آموزش ۷ تمرین ورزشی برای رسیدن به تناسب اندام در عرض ۴ هفته

همه میدونیم که واسه رسیدن به تناسب اندام و سوزوندن چربیای اضافه بدن باید در کنار رژیم غذایی سالم، ورزش هم بکنیم. اما نه هر ورزشی و باید روش درست انجام تمریناتی که موجب افزایش سوخت‌وساز بدن شده و به لاغری منجر می شن رو بلد باشیم.

بخاطر این، ما در ادامه، ۷ حرکت ورزشی رو براتون انتخاب کرده تا با انجام اونا در عرض چند دقیقه در هر روز و به مدت ۱ ماه به اندامی متناسب تر از قبل دست پیدا کنین. با در نظر گرفتن وزن خود، واسه رسیدن به یافته های بهتر، می تونین دوره انجام این فعالیتا رو زیاد کنین.

واسه یادگیری این موارد تا انتهای مطلب همراهمون باشین.

تمرینِ کششیِ تخته واسه همه انداما

روش انجام: این ورزش به دلیل ساکن بودن، فشار زیادی به انداما وارد می کنه.
واسه انجام اون باید باید مطمئن شید که تمرین رو به طور درست انجام می دید. مثل عکس بالا، به شکم بخوابین. دستا رو از آرنج تا کرده و روی زمین بذارین. دستا رو به صورت مشت کرده در مقابل هم بذارین. پاها رو روی پنجه بالا بیارین. مطمئن شید که بدنتون صاف و بدون هیچ خم‌شدگی در بالای سطح زمین قرار گرفته. سر خود رو هم باید صاف به موزات بدن نگهدارین.

نتیجه: اگه اونو درست انجام بدین، چربیای کمر، پهلو، باسن، ران‌ها و بازوهای دست آب می شن.

هم اینکه وضعیت عمومی عضله ها رو هم تقویت می کنه.

شنا رفتن

روش انجام: بدن خود رو در وضعیت تخته (اشاره شده در بالا) بذارین. در اول، خود رو تا حد امکان به زمین نزدیک کنین. حواستون باشه که پاها، کمر یا زانوها خم نشن. بعد به آرومی بالا بیایید تا دستا به طور کامل کشیده شده و از زمین دور شید. این تمرین رو به مدت ۱۰ دقیقه هر روز در خونه تکرار کنین.

نتیجه: سینه، بازروها و ماهیچه های شکمی کشیده می شن.

تمرین کششی واسه باسن و پهلو

روش انجام: در حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرین. بعد پای سمت چپ رو به همراه بازوی سمت راست رو به طور کامل بکشین و به موزارت زمین نگهدارین. بعد به آرومی اونا رو جمع کنین و با انتهای آرنج دست راست، سر زانوی پای چپ رو لمس کنین. دوباره دست و پا رو کشیده و باز کنین. این تمرین رو برعکس کرده و با دست و پای مخالف تکرار کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :
بی‌حوصله شده‌اید؟ شاید «افسردگی پاییزی» دارید

نتیجه: این تمرین واسه سوزوندن چربیای شکم و پهلو عالیست. هم اینکه به سفت شدن ماهیچه های کمر هم کمک می کنه.

تمرین اسکات

روش انجام: پاها رو به عرض شونِه باز کنین. بدن خود رو به حالتی که روی یه صندلی فرضی نشسته اید، خم کنین. حواستون باشه که کف پاها به زمین بچسبد. زانوها رو خم کرده، باسن رو عقب بدین و کمر رو به طور کامل صاف و راست نگه دارین. دست رو در مقابل صورت بگیرین.

نتیجه: سفت شدن ماهیچه های ران، باشن و قورک پا

تمرین واسه آب کردن چربیای شکم

 

 

روش انجام: روی کمر دراز بکشین. دستان خود رو بالای سر برده، پاها رو از هم باز کرده زانوها رو بالا بیارین. به آرومی، با دستای کشیده بلند شده و تلاش کنین نوک انگشتان پا رو لمس کنین. بعد به آرومی به حالت اولیه برگردین.

نتیجه: سفت شدن ماهیچه و آب شدن چربیای شکم.

 

تمرین شکم و باسن

 

روش انجام: از پشت، دستای خود رو صاف روی زمین عمود کنین. پاهاتون رو هم از زانو خم کرده و روی زمین بذارین. در این حالت، با حفظ تعادل، یه پا رو تا جای ممکن بالا بیارین. بعد تلاش کنین که بالا تنه رو به سطح زمین نزدیک کنین. اما مراقب باشین که پای دیگرتون از زمین بلند نشه.

نتیجه: به سفت شدن ماهیچه های کمر، شکم و باسن کمک می کنه.

 

تمرین کمر

 

روش انجام: دمر روی زمین دراز بکشین. دستا رو روی هم گذاشته و زیر صورت بذارین. بالاتنه خود رو تا حد امکان به بالا بکشین. به مدت چند ثانیه در این وضعیت باقی بمونین. بعد به آرومی به حالت اولیه خود برگردین.

نتیجه: باعث کشیدگی و سفت شدن ستون مهرها می شه.

برنامه های ارائه شده در بالا رو باید به ترتیب زیر انجام بدین: