از گالری های تهران چه خبر ؟

ما: گالری گردی، بخش فراموش شده فرهنگ گردشگری شهری در پایتخت و دیگه شهرای کشوره. اهمیت به گالریا، اهمیت به فرهنگ و هنر و پیشرفت دهنده پتانسیل گردشگری و اقتصاد هنری ایران هستش.
گزارش امروز سرویس گردشگری ما، نگاهی داشته به جدید ترین رویدادایی که در گالریای تهران در حال برگزاری هست.
با ما همراه باشین.

موزه گردی و گالری گردی، بخش جدانشدنی از فرهنگ گردشگری شهری رو تشکیل میده و تقویت کننده اقتصاد هنر و فرهنگ هم هستش.
کسایی که گالریای شهر خود رو در طول ماه بازدید می کنن، این شانس رو دارن تا با هنرمندان در طیفای جور واجور هنری آشنا شده و آثار اونا رو در میدونای جورواجور مورد بازدید بذارن. تماشای زیاد و زیاد آثار هنری در رشته های جور واجور، رفتاری فرصت آفرین هست.
چون که طرز دید، علم و اطلاعات تماشا کننده آثار هنری رو زیاد می کنه و این ارتقای طرز دید، خلاقیت و نوآوری ذهن رو در برخورد با مسائل جورواجور زندگی باور می کنه.

پس، گالری گردی تنها یه فعالیت گردشگری شهری صرف نیس و علاوه بر اون که کمکی به پیشرفت اقتصاد هنری و میدون دادن به هنرمندان جوون و پیشکسوت واسه دیده شدن گسترده تر آثار اوناس، بلکه زمینه ای واسه رشد فکری و ذهنی مخاطبان هم به دنبال داره که باید مورد توجه قرار بگیره.

بعضی از مردمون دنیا به خصوص در فرانسه و اتریش، علاقه زیادی به گالری گردی و موزه گردی در طول ماه دارن و این قضیه دلیل معروفیت و ارتقای فرهنگ موزه گردی و گالری گردی در این کشورا شده که فوایداقتصادی و فرهنگی زیادی رو هم داره.
با امید به اینکه در ایراان و در همه شهرا، توجه به آثار هنری معاصر و به روز کشور که در این مجموعه  ها به نمایش در میاد، با استقبال بهتر و بیشتر همه مردم به خصوص دانشگاهیان مواجه شده تا گالریای ایران، مثل سالنای سینما شلوغ شه.
واسه جامعه ای فرهنگ دوست، توجه به گالری  گردی یه امر به معروف میشه.

گزارش امروز سرویس گردشگری ما گشتی زده در گالریای تهران در تیر ماه. در تیر داغ ۹۵ شما می تونین از پوسترهای سینمای جهان در گالرس آس بازدید کنین یا نمایشگاه های نقاشی و عکس گروهی که تعدادی از هنرمندان جوون پایتخت از جمله سمیرا اسکندرفر و مارکو گریگوریان رو تماشا کنین که فرصت خوبی واسه گردشگری در روزای بلند تابستون ۹۵ هست.
این گزارش شما رو به دیدن بخشی از این آثار می بره.

با ما همراه باشین.

نگارخانه سهراب

نگارخانه سهراب این روزا میزبان نمایش آثار علی سلطانی، نقاش کشورمونه که تخیلات ذهنی خود رو روی بوم نقاشی آورده و نمایشگاهی با عنوان ۳۰ سال سورئالیسم ناب رو در این گالری عرضه کرده. واسه دیدن نقاشیایی با موضوع سورئالیسم، از شما دعوت می کنیم که تا پانزدهم تیرماه سال جاری، از ۱۲ تا ۲۱ عصر به تماشای سبک خاصی از هنر نقاشی برید که حتما خیلی مهم میشه. مشاهده سبکای جور واجور نقاشی، ذهن و خلاقیت شما رو باور می کنه و نوع نگاه شما به دور و بر رو حرفه ای تر می کنه.

گالری سهراب در  خیابون خرمشهر، خیابون شهید عربعلی، کوچه سوم،ضلع جنوب غربی میدون سوم نیلوفر، پلاک ۵، واحد ۱ واقع شده و واسه به دست آوردن جزییات بیشتر می تونین به سایت اون در نشانی اینترنتی به نشانی : sohrab-artgallery.com مراجعه کنین.

نگارخانه آس

نگارخانه آس این روزا، میزبان یه نمایشگاه باحال و نوستالژی هست.
اگه خواهان مشاهده پوسترای اورجینال از فیلمای سینمایی مطرح چند دهه گذشته هستین، از شما دعوت می کنیم که به نگارخانه آس رفته و ده ها پوستر اورجینال سینمای جهان رو از نزدیک ببینین.
این نمایشگاه که از بیست و سوم خرداد ماه سال جاری شروع شده، تا بیست و سوم تیر ماه ادامه پیدا می کنه.

