رفع موهای زائد بدن با لیزر دایود، خوب یا بد ؟

لیزر موهای زائد بدن یکی از عمل‌های زیبایی بدن است که نیازی به عمل جراحی ندارد. این عمل سرپایی توسط دستگاه لیزر دایود این روز‌ها بین بانوان و حتی مرد‌ها نیز بسیار محبوب شده است. این محبوبیت چندان دور از انتظار نیست و به خرید دستگاه لیزر دایود منجر میشود، چون زندگی بدون نیاز به اصلاح یا واکس کردن مو‌های زائد می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان شود.

در لیزر موهای زائد بدن از آخرین تکنولوژی‌های روز در این زمینه استفاده می‌شود که کاملا امن خواهد بود. این تکنولوژی می‌تواند بدون در نظر گرفتن جنس مو و یا رنگ پوست، مو‌های زائد بدن را نابود کند در حالی که کاربر شاهد هیچ نوع عارضه جانبی نخواهد بود. بیش از هزاران نفر در جهان از این شیوه استفاده می‌کنند در حالی که نتایج بسیار خوبی را مشاهده کردند.

رایج‌ترین نواحی بدن برای استفاده دستگاه لیزر دایود

به صورت کلی، تمام اجزای بدن که دارای مو با رنگ تیره باشد می‌تواند توسط لیزر تحت درمان قرار بگیرد. این درمان می‌تواند باعث رفع شدن مو‌های زائد در نواجی مختلف بدن باشد. بانوان برای لیزر کردن بیشتر نواحی صورت، زیر دست و پا را تحت درمان قرار می‌‌دهند. تمامی این نواحی اشاره شده، نقاطی از بدن هستند که وجود موی زائد در آن می‌تواند باعث خجالت زده شدن هر فردی شود.

مردان نیز بیشتر نواحی کمر، سینه و شانه را تحت درمان قرار می‌دهند. لیزر برای استفاده در در نواحی داخل گوش، داخل بینی و ابرو ها مناسب نیست. در صورت سعی می‌شود که لیزر به گونه‌ای استفاده شود که آسیبی به چشم وارد نشود.

 

 

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای بدن، یکی از شیوه‌های مدرنی است که نیازی به جراحی ندارد. این عمل زیبایی که توسط دستگاه‌های خاص لیزر انجام می‌شود، جز عمل‌های سرپایی دسته بندی می‌شود. در حال حاضر بسیاری از مردان و بانوان در سطح جهان برای رهایی از دردسرهای موهای زائد از این شیوه استفاده می‌کنند. دستگاه لیزر دایود به خاطر ماندگاری بسیار زیاد نتایج به دست آمده می‌تواند جایگزین مناسبی برای راهکارهای سنتی مثل تیغ و یا واکس باشد. استفاده از این درمان شاید در ابتدا هزینه زیادی را در بر داشته باشد اما در ادامه خواهید دید که ماندگاری بالای آن می‌تواند باعث کاهش هزینه و صرفه جویی شود. بر خلاف نظر‌های نه چندان درست، استفاده از دستگاه‌های لیزر مخاطره خاصی را برای بیمار به وجود نخواهد آورد و بسیار امن است. این محصولات به هدف قرار دادن موهای زائد، انها را از ریشه نابود می‌کنند و در سمت مقابل امکان ایجاد عوارض جانبی نیز پس از این درمان بسیار کم است. در حال حاضر میلیون‌ها نفر از این درمان استفاده کرده و توانستند به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنند.

 

از دستگاه لیزر برای درمان چه نقاطی از بدن می‌توان استفاده کرد؟ 

در حالت کلی باید گفت که دستگاه‌های لیزر برای عملکرد مناسب نیاز دارند که موهای زائد دارای رنگ تیره باشند. از این لحاظ محدودیت خاصی برای نقطه فیزیکی درمان روی بدن وجود ندارد. تقریبا تمام نقاط بدن با استفاده از دستگاه لیزر قابل درمان هستند. البته نقاطی در بدن وجود دارد که بیماران علاقه بیشتری برای رفع موهای زائد در آنها دارند. بانوان بیشتر صورت، دست‌ها و پاها را تحت درمان قرار می‌دهند. نقاطی مثل صورت که بیشتر در دید افراد دیگر قرار دارند، بیشتر مورد درمان قرار می‌گیرند. مردان نیز به خاطر وجود موهای زائد در نقاطی مثل کمر، سینه و شانه که باعث ایجاد ناراحتی می‌شوند از دستگاه لیزر استفاده می‌کنند. تنها استثنا در مورد درمان لیزر، نقاط اطراف چشم است. از آنجا که لیزر می‌تواند باعث به وجود آمدن آسیب‌های چشمی شود، این شیوه درمانی در اطرف چشم انجام نشده و در کنار آن بیمار در حین درمان باید حتما از عینک مخصوص روی چشم خود استفاده کند.

