سرمایه گذاری در گرجستان و خرید ملک در گرجستان با ویز جورجیا

سرمایه گذاری در گرجستان و خرید ملک در گرجستان با ویز جورجیا

در سال‌های اخیر، بازار املاک گرجستان رونق قابل توجهی پیدا کرده و تقاضا برای سرمایه‌گذاری در گرجستان در این بخش افزایش یافته است. علاوه بر خرید املاک توسط ایرانیان، سیاست‌های جدید دولت گرجستان در زمینه تسهیلات اقامتی نیز به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش این تجارت مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از افراد به دنبال گرفتن اقامت گرجستان از این طریق هستند.

در چند سال اخیر، دولت گرجستان قوانین و مقرراتی را تدوین کرده تا جذب سرمایه خارجی را در صنعت‌های مختلف از جمله ساخت و ساز و خرید و فروش املاک تسهیل کند. این سیاست‌ها شامل تسهیلات مالی و مالیاتی، سهولت‌ در معاملات املاک و فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش می‌شوند.

با بهبود مقررات و تسهیلات دولتی، امکانات سرمایه‌گذاری در گرجستان برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب‌تر شده است. این موضوع شامل امکاناتی مانند سهولت در اخذ ویزا و اقامت برای سرمایه‌گذاران خارجی، سهولت در اخذ وامهای بانکی و تسهیل در تجارت و معامله املاک می‌شود.

خرید ملک در گرجستان

خرید ملک در گرجستان چه مزایایی دارد؟

خرید ملک در گرجستان دارای مزایای متعددی است که برخی از آنها عبارتند از:

دریافت اقامت با خرید ملک

یکی از مزایای مهم خرید ملک در گرجستان، دریافت اقامت در این کشور است. با خرید یک ملک با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار آمریکا، میتوانید اقامت یک ساله در گرجستان دریافت کنید. در صورتی که در طول این مدت مشکلات قانونی به وجود نیایند، قادر خواهید بود اقامت خود را تمدید کنید. با تمدید اقامت برای مدت ۵ سال، به عنوان صاحب ملک، به عنوان شهروند گرجستانی شناخته می‌شوید و حق رای در این کشور را نیز خواهید داشت.

سرمایه‌گذاری دلاری در گرجستان

خرید ملک در گرجستان به شما امکان سرمایه‌گذاری دلاری را در این کشور می‌دهد. با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجود در برخی کشورها از جمله ایران، ارزش دلار به طور معمول افزایش می‌یابد. با سرمایه‌گذاری در املاک گرجستان، در واقع یک سرمایه‌گذاری دلاری انجام می‌دهید و می‌توانید بدون نگرانی از نوسانات قیمت ارز، به سایر فعالیت‌های خود بپردازید.

تورم بسیار کم

گرجستان نرخ تورم کمتری نسبت به برخی دیگر از کشورها دارد. در حالی که بسیاری از کشورهای آسیایی با تورم بالا روبرو هستند، نرخ تورم در گرجستان حدود ۷ درصد است. این به معنای افزایش قیمت ملک‌ در این کشور خواهد بود؛ به طوری که ارزش خرید شما در طول زمان افزایش می‌یابد.

استفاده از ملک در زمینه‌های مختلف

خریدار ملک در گرجستان محدودیت‌هایی در استفاده از ملک خریداری شده ندارد. می‌توانید ملک خود را اجاره داده و به کشور خود بازگردید و این موضوع تاثیری بر روند دریافت اقامت شما ندارد.

نکته قابل توجه املاک گرجستان این است که مزایای خرید ملک و مهاجرت به گرجستان همواره به شرایط و قوانین کنونی مربوط می‌شوند و ممکن است در آینده تغییر کنند. بهتر است قبل از هر تصمیمی، با یک وکیل یا متخصص مستقل در این زمینه مشورت کنید تا اطلاعات به روز و دقیقی در این مورد به دست آورید.