گفته شده که پوسترهای اورجینال سینمای جهان از سال‌های ١٩۴٠ تا ١٩٧٠ برای نخستین بار در ایران به نمایش در اومده و این توانایی جفت و جور شده که علاقمندان صنعت سینما در کنار دیدن این آثار مهم سینمایی، از راه هدفون؛ آنونس، تیزر، سکانس برگزیده و یا دیالوگ‌های این فیلم‌ های خاطره ‌انگیز سینما رو گوش بدن و از اون لذت ببرن. این نمایشگاه شامل ۳۱ پوستر اورجینال سینمای جهان چاپ کشورای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آفریقای جنوبیه که از یه مجموعه ۹۸ تایی انتخاب شده‌ان ‌که در هر ده روز، پوسترها تغییر می کنن و به مدت یه ماه ادامه داره و هر شب در ساعت ۲۱:۳۰ هم، یه فیلم سینمایی واسه علاقمندان به نمایش درخواهد ‌اومد.

اگه دنبال دیدن فیلمای سینمایی مطرح جهان و پوسترای معروف و سکانسای تاریخی فیلمای دهه چهل تا هفتاد هستین، نگارخانه آس رو در تیر امسال از دست ندین.

علاقمندان می‌تونن همه روزه و مجانی از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ شب از نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای جهان در گالری «آس» تهران واقع در خیابون شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ بازدید کنن و هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ به تماشای یکی از فیلم‌های خاطره انگیزه سینمای جهان بشینن.

نگارخانه ماه

آذر احمدی، نقاش خوش ذوق و جوون تهرانی، جدید ترین آثار خود رو با عنوان پشت پرده در نگارخانه ماه به نمایش گذاشته.
اون درباره این نمایشگاه میگه: ازدحام و فشردگی اطلاعات ، پیچیدگی زندگی ، قدرت ذهن و معانی دوگانه و روبرو که هر یک دیگری رو می کنه و می پوشونه.

چیزی که باعث شد مجموعه “پشت پرده” شکل گیرد حجاب هاییه که ما هر روزه با اون زندگی می کنیم ، پردهایی که بر اون نقش می زنیم و زیبایی زندگی رو در عین نمایاندن مخفی می کنیم.

با هر توضیحی ، پرده ای بر چیزی که کشیده ام ، کشیده می شه و با اینکه به ذهن، شفافتر آید اما، دور تره . ویژگی دوگانه ای که کل زندگی رو در بر گرفته.  تصویر زیر، بعضی از آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده رو نشون میده.

نگارخانه ماه در نشانی  خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره ۲۶ قرار داره.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی اینترنتی سایت نگارخانه به نشانی:‌ mahartgallery.com مراجعه کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :
آشنایی با درخواست ویزای اینترنتی سوئد در تهران

این نمایشگاه تا هشتم تیر ماه بر پا هست.

 

نگارخانه امکان

 

نگارخانه امکان تا ۱۱ تیر ماه سال جاری میزبان نمایش عکسای محمد غزالی با نام لایروبی هست.

در برنامه این اتفاق هنری عکس پایتخت گفته شده:

مجموعه‌ی «لایروبی» رو می‌ توان روند رویت ‌پذیر کردن نشونه دونست. البته مراد از نشونه، دالی نیس که خونسردانه بر مدلولی عینی برگشت دهد، بلکه نیروییه که با تجاوز خود آرامش ما رو به هم می‌زند و میل رو برمی‌انگیزد. گویی در هر عکس، بخشی از تصویر عکاس رو فراخوانده س و اونو برآن داشته تا با لایه‌گذاری و پاک کردن قسمت‌های خنثی و مزاحم، ذره‌ذره به اون امر وسوسه انگیز نزدیک‌تر شه.

این که عکاس چه تجاربی رو پشت سر گذرونده که موجب شده این بخش خاص اونو خطاب قرار‌دهد خیلی مهم نیس، چیزی که مهمه روش‌ی برخورد با این موضوع س. لایه‌های محصورکننده، از یه سو مثل پلکانی نگاه ما رو به اونجا که باید هدایت می‌کنه و از طرف دیگه، مجرایی باریک واسه جاری شدن نشونه جفت و جور می‌کنه تا شاید فشارِ جریان، عادت‌های همدم دیدن رو برهم زند و تاثیر نشونه رو مرئی کنه.
از همین روست که نه فقط چشم، بلکه لمس هم در این روش از دیدن فراخوانده می‌شه. باید خم شد و عکس رو در دست گرفت، نگاه رو بر شیار چسب‌ها لغزاند و اجازه داد تا تصویر به هممون رو تصرف کنه.

واسه دیدن عکسای آقای غزالی می تونین تا ۱۱ تیر به نشانی نگارخانه امکان: میدون هفت‌تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک ۷۷ مراجعه کنین یا به سایت emkan.com سر بزنین.

 

کالری هور

 

نمایشگاه گروهی چاپ دستی، عنوان نمایشگاهیه که این روزا در گالری هور به نمایش در اومده. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی هم چون: منصور قندریز، فرامرز پیلارام، رضا بانگیز، جعفر روح‌بخش، داوود امدادیان، حسن واحدی، همایون سلیمی، یعقوب امدادیان، احمد وکیلی، رضا هدایت، مهرداد خطایی، ابوالفضل بیتوتی از ۲۱ خرداد تا ۱۴ تیر ماه به نشانی خیابون مطهری، خیابون میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برگزار می‎کنه.

