راهنمای خرید موتور برق کاما

در ابتدا بهتر است با انواع موتور برق بر حسب نوع کاربرد آشنا شویم. موتور برق خانگی، به گروهی از دستگاه های مولد برق گفته می شود که ویژگی هایی مانند بی صدا بودن، کیفیت بالا، ابعاد جمع و جو و رنج توان مناسب برای مصارف خانگی را داشته باشد.

موتور برق کاما kde7000e

فروش موتور برق دیزلی 6 کیلو وات کاما  kama KDE7000E | خرید موتور برق کاما|قیمت 

موتور برق  گازوئیلی6 کیلو وات کاما مدل kama KDE7000E،  موتور برق دیزلی تک فاز، تک سیلندر، هوا خنک و چهار زمانه است و سیستم شروع به کار استارتی دارد.

انتخاب یک موتور برق خانگی مناسب
معمولا موتور برق خانگی یا همان Electric Generator، به خوبی می تواند به مدت ۷ الی ۸ ساعت به صورت مداوم کار کند. موتور برق خانگی برای تامین برق پمپ آب، کفکش و پمپ شناور و برای مصارف آبیاری کاربرد دارد. از موتور برق خانگی برای تامین برق روشنایی منازل، برق کولر گازی، اسپرسو ساز، لباسشویی و یخچال، تلویزیون و سایر لوازم خانگی برقی استفاده می شود. معمولا موتور برق هایی که توان آن ها بین ۳ الی ۸ کیلووات هستند و برق تک فاز تولید می کنند برای مصارف خانگی مناسب هستند.

از آنجایی که لوازم برقی خانگی مانند تلویزیون و یخچال نسبت به تغییرات ولتاژ و نوسان آن حساس هستند، استفاده از موتور برق avr دار به شدت پیشنهاد می شود.

موتور برق چقدر برق تولید می کند؟
در ابتدا نیاز است با توان اضطراری و توان نامی موتور برق آشنا شوید. یک موتور برق دارای دو توان است که معمولا یکی از ارقام بزرگتر است دیگری است و به عنوان توان اضطراری دستگاه شناخته می شود.

توان اضطراری: توان اضطراری موتور برق درحقیقت بیشترین میزان برق تولیدی موتور برق است که تنها در چند دقیقه ی ابتدایی روشن شدن دستگاه ایجاد می شود. به این معنی که در لحظات ابتدایی کارکرد دستگاه، شاهد حداکثر میزان برق هستیم.

توان نامی: توان نامی یا همان استندبای موتور برق نیز میزان توان تولید برق توسط موتور برق است که پس از ۵ دقیقه از کارکرد دستگاه، ایجاد می شود.

میزان برق تولیدی دستگاه مولد برق یا همان ژنراتور برق، برحسب توان، نوع موتور و قدرت پیشرانه تعیین می شود. ممکن است با سوال یک موتور برق ۷ کیلوواتی چقدر برق تولید می کند؟ مواجه شوید.

یک موتور برق ۷ کیلوواتی حدود ۷۰۰۰ وات برق تولید می کند. درصورتی که موتور برق تک فاز باشد، با ضرب کردن وات مورد نظر در عدد ۴.۵۴ یا ۴.۸ مقدار تقریبی ولتاژ بدست می آید. برای موتور برق سه فاز نیز توان برحسب کیلووات را در عدد ۱.۴۴ یا ۱.۸ ضرب کرده و آمپراژ بدست می آید.

از آنجایی که محاسبه توان تولیدی موتور برق و آمپراژ برای کاربران عادی دشوار به نظر می رسد. در این مقاله به تعداد دستگاه های مصرفی برای هر موتور برق از توان ۱ الی ۸ کیلووات را ذکر می کنیم.

