پنج شیوه غلبه بر یک روز خیلی خیلی بد

پنج شیوه غلبه بر یک روز خیلی خیلی بد

سپتامبر 20, 2019 0 By edame

موفقیت success

هممون روزهایی داریم که در اون، مشکلات واسه مون سرازیر می شن: اتومبیلتان خراب می شه؛ دو ساعت در مطب دکتر منتظر می مونید؛ یه مشتری یا رئیس، غیرمنطقیه؛ میخی در کفش تون میره؛… . اینجا راهکارهایی رو واسه شکست دادن احساسات منفی به وجود اومده از طریق این فجایع کوچیک به شما ارائه می دیم:

  1. درک کنین که این بدشانسیا گذرا هستن. این شرایط، تغییر می کنن و بهتر می شن و شما با چیزایی مواجه میشین که بیشتر خوشایندند تا ناخوشایند.

  1. با خودتون خوش رفتار باشین. با خودتون قرار بذارین که با خودتون مهربون باشین تا دنیا هم مهربانی رو به شما برگرداند.

  1. با خودتون معامله کنین. بعضی وقتا شما به مقداری احساسات مثبت واسه افزایش انعطاف پذیری تون نیاز دارین. لیستی نوشتاری یا ذهنی و کوتاه از پنج چیزی که مطمئنا روحیه تون رو تقویت می کنه، جفت و جور کنین و وقتی تحت تاثیر رویدادها قرار می گیرین، به اون مراجعه کنین. مثلا، خوراکی رو که دوست دارین اما با احتمال خیلی کم می خرید، واسه خود جفت و جور کنین، ماساژ بگیرین، یا یه کتاب جدید بخونین.

  1. یه کار به درد بخور کوچیک در برنامه داشته باشین. یه روحیه خوب و مثبت، از ترکیبی از دلخوشی و حسی از تسلط ناشی می شه؛ احساس این که موثر و لایقید و می تونین به تنهایی از عهده کاراتون بربیایید. در روزای درموندگی، پریشونی، و خارج از کنترل، با انجام کاری سازنده و به درد بخور، احساس بهتری دارین. مهارتایی رو که می تونین تو یه روز ناخوشایند بروز بدین، شناسایی کنین. این مهارت ها می تونه شامل نصب یه آویز روی دیوار باشه تا دیگه کلیدهای تون رو گم نکنین، بک آپ گرفتن از عکسای مهم در گوشی تون، تست یا تعویض باتریای دستگاه آژیر اعلام آتیش؛ و هرکاری که حس توان و مهارت رو به شما القا کرده و در بازیابی کنترل به شما کمک کنه.
این مطلب را هم بخوانید :  پرستار زن ۲۵ ساله با مصرف داروی ابولا درمان شد+عکس

  1. تاثیر رویدادها رو بدونین. وقتی به عنوان دکتر کار می کردم، مراجعه کنندگان بیشتر تاثیر حوادث استرس برانگیز و ناامیدکننده بر روحیه شون رو ندیده گرفته یا دست کم می گرفتن. شکست دادن یه اتفاق ناخوشایند و نا امید کننده، راحت تر از شکست دادن چند حادثه پشت سر هم و ناراحت کننده س. اگه این رو بدونین که خیلی از استرس برانگیزها، حوادث موقتی و فقط واسه یه بار هستن یا اتفاقای تصادفی و از سر بدشانسی هستن، احساس بهتری دارین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