قفسه ساچمه ای چیست ؟

بوش ساچمه ابزاری کاربردی بوده که حرکتی روان تر و بدون لغی یا کلیرنس دارند . در کنار استفاده از این محصول استفاده از قفسه ساچمه ای ضرورت می یابد. قفسه ساچمه ای زمانی استفاده می شود که حرکت رفت و برگشتی زیادی در دستگاه صنعتی مورد نظر صورت گیرد. پین توپر و قفسه ساچمه ای از جمله سیستم های خطی متداول در کفشک های سنبه ماتریس چدنی و فولادی به شمار می رود. در داخل این بوش ها ردیف های ساچمه ای تعبیه شده که باعث می شود تا حرکت های خطی از حالت لغزشی بوش و میله به حرکت های غلتکی بوش و ساچمه و میله تبدیل گردد و این قضیه باعث کاهش اصطحکاک و خوردگی به میزان بسیار زیادی می شود.

کاربرد قلاویز در صنعت

در صورتی که در فعالیت خود به رزوه کاری نیاز دارید، ابزاری به نام قلاویز و حدیده ضرورت دارد . قلاویز و حدیده در ابزارآلات خانگی کاربرد کمی داشته و اغلب در تولیدات مصنوعات فلزی ، خودروسازی و تعمیرات ناوگان های حمل و نقل مورد استفاده می شوند. قلاویزها به دونوع قلاویز دستی و قلاویز ماشینی دسته بندی می گردد. جهت استفاده از قلاویز دستی لازم است تا سوراخ مورد نظر با یک دریل روی سطح ایجاد شود و بعد از قلاویز جهت ایجاد رزوه داخل سوراخ استفاده گردد. جهت جدا شدن براده ها از سطح کار ابتدا می بایست قلاویز را تا 180 درجه به سمت راست و سپس یک نیم دور هم به سمت چپ به چرخش در آورد و جهت کامل شدن رزوه کاری ، این کار تا چند مرحله می بایست اجرا گردد.

قلاویز دستی

ابتدا جهت بهره مندی از قلاویز دستی می بایست با یک دریل سوراخ مورد نظر را روی سطح به وجود آورده و بعد از آن از قلاویز جهت ایجاد رزوه داخل سوراخ استفاده کنید. جهت جداسازی براده ها از سطح کار ابتدا می بایست قلاویز را تا 180 درجه به سمت راست و سپس یک نیم دور هم به سمت چپ به حرکت در اورد و جهت کامل شدن رزوه کاری ، این کار تا چند مرحله باید اجرا گردد.در انتهای قلاویز دستی یک قسمت به شکل چهارگوش وجود دارد که حرکت دورانی را برای کاربر آسان تر خواهد کرد و به شکل سه تایی موجود می باشد که در مراحل قلاویزکاری کاربرد دارد و این سه قلاویز به نام های پیش رو ، میان رو و پس رو معرفی می گردد و با استفاده از سه نوع قلاویز براده کاری به صورت عالی صورت می گیرد. تقریبا قلاویز 50 درصد رزوه کاری را انجام می نماید زیرا که دارای شیب بیشتری است و قلاویز میان رو 30 درصد کار را انجام می نماید و قلاویز پس رو در انجام قلاویز کاری 20 درصد تاثیر گذار خواهد بود.

 

کاربرد قلاویز در قالب سازی چیست؟

قلاویز ابزاری کاربردی برای دنده کردن و یا همچنین ایجاد رزوه در قطعات ماده می باشد، شایان ذکر است که منظور از قطعات ماده سطوح داخلی قطعات مانند مهره می باشد. در واقع قلاویز ابزاری است که توسط آن می توان با تراشیدن و همچنین ایجاد رزوه موجب دنده شدن قسمت های داخلی سطوح مختلف از جمله پلاستیک و فلز و همچنین چوب گردید. قلاویز کاری به فرایند ایجاد رزوه در قطعات ماده می گویند. از موارد مهمی که لازم می باشد بر روی آن توجه ویژه ای شود این بوده که قلاویز ها در استانداردهای مشخص تولید و ارائه می گردد که این استانداردها حاکی از قطر و زاویه دنده و گام و همچنین دنبال و ظرفیت تحمل قلاویز می باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :
یک سایت خبری باید چه ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشد؟ معرفی سایت خبری آسمونی

کاربرد پین توپر در قالب سازی

پین توپر از قطعات بسیار کاربردی بوده که در صنایع مختلفی همچون صنایع ماشین سازی مورد استفاده می شود. این پین دو سطح قطعه را قرینه حفظ می نماید و مرکز آن را تعیین می کند، در نهایت ماتریس قطعه به خوبی مشخص خواهد شد و می توان ادامه کار را بر روی آن اجرا کرد.

در تمام دنیا حرفه قالبسازی به عنوان صنعتی مادر شناخته شده است که باعث رشد و توسعه سایر صنایع گردیده. اکثر صنایع تولید کالاهای مصرفی همچون خودرو سازی، غذایی، دارویی، لوازم خانگی و … به صورت مستقیم به قالبسازی وابسته اند. حتی بسیاری از سایر صنایع مادر نیز همچون نفت، گاز و پتروشیمی، به صورت غیر مستقیم از پیشرفت این صنعت بهره مند می شوند. اهمیت قالبسازی به اندازه ای بالا می باشد که رشد و بالندگی تولید بومی را بدون توسعه آن نمی توان تصور کرد.

گروه فرم و برش این افتخار را دارد که دارای بیش از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را دارد و توانسته با همکاری دیگر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش نماید. محصولات ارایه شده در این مجوعه شامل طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز به ویژه جامعه خدوم قالبسازان کشور می باشد. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.