میزان برق تولیدی موتور برق ۱ کیلوواتی: روشن کردن ۱۰ لامپ ۱۰۰ وات
میزان برق تولیدی موتور برق ۲ کیلوواتی: روشن کردن ۱۰ لامپ ۱۰۰ واتی به همراه یخچال و تلویزیون
میزان برق تولیدی موتور برق ۳ کیلوواتی: ده لامپ ۱۰۰ واتی به همراه یخچال، تلویزیون و اتو
میزان برق تولیدی موتور برق ۴ کیلوواتی: ده لامپ ۱۰۰ واتی به همراه یخچال، تلویزیون، پلوپز،کامپیوتر یا لپ تاپ
میزان برق تولیدی موتور برق ۷ کیلوواتی: ده لامپ ۱۰۰ واتی به همراه یخچال، تلویزیون، پلوپز،کامپیوتر یا لپ تاپ به همراه کولر گازی

مزیت موتور برق بنزینی نسبت به دستگاه برق اضطراری:
موتور برق بنزینی تا زمانی که به آن سوخت بدهیم قادر به تولید برق می باشد و برای قطع شدن های طولانی مدت به کار می رود. دستگاه برق اضطراری بر خلاف موتور برق بنزینی توانایی تولید برق را ندارد و فقط قادر به ذخیره سازی جریان برق و تامین برق مورد نیاز به مدت چند ساعت می باشد. یعنی اگر قرار باشد برق شهر به مدت چند روز قطع باشد عملا بلا استفاده می باشند.

این مطلب را هم از دست ندهید :
استفاده از تزریق چربی صورت همراه با کرایوتراپی

معایب موتور برق های بنزینی چیست؟
یکی از مهم ترین معایب موتور برق های بنزینی، گران بودن سوخت مورد نیاز آن است به طوری که برای استفاده از آن به بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومانی نیاز دارید.
این موتور ها صداهای بسیار زیاد و آزار دهنده ای ایجاد می کنند.
همانند خودرو نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، به گونه ای که بعد از هر بار استفاده نیاز به سرویس دارند و این یعنی هزینه نگهداری علاوه بر هزینه سوخت بالا.
قیمت موتور برق بنزینی:
با توجه به جنس و کیفیت، انواع مختلفی از موتور برق‌های بنزینی در بازار وجود دارند، به گونه ای که می توان ارزان قیمت ترین موتور برق یعنی گرین پاور مدل Gr1500 را باقیمت ۲،۴۰۰،۰۰۰ هزار تومان خریداری نمود و گران ترین مدل موتور برق یعنی جوشکاری موزا مدل Ts200 Bs با قیمت ۳۹،۹۵۰،۰۰۰ هزار تومان را خریداری کرد.

روش های تعمیر و نگهداری موتور برق‌بنزینی:
سعی کنید همیشه بیشتر از میزان توان خروجی دستگاه که شرکت سازنده پیشنهاد داده از دستگاه خروجی نگیرید. چون باعث کاهش طول عمر دستگاه شده و هزینه های سنگینی به شما تحمیل می کند.
در صورتی که هر روز از موتور برق استفاده می کنید. آن را ماهیانه سرویس دوره ای کنید و اگر هر چند وقت یک بار از آن استفاده می کنید ۶ ماه یک بار یا سالی یک بار آن را سرویس نمایید تا دچار مشکل نشوید.
اگر به مدت طولانی از موتور برق استفاده نمی کنید ،هرگز باک بنزین آن را خالی نگهداری نکنید، زیرا خالی بودن طولانی مدت باک باعث زنگ زدگی و سوراخ شدن آن می شود.
انواع کاربردهای موتور برق
با توجه به توسعه ی زندگی شهری، نیاز و استفاده موتور برق دو برابر شده است و دارای کاربردهای زیادی در بخش های مختلف خانگی و صنعتی می باشند. در ذیل به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

کاربرد های خانگی

در صورت قطع برق، برای پمپ های آب، کف آبیاری در کشاورزی و سیستم های روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های صنعتی

در صنعت دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و برای کارخانه ها، بیمارستان ها، بانک ها، مراکز امنیتی بزرگ و سرورهای رایانه مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به موتور برق های خانگی دارای قدرت بالاتری می باشد.

کاربرد های مسافرتی

برای تأمین برق در مسافرت و کمپین مورد استفاده قرار می گیرد و به آسانی قابل حمل می باشند و آلودگی کمتری ایجاد می کنند.

موتور برق های کیفی

یک نمونه ی قابل حمل می باشند و دارای شکل ظاهری مانند کیف هستند به دلیل وزن کمی که دارند کوهنوردان و گروه های دیگر بیشتر از آن استفاده کنند، زیرا دارای وزن تقریبی حدود ۲۰ کیلوگرم می باشند.

موتور برق ثابت

برای تأمین برق یک مجموعه و یا سازمان مورد استفاده قرار می گیرد و دارای قدرت و قیمت بالایی می باشند.