اگه به دنبال موفقیت هستین، بد نیس با کارایی که شما رو به موفقیت می رسانند آشنا شید و برنامه روزانه افراد موفق رو بخونین. درادامه سعی خواهم کرد تا به برنامه شبانگاهی افراد موفق نگاهی بندازم.

 

  • زندگی موفق چیه؛ افراد موفق دنیا در این باره چه نگرشی دارن؟
  • ۸ کاری که افراد موفق وقتشون رو واسه اونا تلف نمی کنن
  • یک قانون ۵ ساعته که افراد معمولی رو به افراد موفق تبدیل می کنه

اگه عبارت برنامه صبحگاهی رو در گوگل جست وجو کنین با ۲۰ میلیون نتیجه روبرو می شید. برنامه صبحگاهی باعث افزایش کارکرد و سطح رضایت افراد می شه. این نوع برنامه اجازه می ده تا مادرهای گرفتار به اهداف خود برسن و مدیران هم بتونن خود رو واسه یک روز پر از جلسه آماده کنن. در علاوه بر هر دوی اونا می تونن واسه شام خونه باشن.

اما داشتن یک برنامه صبحگاهی فقط نصف این معادله. یک برنامه صبحگاهی قوی با یک برنامه شبانگاهی قوی شروع می شه.

برنامه شبانگاهی باعث می شه تا روز بهتری رو شروع کنین

شنیده شده که بنجامین فرانکلین هر شب از خود می پرسین: «امروز چیکار خوبی انجام دادم؟ چیکار خوبی رو امروز باید انجام می دادم؟»

با پرسیدن این ۲ سوال از خود، اون می تونست دریابد که امروز چه روشایی مفید بودن و چه روشایی مفید نبودن. اون می تونست سپاسگزار دستاوردهایش باشه و با دیدن اونا خود رو واسه موفقیت در صبح روز بعد آماده کنه.

برنامه شبانگاهی درست به بررسی این دو جنبه می پردازد:

  • به روزی که داشته اید نگاهی میندازین.
  • و واسه فردا دوباره برنامه ریزی می کنین.

یک برنامه شبانگاهی به شما اجازه می ده تا روی نتایج مثبت تمرکز کنین و همین طور به اشتباهات خود درزمان روز فکر کنین. می تونین در این زمان تموم دستگاه های الکترونیکی رو خاموش کنین و ذهن خود رو آروم کنین.

مطلب مرتبط :   راهبردهای شکل گیری و تغییر نگرش در فرهنگ اسلامی

می فهمید که قراره فردا روی چه چیزی تمرکز کنین و به ذهن خود اجازه میدید درحالی که خواب هستین، روی حل مسئله تمرکز کنه.

برنامه شبانگاهی افراد موفق

وقتی به برنامه شبانگاهی افراد موفقی مثل بنجامین فرانکلین نگاهی میندازیم متوجه می شیم که اونا زود به رختخواب می رن و صبح زود هم از خواب بیدار می شن. اونا روی کسب و کارشون قبل اینکه بقیه از خواب بیدار شن، کار می کنن.

اونا ذهن خود رو آزاد می کنن تا روی چیزی که مهمه تمرکز کنه و می تونن هر روز به طرف اهداف شون قدم بردارند. همین ثبات قدم در انجام برنامه صبحگاهی و عصرگاهی آنهاست که باعث موفقیت شون می شه.

آریانا هافینگتن روزنامه نگار مشهور آمریکایی کمی چای مینوشه، دوش میگیره و شب هنگام از هیچ وسیله الکترونیکی استفاده نمی کنه. روش اون علمیه و به اون اجازه می ده تا بدن خود رو آروم کنه و روی مسائل مهم تمرکز کنه و بخوابه. بتهوون هم هر شب ساعت ۱۰ به خواب می رفت تا بتونه صبح زود از خواب برخیزد و روی هنرش تمرکز کنه.

یک تغییر نامحسوس همراه با نتایجی شگفت انگیز

داشتن یک برنامه ی شبانگاهی باعث تغییر عادتا می شه. مثلا به جای اینکه ساعت ۱۱ بخوابید و درست قبل از خواب مواد غذایی استفاده کنین، بخواهید که ساعت ۹ شب بخوابید و بعد از ساعت ۷ شب چیزی نخورید، یک تغییر عادت بزرگه. این تغییر یک شبه رخ نمی ده. می تونین با انجام یک تغییر کوچیک به مرور این تغییر رو بسازین.

بیشتر وقتا افراد تمایل دارن تا کارایی بیشتر از توان شون رو بکننن و واسه همین به اهداف خود نمی رسند. می تونین اول با زودتر خوابیدن شروع کنین. لوازم الکترونیکی رو خاموش کنین و شروع به کتاب خوندن کنین. حتی می تونین بعدظهر دیگر کافئین مصرف نکنین.

مطلب مرتبط :   انواع رابطه از دیدگاه روانشناختی

انجام این تغییر باعث ایجاد تغییرات ساختاری در برنامه روزانه شما می شه. این کار فرصت و شرایط زیادی رو واسه شما فراهم می کنه که اجازه می ده به جای نظاره گربودن، دست به عمل بزنین.

هر زمانی که وسوسه می شید تا به عادت قبلی خود برگردید، می تونین به منافع حاصل از برنامه جدید فکر کنین. به افراد موفقی فکر کنین که با کمک این عادت خود رو تغییر دادن و به موفقیت رسیدن.

با تغییرات کوچیک و آسون شروع کنین

لزومی نداره برنامه شبانگاهی شما پیچیده و مشکل باشه. هر قدمی که در راه درست وردارین، شما رو به هدف تون نزدیک تر می کنه. اینکه شب زنده دار باشین مشکلی نداره اما تحقیقات نشون می ده که افراد موفق زودتر می خوابن. البته همه چیز به زود خوابیدن ربط پیدا نمی کنه، بلکه به اینکه شما قبل از خوابیدن چه می کنین، رابطه داره. مثلا: خوندن کتاب و خاموش کردن وسایل الکترونیکی یا گذراندن زمان با خونواده.

اگه می خواید به موفقیت برسین و برنامه شبانگاهی خود رو تغییر بدین با این قدما شروع کنین:

  • زود به رختخواب برید و زود هم بیدار شید. (این کار رو در یک زمان مشخص بکنین.)
  • لوازم الکترونیکی رو یک ساعت قبل از خواب خاموش کنین و کتاب بخونین یا با خونواده ی خود وقت بگذرونین.
  • به کارایی که انجام داده یا نداده اید فکر کنین.
  • برنامه فردا صبح خود رو تنظیم کنین.
  • و بخوابید.

این ۵ مرحله به شما اجازه می ده آسون تر بخوابید و ذهن خود رو واسه خوابیدن آماده کنین. به ذهن ناخودآگاه خود اجازه میدید تا روی برنامه فردا صبح شما تمرکز کنه، درحالی که شما می تونین بخوابید. برنامه شبانگاهی، ساختاری رو ایجاد می کنه که می تونین واسه گرفتن موفقیت عادتای بهتری بسازین.



تغییر رو در زندگی خود احساس کنین: در زمان کمتر، چندبرابر بیشتر کار کنین


64000تومان


15000تومان

Comments (0):

Write a comment: