گشتی در برج میلاد تهران؛ از دلفیناریوم تا رستوران گردان [قسمت اول]

پایتخت ۲۳۰ ساله ایران، یکی از مقصدهای گردشگری ایران بوده و حتی در زمستون دود آلود و شلوغ این روزا، پر از گردشگران داخلی و خارجیه که به عشق تهرانگردی، شمال و جنوب شهر رو طی می کنن. تهران دهه نود شمسی، با تهران یه دهه پیش، فرق بسیاری داره چه برسه به تهران دهه شصت و قبل از اون.

حالا، بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه (دریاچه خلیج فارس) و نگین جهانی کاخای ایران (کاخ گلستان) و یکی از بهترین موزه های جواهرات سلطنتی (موزه بانک مرکزی) تو تهران قرار دارن که همه بخشی از ظرفیتای گردشگری پایتخت رو تشکیل میدن.

قبلاً شما رو به گشتی در بازار تجریش و بازار تهران و هم اینکه در سلسله حرفای گالری گردی ما، به تماشای بعضی از نگارخانهای شهر بردیم. امروز، سرویس گردشگری ما شما رو به بلند ترین برج ایران می بره. برجی ۴۳۵ متری که حالا یکی از نمادهای تهران بوده و در فهرست بلند ترین برجای دنیا قرار داره.

داستان بلند ترین برج ایران

همین اول گفتار به اطلاع علاقمندان به گردش در برج میلاد برسونیم که واسه اطلاع از آخرین برنامه های فرهنگی و هنری و تفریحی برج میلاد تهران، همیشه درگاه اختصاصی این مجموعه چند منظوره پایتخت رو بررسی کنین. برج میلاد تهران، یکی از سازه های جنجالی پایتخت در نیم قران گذشته هستش.

ساکنان تهران، طی بیشتر از یه دهه،‌ تماشاگر ساخت فازهای جور واجور برج میلاد در اتوبان همت بودن که در آخر پس از ۱۱ سال، ساخته شدنش به اتمام رسید و گشایش شد.
این برج در منطقه شمال غربی تهران و در فهرست ده سازه بلند جهان قرار داره.
شاید بد نباشه بدونین که بلند ترین برج دنیا، برج خلیفه در امارات متحده عربیه.

برج میلاد در فضایی به مساحت ۱۳ هزار متر زیر بنا ساخته شد و از نظر وسعت کاربری سازه راس برج در میان برجای مخابراتی دنیا، استثنایی و خاص هستش.
تقریبا از هر جای تهران، میشه برج میلاد رو دید. محل ساخت برج میلاد تهران، موجب اختلافات بسیاری بود و پس از بررسی ۱۷ نقطه تو تهران از نظر زلزله و بررسی گسل، این قسمت تهران انتخاب شد.

کلنگ ساخت برج میلاد در همین روزا (دی ماه) در سال ۱۳۷۶ پس از سه سال کار مطالعاتی وامکان سنجی به نام یادمون ارتباطات بین المللی تهران بر زمین خورد و یه دهه بعد به وسیله شورای شهر تهران،‌ به برج میلاد تغییر نام یافت. محمد باقر قالیباف شهردار تهران، با نصب روز تعداد دیجیتالی، زمان گشایش برج رو به اطلاع شهروندان رساند و تونست ۶۰ درصد پروژه ساخت رو درزمان ۳۰ ماه، به اتمام برسونه.

برج میلاد، این شاهکار ۴۳۵ متری با وزن تقریبی حدود ۱۵۰ هزار تن و با بیشترین قطر سازه در رأس ۶۰ متر در ارتفاع ۲۸۰ متری، دارای حجم بتن‌ریزی حدود ۶۳ هزار متر مکعبی و حجم شیشه مصرفی حدود ۱۷ هزار متر مربعیه.

شانزدهم مهر سال ۱۳۸۷ واسه تاریخ گردشگری تهران، روز بسیار مهمی بود. چون که در برنامه ای خاص و با حضور ۲۵۰ خبرنگار داخلی و خارجی، برج میلاد تهران رسما گشایش شد و تونست، یکی از مقصدهای گردشگری لوکس و مدرن تهران عصر ۱۴۰۰ باشه.

یکی از اهداف ساخت برج میلاد تهران، فضایی لازم واسه عملکردهای مخابراتی و تلویزیونی بود که به نظر می رسه، حالا این برج چند منظوره، بیشتر از یه مرکز مخابراتی تهران، مورد توجه باشه. دسترسی آسون از بزرگراه های همت، حکیم و شیخ فضل الله نوری دلیل شده تا شهروندان تهرانی بتونن خیلی راحت به برج میلاد سفر کنن.

برج میلاد تهران، یکی از جاذبه های گردشگری جدید پایتخت هستش و فضاهای بسیاری واسه کارای جور واجور فرهنگی و هنری و تجاری و خدماتی داره. رستوران ایوون برج میلاد،  اتاق فرار برج میلاد، زیپ لاین برج میلاد، رستوران گردان، رستوران خاص، سکوی دید باز، سکوی دید بسته، رواقای هنری، گنبد آسمون، موزه مشاهیر، موزه سکه، فود کورت، واحدهای تجاری و نمایشگاهی و مجموعه بزرگ برگزار کنسرت و همایشای جور واجور، از جمله ظرفیتای این برج هستش.

۱۵ سالن همایشی که در کنار برج میلاد ساخته شده، یکی از بهترین سالنای نمایش خاورمیانه هستش.
دلفیناریوم، ظرفیتای دوچرخه به جز و پینت بال و سینمای شش بعدی، از جمله دیگه قابلیتای گردشگری این منطقه س.

دلفیناریوم برج میلاد

خیلی از شهروندان تهرانی از وجود دلفیانوریوم در برج میلاد تهران بی خبر هستن. جایی که امکان تماشای آب بازی دلفینای باهوش و هم اینکه گرفتن سلفی با اونا جفت و جوره و می تونه یکی از هیجان انگیز ترین گردشای شهری رو واسه علاقمندان به ارمغان آورد.

دلفیناریوم برج میلاد تهران، اولین و تنها دلفیناریوم غیر ساحلی ایران بوده که هر روز پذیرای تعداد خیلی از علاقمندان به این حیوان دوست داشتنی و باهوشه. همونطور که قبلا در گزارش هرمز گردی توضیح دادیم، مشاهده دلفینا رو میشه در جزیره هرمز، رنگی ترین و خوراکی ترین جزیره ایران! دید.

پس لذت تماشای دلفینا در کنار اتوبان همت، لذتی خاطره انگیز میشه. ۱۰ دی ماه بود که واسه اولین بار تو تهران،‌ نمایش خوشحال و مهیج دلفینا و شیره های دریایی در جشنواره زمستونی برج میلاد برگزار شد و بلیطای ۳۰ هزار تومانی اون در کم ترین زمان به فروش رفت.

دلفیناریوم برج میلاد تهران، در سانس صبح (جشنواره مادر و کودک) و در سانس شب، پذیرای بازدید علاقمندان به دلفینه. بلیطای پر تخفیف بازدید از دلفیناریوم برج میلاد تهران رو میشه از پرتال این مجموعه که در این لینک ارائه شده، خرید.

اگه عاشق اینستاگرام هستین و دوست دارین تا مقصدهای گردشگری هیجانی تهران و ایران رو فالو کنین، دنبال کردن صفحه رسمی دلفیناریوم برج میلاد تهران رو در این نشانی به شما پیشنهاد میکنیم.

سانس اول دلفیناریوم برج میلاد از سال ۱۰ الی ۱۱:۳۰ و سانس دوم از ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ برگزار می شه.

واسه کودکان زیر ۳ سال، نیاز به جفت و جور بلیط نیس.

، آوردن هر گونه دوربین فیلمبرداری و عکاسی بدون هماهنگی قبلی، ممنوعه.

رستوران گردان برج میلاد تهران

مثل دلفیناریوم، رستوران گردان برج میلاد تهران هم درگاه اختصاصی خود رو داره که در این نشانی در دسترس میشه. رستوران گردان برج میلاد تهران رو باید بزرگ ترین رستوران گردان جهان دونست که در ارتفاع  ۲۷۶  متری، غذاهای خوشمزه ایرونی و فرنگی رو با تصاویری دیدنی از تهران، در اختیار مشتریان خود قرار میده.

در واقع واسه کسایی که غذا خوردن در ارتفاع رو دوست دارن، تجربه غذا خوردن در رستورانی لوکس و مجهز و گردان اونم بر فراز تهران، لحظاتی فراموش نشدنی میشه.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که جهت به کار گیری این رستوران از ۴۸ ساعت قبل نسبت به‌ رزرو از راه تماس با شماره تلفن های۲-۸۸۶۲۰۳۸۱ دست به کار شین. هم اینکه برگزاری میهمانی‌های گروهی بخش‌ها و نه هادها هم در این رستوران با شرایط و منوی خاص امکان‌پذیر میشه.

این رستوران به مبلمان قشنگتر و راحت مجهز بوده و طراحی زیبای سقف به همراه نقش برجسته دیواری که تصاویری از شاهنامه رو نشون می‌دهد، از جاذبه‌های چشمی اون هستش.

