کیفیت مطلوب قطعات و قیمت مناسب خودروهای نمایندگی مدیران خودرو

 

 

نمایندگی مدیران خودرو

 

بررسی ام وی ام 550 اتوماتیک

 

 

 

در واقع ام وی ام 550 و ام وی ام 530 از نظر مشخصات فنی و پلتفرم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمایزات آن‌ها به موارد ظاهری و آپشن‌ها ختم می‌شود. در واقع چری با عرضه مدل E5 یا ام وی ام 550، سعی کرد تا فرم جعبه‌ای مدل پیشین را اندکی تغییر دهد و آن را کاربرپسند جلوه دهد.

داخل ام وی ام 550 اتوماتیک

برخلاف ظاهر خارجی ام وی ام 550 که با ام وی ام 530 به کلی متفاوت است، تغییرات خاصی در کابین این خودرو مشاهده نمی‌شود و حتی می‌توان گفت که کابین ام وی ام 550 نسبت به ام وی ام 530 ساده‌تر طراحی شده است. خطوط سیال و منحنی بدنه در فضای داخلی نیز ادامه دارند و به جرات می‌توان گفت که هیچ خط تند و تیزی در کابین مشاهده نمی‌شود.

 

تریم کابین ام وی ام 550 از رنگ‌های مشکی و کرم بهره می‌برد و اکثر قطعات از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که با توجه به اقتصادی بودن خودرو، قابل انتظار است. تعدادی دکمه کنترلی روی فرمان ام وی ام 550 تعبیه شده‌اند که وظیفه کنترل سیستم صوتی را برعهده دارند. در نخستین نسخه‌های تولیدی ام وی ام 550 نمایشگر تنها در تیپ اتوماتیک لحاظ شده بود اما پس از مدتی هر دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک ام وی ام 550 به نمایشگر سیستم صوتی مجهز شدند که ظاهر کابین را زیباتر جلوه می‌داد.

طراحی ام وی ام 550 اتوماتیک

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، طراحی ام وی ام 550 حاصل فیس لیفت اساسی چری روی مدل A5 یا ام وی ام 530 است. طی این فیس لیفت خطوط تند و تیز بدنه حذف شدند و جای آن‌ها را خطوط منحنی گرفت. همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، جلوپنجره بیشترین سهم تغییرات به خود اختصاص داده است. چراغ‌های بزرگ با لبه‌های کشیده، الگوی مشترک طراحی خودروهای چری در آن دوران بودند که علاوه بر ام وی ام 550، در ام وی ام 315 نسل اول و ام وی ام X33 نسل دوم نیز مشاهده می‌شوند.

 

 

نمای جانبی ام وی ام 550 ساده و بدون آلایش است و همه چیز بدون هیچ گونه حجم اضافه سرجای خود قرار دارد. متاسفانه ایراد بزرگ خودروهای چینی یعنی رینگ‌های کوچکتر از اندازه استاندارد در ام وی ام 550 نیز مشاهده می‌شوند که ظاهر جانبی خودرو را به هم ریخته‌اند. نمای عقب ام وی ام 550 نیز ظاهری آرام و به دور از حاشیه را به نمایش می‌کشد که اندکی با چهره تهاجمی جلو تناقض دارد؛ با این حال طراحان چری سعی کرده‌اند تا از یک سبک طراحی برای چراغ‌های جلو و عقب خودرو استفاده کنند. در مجموع می‌توان گفت که ام وی ام 550 به صورت کامل نشان دهنده یک سدان اقتصادی و خانوادگی چینی است.

مشخصات ام وی ام 550 اتوماتیک

ام وی ام 550 همانند نسخه اصلی خود یعنی ام وی ام 530، با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه شد. این پیشرانه حداکثر 139 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در مقایسه با سایر خودروهای چینی برتری روی کاغذ را به ام وی ام 550 اعطا می‌کند. خوشبختانه مدیران خودرو این مدل را با دو نوع گیربکس پنج سرعته دنده‌ای و اتوماتیک CVT به بازار عرضه کرد. از این رو مخاطبان می‌توانستند نسخه اتوماتیک ام وی ام 550 را خریداری کنند.

 

 

این مطلب را هم از دست ندهید :
معرفی تجهیزات و شیشه آلات آزمایشگاهی و کاربرد شان

همان‌طور که انتظار داریم، شتاب و کشش نسخه دنده‌ای ام وی ام 550 بسیار بهتر از نسخه اتوماتیک است. با این حال نسخه اتوماتیک برای گذر از ترافیک‌های شهری کارایی بیشتری دارد. مصرف سوخت ام وی ام 550 نیز در دنیای واقعی رقمی حدود 10 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود، عددی که با وزن خودرو و حجم پیشرانه آن تطابق دارد. شتاب صفر تا صد رسمی 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات فنی ام وی ام 550 هستند.

مشخصات فنی ام وی ام 550 اتوماتیک

نام خودرو
ام وی ام 550 اتوماتیک
کشور سازنده
سال (طراحی)
2014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1971 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
جعبه دنده
CVT
شتاب 0 تا 100
حداکثر سرعت
وزن
1366 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4580 طول – 1760 عرض – 1483 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2600 میلیمتر

مصرف سوخت

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 50 لیتر
  • یورو 4

امکانات و تجهیزات ام وی ام 550 اتوماتیک

ام وی ام 550 از نظر امکانات و آپشن‌ها در سطحی حداقلی قرار دارد و به خوبی یک خودرو اقتصادی چینی را به نمایش می‌کشد. ام وی ام 550 از نظر امکانات ایمنی شرایطی مشابه خودروهای داخلی دارد و از نظر امکانات رفاهی نیز آپشن خاص و عجیبی را به مشتری ارائه نمی‌دهد. البته رقبای ام وی ام 550 نیز وضعیت بهتری ندارند اما در حضور خودرویی همچون دنا، وضعیت ام وی ام 550 اندکی سخت می‌شود. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام 550 می‌توان به این موارد اشاره کرد: سنسور پارک عقب، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، سیستم صوتی به همراه 4 بلندگو و نمایشگر 7 اینچی لمسی، دوربین عقب، دو کیسه هوا، سیستم تهویه دستی، روکش چرمی صندلی‌ها و آینه‌های تنظیم شونده برقی.

امکانات ام وی ام 550 اتوماتیک

کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
قابلیت پخش سی‌دی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان – چهار عدد بلندگو
ترمز و پایداری
ABS – EBD – ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
دیگر امکانات
چراغ مه‌شکن جلو و عقب – سانروف – سنسور دنده عقب – روکش چرمی صندلی‌ها – رینگ‌های آلومینیومی – تنظیم برقی آینه‌های جانبی

رقبای ام وی ام 550 اتوماتیک در بازار

ام وی ام 550 این روزها علاوه بر رقیب سنتی خود یعنی جک J5، با دنا ایران خودرو نیز رقابت می‌کند و اخیرا سورن پلاس نیز به این جمع اضافه شده است. چند سالی از توقف تولید ام وی ام 550 می‌گذرد و به نظر می‌رسد اندک اندک تهیه قطعات و لوازم جانبی برای مالکان این خودرو با مشکل مواجه شود. به همین دلیل بازار خرید و فروش ام وی ام 550 چندان پررونق نیست و مشتریان ترجیح می‌دهند تا گزینه‌های جایگزین را برای خرید انتخاب کنند. با این حال برای مشتریانی که به دنبال خرید یک سدان خانوادگی با امکانات معقول و قیمت مناسب هستند، ام وی ام 550 یک گزینه دوست داشتنی محسوب می‌شود.