برند عطر و ادکلن دیور

.estp-changedby-essin a{color:1E3FDB# !important}

 

کریستین دیور، برندش را در سال 1947 در پاریس بنیان نهاد و از آن زمان تا به حال، این برند میزبان برخی از تاثیرگذارترین نام ‌ها در صنعت مد بوده است. دیور، یکی از معروف ترین کوتور (خیاط لباس های زنانه) ، 21 ژانویه سال 1905  در شهر گرانویل دیده به جهان گشود و در 24 اکتبر سال 1957  در ایتالیا  دیده از جهان بست. دیور ، از عطر و لباس زیر زنانه گرفته تا لباس های فاخر و خوش نقش را برای زنان، با ظرافت طراحی می کرد و این رویه تا امروز نیز ادامه دارد. پاریس، اولین مکانی بود که او برای شروع حرفۀ خود در هنر و صنعت مد برگزید. علی رغم زندگی کوتاه هنری او که 14 سال طول کشید، دیور انقلابی در این صنعت پدید آورد و در سال 1957، بیش از نیمی از صادرات لباس فرانسه از این کمپانی بود.

توانمندسازی زنان درون چهارچوب کاری ادکلن دیور، به پیروزی رسید و وقتی او اولین عطرش را در سال 1947 روانه بازار کرد، نامش را از روی نام خواهرش گرفت. در سال 1950، دیور مسئول طراحی تمام لباس‌ های مارلین دیتریش، بازیگر اصلی زن در فیلم “ترس صحنه“، اثر آلفرد هیچکاک شد. لباس ‌ها و ظاهر دیتریش، نمایانگر سبک مخصوص برند دیور بود و شامل سوزن ‌دوزی‌ های ظریف و موشکافانه در خط کمر،  شنل‌ های پرحجم، و دامن ‌های گنبدی‌ شکل می‌ شد که برای لاغر نشان دادن ساق پا، این‌ گونه طراحی می‌ شدند؛ همچنین چهره های مشهوری چون مرلین مونرو، الیزابت تیلور، آواگاردنر و بسیاری از زنان جذاب و بنام دیگر، تنها از برند او استفاده می کردند.

جان گالیانو ، در سال 1996 ، رهبری برند عطر دیور را بر عهده گرفت و زمانی که پرنسس دیانا، اولین لباسِ سفارشیِ طراحی‌ شده به دست او را بر تن کرد، سر از تیتر اول روزنامه‌ ها در آورد. راه ‌اندازی خط تولید کیف های خورجینی نیز که حالا خاص برند دیور شده‌ اند ، یکی از افتخارات او برای این برند به شمار می آید.

این مطلب را هم از دست ندهید :
بهترین سایت های پایان نامه نویسی

اولین عطر دیور که برگرفته از نام خواهر دیور است. از آنجا که خواهر او در خلال جنگ جهانی دوم، عضو گروه مقاوت فرانسه در مقابل نازی ها بود، به اسارت گشتاپو در می آید و به اردوگاه کار اجباری فرستاده می شود و تا سال 1945 در آنجا باقی می ماند. دیور این عطر را به افتخار و احترام خواهرش نام گذاری کرد. رایحۀ این ادکلن دیور ، یادآور عطر گل هاست و این به زمانی بازمی گردد که آن ها روزگارشان را در جنوب فرانسه ، شهر گراس، دیار گل ها،  سپری می کردند.

این تولید کننده ی عطر و ادکلن تا کنون بیش از 167 عدد عطر و ادکلن با برند دیور Dior وارد بازار عطر و ادکلن نموده است. از عطر، ادکلن، ادوپرفیوم و ادوتویلت های محبوب و پرطرفدار این برند می توان به Dior Addict , Dior Homme , Fahrenheit , Poison , Sauvage , J`adore  اشاره کرد.

از جمله طراحان و عطرسازانى که با مجموعه دیور همکارى داشته اند می‌توان Edmond Roudnitska,  Guy Robert, Beatrice Piquet, Pierre Bourdon, Maurice Roger, Max Gavarry, Domitille Michalon, Jean Martel,Paul Vacher, Florence Idier را نام برد.

برای اطلاع از قیمت ادکلن دیور و خرید عطر دیور مردانه و زنانه اصل  اورجینال به فروشگاه هایپرعطر مراجعه نمایید.