رستوران گردان برج میلاد همراه با بهترین دسرا، غذاهای بین المللی نوشیدنیای خاص غذاهای ایرونی شکلای جور واجور سالادا، همراه با نواختن پیانو در محیطی عالی و غیر قابل توصیف و ثبت لحظات موندگار با عکس سلفی در نمای ۳۶۰ درجه ای محیط رستوران گردان برج میلاد در خدمت شما میشه.

رستوران واقع در طبقه ششم با ظرفیت ۳۰۰ نفری فضایی خاطره انگیز رو واسه شما عزیزان جفت و جور می کنه.
این رستوران از دو فضای ثابت و متحرک که هر یک ساعت یه دور دور بخش ثابت می شه و دید ۳۶۰ درجه ای به تموم نقاط شهر تهران رو واسه شما جفت و جور می کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :
موش کور بی مو؛ پستاندار عجیبی که بدون اکسیژن نیز زنده می ماند

واسه سرو غذاا به خاطر ایمنی بیشتر رستوران در بخش مرکزی و ضلع جنوب غربی برج قرار گرفته و طبخ غذا در این قسمت انجام میشه و از راه آسانسورای مخصوص به این طبقه منتقل می شه و اینطوری در اختیار مهمانان گرامی قرار میگیره.

در اینستاگرام، می تونین رستوران گردان رو فالوو کرده و در جریان برنامه ها و تخفیفای هیجانی اون در طول ماه قرار بگیرین. اگه علاقمند به برنامه ۹۰ باشین، میدونید که آخرین برنامه پاییزی این برنامه ورزشی دوشنبه های شبکه سوم سیما، با حضور شهاب حسینی، برنده جایزه نخل طلای کن فرانسه، برگزار شد و ایشون با عادل فردوسی پور، مصاحبه جالبی انجام داد که در رستوران گردان برج میلاد انجام شد.

بخشایی از این برنامه رو در این ویدیو ببینین.

اگه شمام دوست دارین با دوست و آشنا، لحظات رمانتیکی رو تو یه رستوران باشکوه و گردان که مناظر روز و شب فوق العاده ای از تهران زمستونی داره، تجربه کنین، این رستوران، یکی از خاطره انگیز ترین وعده های غذایی سال رو براتون به ارمغان می آورد. البته اگه، خیلی با هزینه گران یه وعده غذا در ارتفاع سیصد متری مشکلی نداشته باشین.

منوی صبحونه

صبحونه رستوران گردان به طور کامل به صورت سلف سرویسه و محدودیتی در تعداد دفعات خوردن غذا وجود نداره از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۰ صبح پذیرای مهمون هاست. روزای سرویس دهی صبحونه در روزای ۵ شنبه و جمعه س و هزینه منوی صبحونه رستوران گردان برج میلاد ۶۰ هزار تومنه و شما هیچ پرداختی دیگری دارین.

منوی شام رستوران گردان

در منوی غذایی شام رستوران گردان برج میلاد، پیش غذا، خوراک اصلی و دسر هر سه به صورت سلف سرویس و بدون محدودیت در تعداد دفعات خوردن غذا هستش.
از ساعت ۲۰ الی ۲۳ پذیرای شماس. شام هرشب به صورت منو بوفه به همراه موسیقی زنده ارائه می شه.
هزینه بوفه شام ۱۵۸ هزار تومنه و هیچ پرداختی دیگری مانند ورودی دارین.

مرکز همایشای بین المللی برج میلاد

یکی از پاتوقای کنسرت گردی تهرانیا، مرکز همایشای بین المللی تهرانه که مثل سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، تالار وحدت، سالن وزارت کشور و برج آزادی تهران، ظرفیتای خوبی واسه برگزاری کنسرت داره که در چند سال گذشته، محل برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم فجر هم هستش.

مرکز همایشای بین المللی برج میلاد تهران با برخورداری از امکانات منحصر به فرد و منابع انسانی متخصص و مجرب به خاطر برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی شامل: کنفرانسا، سمینارها، همایشا، جشنواره ها، کنسرتا، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها راه اندازی شده.

این مرکز مجهز به ۱۵ سالن کنفرانس جانبی، فضای نمایشگاهی به مساحت ۶۰۰ مترمربع، استودیوی رادیویی و تلویزیونی و سالنای پذیرایی، مناسب ترین مکان برگزاری برنامه های علمی فرهنگی و هنری در کلانشهر تهرانه.

شاخص ترین سالن این مجموعه، سالن حافظ با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر در دو طبقه تراس و همکفه. این سالن مجهز به لوازم به روز صوتی و سینمایی، ترجمه همزمان و سیستم تصویربرداری Broadcastه و واسه برگزاری کنسرتا و همایشای بزرگ ازش استفاده می شه.

