۷ عبارتی که زنان و مردان درک متفاوتی از آنها دارند

با اینکه در دنیای مدرن، بعضی از مردم اصرار زیادی بر تساوی زن و مرد دارن و تصور می کنن، هر کاری که یه مرد بتونه بکنه رو مطمئنا زنان هم می تونن به انجام برسانند، اما باید بگیم که ساختار ذهنی زنان و مردان با هم فرق داره و درک برابری از مسائل زندگی ندارن.

زنان خیلی سخت تر از مردها رفتار و فکر می کنن و بعضی وقتا می تونن یه موضوع کوچیک و بی ارزش رو بسیار بزرگ و مهم نشون بدن. طوری که مردها از درک اون ضعیف هستن و نمی تونن بفهمن به چه دلیل شریک عاطفی شون اینجور کاری رو کرد یا به چه دلیل فلان حرف رو به زبون آورد! یا مردها با سکوتای بی موقع شون می تونن موجب برانگیخته شدن خشم خانوما بشن.

اما واقعیت اینه که هیچ کدوم از دو طرف قصد بی احترامی یا لجبازی با همدیگه رو ندارن و خلقت اونا به این صورت بوده.

بخاطر این، در ادامه این مطلب ۶ مورد از مهمترین تفاوتای فکری و رفتاری هر دو جنس رو براتون بازگو کردیم تا فهمیده باشین که به چه دلیل زنان یا مردان بعضی وقتا اینجور واکنشایی از خود نشون میدن.

همراهمون باشین.

اون (مرد): واسه یه مرد، هر صحبت ای می تونه نشونه یه مشکلی باشه که باید حل شه.
بخاطر این، وقتی اینجور جمله ای رو می شنون، تصور می کنن که دوباره مشکلی پیش اومده و همین امر اونا رو عصبی و نگران می کنه.

اون (زن): حرف زدن و رابطه کلامی واسه زنان به معنی عشق و محبت میان اونا و همسرانشانه. پس، درخواست واسه حرف زدن حتما دلیل خاصی نداره و فقط میخوان بی حوصلگی یا دلخوری رو از بین ببرن.

او (مرد): مردها در بیشتر موارد با سکوت و تفکر عمیق، تلاش در درک مسائل دارن. بخاطر این بعضی وقتا این طور انگار اصلا حواسشون نیس اما واقعیت اینه که به طور دقیق و کامل به حرفای خانمشون گوش می سپارند.

اون (زن): یه زن عموما نگرانیای خودشو با بیان حیرت زدگی، حرف ندا و تعجب مطرح می کنه و برون ریزی احساسی داره و حرفا رو هم خیلی سریع به خودش گرفته و ممکنه ناراحت شه.
مردها در بیشتر مواقع نمی تونن این موضوع رو بفهمن و بخاطر این آزرده می شن.

اون (مرد): مردها از اینکه پیروزیا خود رو با بقیه شریک شن خوششون نمیاد، بخاطر این در انجام کارای گروهی بسیار ناموفق ظاهر می شوندو  در برابر اینجور پیشنهادهایی همیشه مقاومت به خرج داده و مخالفت می کنن.

این مطلب را هم از دست ندهید :
نوشیدنی‌هایی که بدن را در برابر آلودگی هوا محافظت می کنند

اون (زن): به ادعای محققان، هورمونی به نام اکسیتوسین باعث می شه تا زنان اجتماعی تر از مردان باشن. خانوما از انجام کارا به صورت گروهی بسیار خوشحال می شن چون بدین واسطه می تونن به خودشون ثابت کنن که تنها نیستن.

اون (مرد): مردها عموما اینجور جمله ای رو واسه قصد خاصی بیان نمی کنن. در بیشتر مواقع، اونا واسه شکست دادن استرس و پیدا کردن راه حل مشکلات خاص اینجور اقدامی می کنن.

اون (زن): حتما شمام این جمله ای که به صورت طنز می گن که «از زنی که سکوت می کنه باید ترسید» رو شنیدین. تا حدی این عبارت صحت داره چون زنان عموما واسه تنبیه همسراشون سکوت کرده و اینطوری مردان خود رو گول میزنن. طوری که مردها نمی تونن اینجور رفتاری رو بفهمن.

اون (مرد): مردها عموما قادر نیستن تا به طور همزمان روی چند موضوع تمرکز کنن. پس، کلمه «بعدا» واسه اونا یه واژه به طور کامل طبیعیه که نشون بدن حالا ذهنشون درگیر موضوعی دیگه ایه و باید اول اون ار حل و فصل کنن.

اون (زن): انجام چند کار به طور همزمان یکی از ویژگیای زنونه. اونا خیلی راحت می تونن از یه کار به فعالیت دیگری سوئیچ کنن بدون اینکه در انجام هر کدوم از اونا اشکالی ایجاد شه.
به همین خاطره که شنیدن واژه «بعدا» براشون حکم توهین و بی توجهی رو داره.

اون (مرد): مردها از نظر احساسی ضعیف تر از زنان هستن و این موضوع رو میشه در حرف زدن هاشون فهمید. اونا دایره لغات کوچیک تری دارن و از صفات کمتری هم استفاده می کنن. بخاطر این، وقتی می گن «خوبه»، «مشکلی نیس» یا «باشه»، یعنی دقیقا منظورشون همینه.

اون (زن): می گن که زنان در طول روز دست کم ۲۰ هزار کلمه بر دهن جاری می کنه که ۱٫۵ برابر بیشتر از مردونه. دلیلش هم اینه که واسه توضیح احساسات خود از شکلای جور واجور کلمه های توصیفی مثل «فوق العاده»، «عالی» و … استفاده می کنن. بخاطر این، واژه okay (باشه) رو یه جور توهین تلقی می کنن.