«شِر»؛ خواننده سرشناس آمریکایی که در سن ۷۱ سالگی نیز هنوز در دنیای مد و لباس می درخشد

شریلین سرکیسیان در سال ۱۹۴۶ تو یه خونواده ارمنی- آمریکایی به دنیا اومد و با نام «شِر» (Cher) خونواده خود رو در سالای دهه ۱۹۶۰ به شهرتی غیرقابل باور رساند. اون همراه با همسرش، سونی بونو، آهنگی به نام «دارمت، عزیزم» رو نوشتند که یکی از پرطرفدارترین آهنگای تموم تاریخ شناخته می شه.
این دو هر چند در سال ۱۹۷۵ از هم جدا شدن اما به مدت زیادی در تلویزیون با هم همکاری داشتن. در تموم طول فعالیت هنری اش، شِر به خاطر پوشیدن لباسای پر زرق و برق و نمایان مشهور بوده.

هم اینکه ایشون در مدت فعالیت چند دهه ای خود تونسته جوایز اسکار، گرمی و امی رو بدست آورد. شِر تونست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن رو واسه بازی در فیلم «مجنون» (Moonstruck) بدست آورد و در فیلمای دیگری هم مانند «ماسک»، «ابریشم»  و «جادوگران ایست ویک» هم حضور داشت. ایشون از ازدواجش با سونی بونو یه پسر به نام چَز و از ازدواجش با گرِگ آلمن هم پسری دیگه به نام الیجا بلو آلمن داره.

نکته مهم در مورد شِر اینه که ایشون در تموم طول سالای فعالیتش تونسته زیبایی ظاهری، چگونگی لباس پوشیدن و اندام متناسبش رو خوب حفظ کنه.
هم اینکه ایشون در مورد رازهای زیبایی و تناسب اندام خود گفته که لباسا و وسایل آرایش اش رو در دمایی کنترل شده نگه می داره که خوب حفظ شن. ایشون که از همون اول در بخش مد و لباس هم فعالیت داشت گفته که همه لباسای برند خود رو نگه داشته و هر چند به دلیل تغییر اندازه دیگه نمی تونه از اونا استفاده کنه اما بهتر می دونه اونا رو پیش خود نگه داره.
ایشون در این باره گفته:” برنامه ای واسه پوشیدن اونا ندارم. به مدت طولانی در طول عمرم وزن من ۱۰۶ پوند [۴۸ کیلوگرم] بوده و قرار نیس واسه یه میلیون سال دیگه هم در همین مقدار بمونم. در واقع الان دیگه خیلی از اونا اندازه من نیستن. فرق بسیاری بین ۱۰۶ پوند و ۱۲۶ پوند [۵۷ کیلوگرم] هست”.

حق با شِره چون نسبت به دوران جوونی و میانسالی اش بیشتر از ۲۰ پوند بر وزن اون اضافه شده و دیگه نمی تونه لباسای تنگ و نیمه عریان گذشته اش رو بپوشد. اما با این وجود و در سن ۷۱ سالگی هم این ستاره سرشناس هنوز از دید فیزیکی در شرایط خوبی قرار داره و با انجام چندین ترفند باحال که تنها چند دقیقه در روز وقت اونو میگیره تونسته زیبایی و تناسب اندام خود رو حفظ کنه.
هم اینکه ایشون در مورد مراقبت از پوستش هم یه راه و روش روتین روزانه داره.
شِر در این مورد میگه:” من دوستی دارم که اسمش دکتر باربارا استورمه و اون واسه من یه کرم چشم و محلول شستشوی صورت می سازه که واقعاً عاشق اونا هستم. از اجناس جون مارینی هم خوشم میاد. هم اینکه از اجناس پرواکتیو هم راضی هستم”.

این مطلب را هم از دست ندهید :
شرایط و مدارک جدید اعتبار سنجی دانشگاه های خارجی و ارزشیابی مدارک دانش آموختگان

وقتی که پای دنیای مد و لباس به میان میاد، شِر از این که نسلای جوون سرشناسی مانند کیم کارداشیان و برند شخصی اش از برنده های گذشته شِر الهام گرفتن خوشحاله. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین از دید چگونگی آرایش صورت و موها هم کارداشیان تا حدودی از شِر الهام میگیره. شِر میگه که قانون ایشون در مورد لباس و آرایش ظاهری اینه:” همونی باش که هستی”. ایشون در این مورد گفته:” وقتی سونی و من کارمون رو شروع کردیم، لباسایی رو به تن می کردیم که هیشکی دیگه نمی پوشید و این موضوع ما رو به دردسر مینداخت. مردم فکر میکردن ما عجیب هستیم.
وقتی اولین کسی باشین که یه چیز جدید و متفاوت رو امتحان می کنین باید بهای اونو هم بپردازید”.

شِر همیشه در مراسماتی که شرکت کرده و کنسرتا و اجراهایی که داشته توجه همه رو به لباسایی که پوشیده و شکل ظاهری اش جلب کرده و با لباس عجیبی که در مراسم اسکار سال ۱۹۸۶ به تن داشت و به وسیله باب ماکی طراحی شده بود این موضوع رو ثابت کرد که مانند بقیه لباس نمی پوشد و از پوشیدن لباسایی جدا و عجیب و غریب و بعضی وقتاً نیمه عریان ترسی نداره.