گالری ایروان

تجربه زمستون، عنوان نمایشگاه نقاشی گروهی از نقاشان جوون پایتخت هست که آثار خود رو تا ۹ تیر ماه سال جاری در این نگارخانه در برابر دید عموم قرار دادن. درباره این نمایشگاه اومده:

چهار دهه پیش، ایران در هاگیر واگیر انقلابی قرار می‌گیرد که در «اون زمان شورشی گسترده واسه آزادی، استقلال، دمکراسی و عدالت اجتماعی و علیه سرکوب، فساد، نابرابری اجتماعی و سلطه خارجی تلقی می‌شد»*، و پس از اون روش‌ی زندگی، رخدادها و حرکت‌های پس از خود رو به شکل عمیقی تحت تاثیر قرار داد. علوم انسانی، هنر و راه حرکت فرهنگ و نگاه کلی جامعه هم از این قانون مستثنی نیس.
آدم ایرونی بنا به همین زور هویتی برساخته از محدودیت‌ های وطن خود پیدا می‌کنه که پس از انقلاب در بین روبرو شدن با شرایط به وجود اومده شکل تازه‌ای از تجربیات رو میابد و اونو پایه رهیافت‌ های خود واسه زندگی قرار می‌ دهد، راه روشی که منحصر به اون و فصلی از روزگار اونه.

آثار جمع آوری شده واسه این نمایشگاه، بخش‌هایی از تلاش هنرمندان نقاشیه که در این دوران عجیب و پرتنش زندگی کرده‌ان، تاکید بر فیگور آدم، وجوه انضمامی در شکل‌گیری محتوا، فرم و نگاه هنرمند در زمان خلق اثر از نکاتیه که در این چینش مهم بوده.
کنه و کاوی که فرصتی محدود واسه بازنگری و مداقه در آثار هنرمندان مورد بحث هم هست.

آثاری از سمیرا اسکندر فر، افشین پیرهاشیمی،محمد خلیلی، مهرداد محب علی، علی ذاکری، شهرام کریمی، نزار موسوی نیا، بهرینگ صمدزادگان، شنیتا ذاکر دلیلی، حامد صحیحی، احمد مرشد لو، مکرمه قنبری، داریوش قره زاد، حسین خسرو جردی در این نمایشگاه ارائه شده.

این گالری در نشانی  تهران، الهیه، خیابون مهدیه، خیابون جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱  قرار داره.

گالری دستان

اخرین گالری که در تیر ماه میشه تو تهران از ان استفاده کرد، برنامه گالری دستان هست، در این نمایشگاه، آثار هنر مند برجسته مارکو گریگوریان فقید به نمایش در اومده که بازدید از اونو به هنردوستان تهرانی پیشنهاد می کنیم.
مارکو گریگوریان (متولد ۱۳۰۴ در کروپتکین، روسیه؛ درگذشته‌ی ۱۳۸۶ در ایروان، ارمنستان) از تأثیرگذارترین هنرمندان و طرفداران هنر دوره‌ی مدرن ایران بود. اون در دوران فعالیت خود، در کشورای جور واجور تجربه‌ی کار به‌عنوان هنرمند، مجموعه‌دار، معلم، گالری‌دار، و کیوریتور رو داشت.

مارکو مجموعه‌ی «آثار خاکی» رو، جداگونه از جریان هنر زمینی غربی، با استناد به خاک، ریشه‌ها، و هویت شروع کرد.
فرشته دفتری در توصیف آثار مارکو می‌گوید که اون‌ها «جهانی هستن، بدون این‌که جدا باشن، و محلی هستن بدون این‌که به‌شکلی تقلیلی قومی باشن..

آثار گریگوریان در چندین مجموعه‌ی عمومی از جمله موزه‌ی هنر مدرن در نیویورک، موزه‌ی متروپولیتن، تیت‌مدرن، موزه‌ی بریتانیا، مجموعه‌ی نلسون راکفلر، گالری گرِی در دانشگاه نیویورک، موزه‌ی هنرهای معاصر تهران، موزه‌ی شرق نزدیک و گالری ملی ارمنستان نگهداری می‌شه.

نگارخانه دستان از  خیابان فرشته، پلاک ۸۲  قرار داد. این نمایشگاه تا ۱۲ تیر ماه پذیرای بازدید علاقمندانه.

دیدن از گالریای تهران رو در دستور کار خود بذارین و به جای پاساژ گردی و خیابون گردیای عادی، بخشی از فرهنگ و هنر این مرز و بوم رو در گالریای تهران که حالا خوبیش اینه در سراسر شهر پراکنده شدن ببینین.

از هنرمندان و گالری داران ایرونی هم دعوت می کنیم تا گزارشی از فعالیتای خود رو در میدونای جور واجور در اختیار سرویس هنری پرتال خبری ما بذارن تا در پرتال مشخص شه.

دنیای گالریای ایران و جهان رو در سرویس هنری ما دنبال کنین.