 

دستگاه لیزر چگونه روی رشد موهای زائد تاثیر می‌گذارد؟

دستگاه لیزر، راهکاری زیر مجموعه از پرتودرمانی است. در این درمان، برای رهایی از رشد مجدد موهای زائد از دستگاه لیزر و نور مخصوص آن استفاده می‌شود. در این شیوه، نور لیزر با استفاده از دستگاه مخصوص روی پوست تابیده می‌شود. این نور سپس از طریق پوست به فولیکول مو راه پیدا می‌کند. در این بین نور به انرژی حرارتی تبدیل شده و باعث می‌شود که فولیکول مو آسیب ببیند. این آسیب باعث می‌شود که بیمار تا مدت زیادی شاهد رشد مجدد موهای زائد نباشد. همانگونه که می‌دانید استفاده از دستگاه‌های لیزر، راهکاری نسبتا مدرن برای رفع موهای زائد است. راهکار‌های سنتی مانند استفاده از تیغ و واکس برای رفع موهای زائد هنوز هم بین مردم محبوب است اما این شیوه‌ها می‌توانند در طولانی مدت باعث هزینه زیاد و اتلاف وقت شوند. راهکارهای سنتی به صورت عمومی تاثیرگذاری مناسب دارند اما ماندگاری آنها بسیار کم است و در بسیاری از موارد عوارض جانبی بسیار زیادی را به وجود خواهند آورد. دستگاه لیزر می‌تواند جایگزین بسیار مناسب و کم دردسرتری برای همه افراد باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :
Significant tips for oral health

 

رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر

با توجه به این استفاده از دستگاه لیزر، عملی جزئی و سرپایی محسوب می‌شود اما همچنان این شیوه درمان جز عمل‌های زیبایی است. عمل‌های زیبایی به صورت کلی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند و این مورد تقریبا در تمام کشور‌های جهان همسان است. دستگاه لیزر با استفاده از هند پیس که توسط پزشک معالج کنترل می‌شود، نور را به سطح پوست بیمار می‌تاباند. این نور توسط سطح پوست جذب شده و سپس تبدیل انرژی حرارتی می‌شود. این حرارت سپس به لایه زیرین پوست نفود کرده و توسط فولیکول مو جذب می‌شود. جذب این انرژی باعث تخریب فولیکول خواهد شد. این فرآیند باعث می‌شود که فولیکول‌های آسیب دیده دیگر قابلیت رشد مجدد را نداشته و یا حدقل تا مدت زیادی توانایی اینکار را از دست بدهند. دستگاه‌های لیزر متنوعی برای درمان استفاده می‌شوند که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاصی را دارند و می‌توانند روی پوست و موی خاصی عملکرد مناسب داشته باشند. باید گفت که امکان انجام درمان لیزر صرفا در یک جلسه امکان‌پذیر نیست. بیمار برای رسیدن به نتیجه مناسب باید چندین جلسه درمانی را طی کند که فاصله زمانی مشخصی میان آنها وجود داشته باشد. تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و فواصل میان آنها توسط پزشک متخصص، معین می‌شود. استفاده از دستگاه لیزر مانند هر شیوه درمانی دیگر ممکن است دارای عوارض جانبی باشد. البته با نگه‌داری مناسب از پوست قبل و بعد از عمل می‌توان از بسیاری از این عوارض جانبی دوری کرد و درمانی بسیار بی خطر را تجربه کرد. این درمان نیاز به همکاری مناسب بیمار دارد و اگر بیمار بتواند از پوست خود به خوبی نگهداری کند، دستگاه لیزر می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.

 

آشنایی بیشتر با دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود، یکی از محبوب‌ترین و البته مدرن‌ترین محصولاتی است که برای درمان موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه از طول موج ۸۰۰ نانومتر استفاده می‌کند.  این دستگاه از طول موج بیشتری نسبت به دستگاه الکساندرایت استفاده می‌کند. بیشتر بودن طول موج باعث می‌شود که دستگاه لیزر دایود عمق نفوذ بسیار بیشتری داشته باشد و از این رو احتمال ایجاد صدمه جدی‌تر به فولیکول موهای زائد افزایش پیدا می‌کند. سپس این آسیب باعث می‌شود که موهای زائد رشد کمتری داشته باشند. لیزر دایود، بسیاری از لیزر‌های دیگر را به عنوان زیر مجموعه در اختیار دارد. همین مورد باعث می‌شود که پیشرفت در تکنولوژی ساخت این لیزر بیش از پیش سرعت داشته باشد. به صورت کلی دستگاه لیزر دایود می‌تواند باعث کاهش ضخامت موهای زائد شود. بدن انسان از زمان بدو تولد دارای موهای بسیار نازکی است که بدون دقت زیاد قابل مشاهده نیستند. دستگاه لیزر دایود قدرت این را دارد که موهای زائد ضخیم و با رنگ تیره را به چنین موهایی تبدیل کند که دیگر در کانون توجه قرار نمی‌گیرند. نکته بعدی در مورد دستگاه لیزر دایود نابودی کامل فولیکول‌های موهای زائد است. انجام جلسات متعدد درمانی با استفاده از دستگاه لیزر دایود می‌تواند تمام فولیکول‌های موهای زائد را نابود کرده و در نهایت شاهد عدم رشد موهای زائد باشید. نکته قابل توجه قبل از انجام درمان این است که موهای زائد باید تا حد امکان کوتاه باشند. از این رو پیشنهاد می‌شود که بیمار قبل از انجام جلسه درمانی از تیغ برای اصلاح موهای زائد استفاده کند. برای انجام درمان صرفا حضور ریشه موهای زائد کافی است. وجود موهای زائد روی بدن باعث می‌شود که انرژی لیزر به آن جذب شده و درمان به خوبی روی فولیکول و ریشه مو انجام نشود. همچنین پیشنهاد می‌شود که بیمار قبل و بعد از درمان از حضور در نور مستقیم خورشید دوری کرده و حتما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کند.