ویز جورجیا

قیمت خرید انواع ملک و مستغلات در گرجستان چقدر است؟

قیمت خرید ملک در گرجستان موضوعی است که نمی‌توان به صورت یک قیمت واحد درباره آن صحبت کرد. اما اگر قصد خرید ملک به عنوان سرمایه‌گذاری یا دریافت اقامت را دارید، باید با قیمت‌های تقریبی آشنایی داشته باشید.

این مطلب را هم از دست ندهید :
خرید لوازم یدکی

برای یک خانه مناسب با قدمت تقریبی ۱ تا ۵ سال ساخت، قیمت متر هر مربع حدودا 1300 دلار است. البته قیمت‌ها بر اساس کیفیت ساخت و شاخص‌های دیگر خرید ملک نیز متغیر هستند و می‌توانند تا سه هزار دلار یا بیشتر نیز برسند. همچنین در سطح شهر، خانه‌ها و املاکی وجود دارند که گران‌تر هستند و معمولا متعلق به طبقه ثروتمند و تاجران گرجستانی می‌باشند. قیمت هر متر مربع این املاک گاها تا شش یا هفت هزار دلار هم می‌رسد؛ اما به طور کلی خرید و فروش آنها دشوار است و بهتر است از خرید آنها صرف نظر نمایید.

میانگین قیمت هر متر مربع یک خانه مناسب در شهرهایی مانند تفلیس یا باتومی، حدود  هزار دلار است. اگر قصد خرید یک ویلا به عنوان ملک تفریحی در گرجستان را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که می‌توانید با قیمتی کمتر از املاک داخل شهر، این نوع ملک را خریداری کنید. قیمت هر متر مربع یک ویلا با امکانات معمولی در اطراف شهر تفلیس، از صد دلار شروع شده و تا دو هزار دلار نیز ادامه دارد. البته قیمت‌های ویلاهای لوکس در زمان خرید ممکن است بیشتر از چهار هزار دلار برای هر متر مربع باشد.

گرجستان

چه نکات و معایبی در مورد خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان وجود دارند؟

خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان دارای برخی معایب و نکات قابل توجه است. اولین نکته این است که میانگین درآمد مردم گرجستان نسبتا پایین می باشد. بنابراین، شما باید در زمان خرید ملک، به قدرت خرید مردم محلی توجه کنید و از خرید ملک‌های بزرگ و گران قیمت خودداری کنید. بهتر است در ابتدا، به جای خرید یک ملک بزرگ، چندین ملک کوچک را خریداری نمایید. اینکه بانک‌های گرجستان به شهروندان خود وام‌های کم بهره می‌دهند، می‌تواند به شما کمک کند تا با دریافت این وام‌ها به راحتی خانه‌های کوچک را تهیه کنید.

نکته دیگر آن است که خرید ملک در شهر تفلیس (پایتخت گرجستان) بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری خواهد بود؛ زیرا شهر گرجستان توریستی و پرجمعیت است. در صورت کمبود بودجه، می‌توانید شهرهایی مانند باتومی را مد نظر قرار دهید. این نکته زمانی مهم است که قصد فروش ملک در آینده را داشته باشید؛ اما اگر قصد دارید برای زندگی و دوری از شلوغی به گرجستان بروید، بهتر است از خرید ملک در شهرهای تفلیس و باتومی خودداری کنید.

 

خرید ملک در گرجستان با ویز جورجیا

هلدینگ ویز جورجیا با داشتن تیم مجرب و متخصص در سال ۲۰۱۰ در کشور گرجستان تاسیس شد و در سال ۲۰۱۵ فعالیت رسمی و حرفه‌ای خود را آغاز کرد. این شرکت با شعار “گرجستان تخصص ماست”، صداقت را به عنوان سرلوحه کار خود قرار داده است و با تجربه ۱۵ ساله در حوزه فعالیت در گرجستان، بهترین خدمات را برای مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. اگر قصد مهاجرت به گرجستان ، ساخت ساز در گرجستان را دارید یا این که با سرمایه گذاری در بخش املاک، به دنبال دریافت اقامت این کشور هستید، ویز جورجیا می‌تواند راهنمای جامعی برای شما باشد.