سینما برج میلاد

یکی از پیشرفته ترین سینماهای ایران که از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره منده در این سینما ۸ صندلی متحرک با توانایی چرخش در جهات جور واجور هست پخش فیلما حدودا از ۷ تا ۱۵ دقیقه س. سینمای ۶ بعدی برج میلاد با ترکیب نمایش سه بعدی فیلم‌ها و سیستم حرکتی پیشرفته صندلیا، افکت‌های آب، باد، رعد و برق و … بیننده رو غرق در فضای مثل سازی شده می کنه.

هیجان سوار شدن بر ترن هوایی یا سورتمه با عبور از درها، پرتگاه‌ها و مناظر برفی یا خلبانی فانتوم با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت در سینمای ۶ بعدی و بدون بدون هیچ خطری تجربه کنین.

پینت بال برج میلاد

پینت بال ورزشی نو و پر هیجانه. برپایه دومیدانی، بسیار نزدیک به تیراندازی و از اونجا که به تفکر هدف دار نیاز داره به اون شطرنج زنده هم می‌می گن.

در پینت بال عموماً ٢ تیم که تعدادشرکت کنندگان درآن با در نظر گرفتن زمین بازی قوانین وسناریو‌های متفاوتی داره در برابر هم قرار می‌گیرند و باتوجه سناریوی ازقبل توافق شده ماموریتی رو بعهده دارن، اعضاء هر تیم مجهز به نشونه گذاری‌ها پینت بال، گلوله‌های رنگی استاندارد، لوازم ایمنی و پوشش قابل شناسایی بوده و بر مبنای قانون حاکم بر زمین اندازه وسیله و یا لوازم لازم رو همراه دارن.

مساحت زمین چمن مصنوعی پینت بال برج میلاد تهران که در ضلع جنوب غربی برج واقع شده، ۱۵۰۰ متر مربعه. پینت بال برج میلاد همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ شب و پنجشنبه و جمعه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ پذیرای علاقمندانه.

بیشترین حد نفرات ۱۸ نفر و هزینه ورودی ۲۰۰۰۰ تومن و متغیره یادتون باشه که رزرو پینت بال دست کم ۱۰ روز قبل باید انجام شه.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر  و سفارش بلیط به این درگاه مراجعه کنین.

هزینه های بازدید از برج میلاد تهران

برج میلاد تهران همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ پذیرای گردشگران و بازدید کنندگان عزیزه.

هزینه های ورودی واسه افراد بالای ۶ سال به ترتیب زیره :

بسته کامل: ۳۵۰۰۰ شامل : سکوی دید باز و بسته+ گنبد آسمون + موزه شهرداری + موزه مشاهیر

بسته بازدید از سکوی دید باز: ۱۲۰۰۰ تومن
بلیط ورودی کافه تریا: ۵۰۰۰ تومن

بلیط لیزریوم: ۸۰۰۰ تومن

ورودی پینت بال با رزرو قبلی : ۲۰۰۰۰ تومن

هزینه پارکینگ هم ۳۰۰۰ تومن میشه.

چیجوری به برج میلاد تهران بریم؟

 واسه رفتن به برج میلاد تهران، یکی از مسیرهای سه گانه زیر رو پیشنهاد می کنیم.

۱- تهران – بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری – ورودی بزرگراه شهید همت – کنارگذر اختصاصی برج میلاد

۲- تهران – بزرگراه حکیم غرب – بعد از بزرگراه چمران – ورودی اختصاصی برج میلاد

۳- تهران – بزرگراه همت شرق – خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

پیشنهادای برج میلاد گردی

۱- بلیط به کار گیری خدمات جور واجور برج میلاد تهران رو می تونین اینترنتی سفارش بدین.

۲- بازدید از طبقات ابتدایی برج میلاد تهران مجانیه و مغازه ها و فود کورتای متنوعی هم در اونجا قرار داره.

۳- تماشای تهران از فاصله چهار  صد متری از سطح زمین، می تونه فرصت خوبی واسه سلفی بازه ها باشه.

۴- به کار گیری رستوران برج میلاد و هم اینکه گنبد آسمون، هم در روز و هم در شب،‌ جذابیتای خاص خود رو داره.

۵- کنسرتایی که در زمستون امسال در برج میلاد برگزار می شه رو در سایتای فروش رسمی بلیط کنسرتای تهران دنبال کنین.

۶- فالو کردن صفحات مربوط به بخشای جورواجور برج میلاد در اینستاگرام، شما رو در جریان جدید ترین رویدادهای این مرکز گردشگری و تجاری پایتخت قرار میده.

در قسمت دوم، گشتی در داخل برج میلاد میزنیم تا با بخشای جور واجور اون آشنا شیم.