راهنمای خرید بنزهای کلاسE کارکرده؛ سدان های لوکس مرسدس بنز

بنز کلاسE در واقع از سدانای لوکس اندازه متوسط بنز حساب می‌شه. این کلاس که یکی از اصیل‎ترین کلاس‎های مرسدس بنز حساب می‌شه واسه اولین بار در سال۱۹۶۹ و با نام W110 وارد بازار شد.

بعدا و طی تغییر روش‎های نام‎گذاری شرکت مرسدس بنز این کلاس به بنز کلاسE تغییر نام پیدا کرد.
نسل جدید با پلتفرم جدید این خودرو از سال ۲۰۰۳ وارد ایران می‌شد.

اما از سال ۲۰۱۶ به دلیل تحریمای تجاری واردات این خودروها به ایران محدود شده.
بنز کلاسE نسخه های متفاوتی از جمله E200، E220،E230، E240، E250، E280، E300 و E350 داره که هر کدوم از اونا ویژگی‎های خاص خود رو دارن.

در ادامه می خوایم تا با یه بررسی در بازار خرید و فروش مرسدس بنز کلاس E دست دوم قیمت مدل‎های موجود از سال۲۰۰۳ تا کنون رو بررسی کنیم.

قیمت بنز کلاسE کارکرده از سال ۲۰۰۳ تا۲۰۰۷

حالا خوبیش اینه مدل‎های سرحال و سالم بنز سال ۲۰۰۳ رو می‌توان با بودجه‎ای زیر ۲۰۰ میلیون خرید. با در نظر گرفتن آگهی‎های فروش بنزE240 دست دوم در سایت دیوار، مدل سال ۲۰۰۳ این خودرو رو با ۱۷۶ هزار کیلومتر کارکرد می‌تونید با قیمت ۱۹۰ میلیون تومن بخرین. با بودجه زیر ۲۰۰ میلیون موارد دیگری از این مدل با کمی ‌رنگ رو می‌تونید با ۱۷۰ میلیون هم بخرین. اینم بگیم که قیمت قطعات این مدل از کلاسE نسبت به مدل‎های دیگه ارزون‎تره. پس خرید بنزE240 رو می‌توان یه خرید مقرون به صرفه هم حساب کرد.

در میان مدلای سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ بنز کلاسE، مدل E240 سال ۲۰۰۵ یافت می‌شه. این مدل رو با کارکرد ۱۵۴ هزار کیلومتر و بدون رنگ می‌تونید به مبلغ ۲۴۵ میلیون تومن بخرین. دیگه مدل‎های موجود از این کلاس، بنز E200 سال ۲۰۰۶ می‌شه. قیمت بنزE200 سال ۲۰۰۶ با ۸۱ هزار کیلومتر کارکرد ۲۸۰ میلیون تومن می‌باشه. تا رنج زیر ۳۰۰ میلیون، خرید بنزE280 سال ۲۰۰۶ هم با کارکرد ۱۴۴ هزار کیلومتر با مبلغ ۲۹۰ میلیون تومن و بنز E350 سال ۲۰۰۳ با ۲۵۵ هزار کیلومتر کارکرد با مبلغ ۲۷۰ میلیون تومن ممکنه، البته مدل‎های فول آپشن این خودرو تا ۳۶۰ میلیون هم قیمت گذاری شده‎ان.

قیمت بنز کلاسE از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱

در میان آگهی‎های خرید و فروش بنز کلاسE در این محدوده وقتی بیشتر نام بنزE300 و بنز E350 به چشم می‌خورد. با در نظر گرفتن بالا رفتن سال تولید رنج قیمت این خودروها هم بالاتر می‌رود. مدل‎‎های سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ بنز کلاسE بیشتر از ۳۰۰ میلیون قیمت دارن. بسته به آپشن‎های اون‎ها هم تا ۶۰۰ میلیون این قیمت‎ها افزایش پیدا می‌کنه. بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون آگهی‌ها بیشتر مربوط به فروش بنزE200 و بنز E280 هستن. این خودرو‎های واسه سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ از ۳۲۰ میلیون تا ۳۸۰ میلیون تومن قیمت دارن. مثلا خرید بنزE200 سال ۲۰۰۹ با ۱۶۱ هزار کیلومتر کارکرد و بدون رنگ با ۳۴۵ میلیون تومن ممکنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :
۷ عبارتی که زنان و مردان درک متفاوتی از آنها دارند

تو یه آگهی دیگه از فروش بنزE280 می‌بینیم که این خودرو واسه سال۲۰۰۸ با ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد رنگ دار ۳۶۵ میلیون تومن قیمت داره.

مدلای سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ بنزکلاسE بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون قیمت دارن. مثلا خرید بنزE200 2010 آوانگارد و فول آپشن با ۱۷۰ هزار کیلومتر کارکرد با ۴۱۵ میلیون تومن ممکنه.

قیمت بنز کلاسE از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶

هر چی به زمان حال نزدیک‎تر می‌شیم گزینه‎های پیش رو پر آپشن‎تر و لوکس‎تر می‌شن و به دنبال اونم قیمت‎ها افزایش پیدا می‌کنه. مدل‎های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ کارکرده بنزکلاسE بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلیون قیمت دارن. مثلا یه مرسدس بنز E300 سال ۲۰۱۳ رو با ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد بدون رنگ ۶۵۰ میلیون تومن قیمت داره.
مدل‎های E200و E350 بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون هستن. یه آگهی مربوط به فروش بنزE350 سال ۲۰۱۲، این خودرو رو  با ۷۵ هزار کیلومتر کارکرد به مبلغ ۸۲۵ میلیون تومن به فروش گذاشته.

مدل‎های ۲۰۱۴ تا۲۰۱۶ بنزE250 بالای یه میلیارد تومن قیمت دارن. مدل‎های صفر بنز کلاسE هم نزدیک به ۲ میلیارد در بازار فعلی خودرو قیمت‎گذاری می‌شن. واسه خرید بنز کلاسE به عنوان یه خودرو دست دوم بهتره مدل‎هایE200 و E280 رو بیشتر در نظر داشته باشین. چون این مدل‎ها هم از نظر قیمت مناسب‎تر هستن و هم لوازم جانبی اون‎ها قیمت کمتری نسب به بقیه مدل‎ها داره.