ایرلاینای جور واجور دنیا هم به اهمیت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی فهمیدن و واسه جذب مشتری، ایجاد وفاداری و…، از وبلاگا، وب سایتا، شبکه های اجتماعی و دیگه وسایل بازاریابی محتوایی استفاده می کنن.

دیجیتال

با همراه باشین:

۱) هواپیمایی ایسلند (Iceland Air)

  • نام کمپین: Icelandair’s Stopover
  • مجری: هواپیمایی ایسلند (Icelaand)
  • وسیله ها: شبکه های اجتماعی، سایت، تیم قوی Video Making

پروژه Icelandair’s Stopover به مسافران این امکان رو میده که به رایگان (و حتی بدون رزرو هتل)، وقتی که از قاره اروپا به قاره آمریکا (یا برعکس) مسافرت می کنن، تا ۷ روز در ایسلند گردش کنن!

واسه پروموت این برنامه، هواپیمایی ایسلند یه کمپین بازاریابی محتوایی چندمنظوره رو اجرا کرد.

بازاریابی محتوا

آدمایی که در این مسابقه برنده می شدن، به همراه یه راهنمای تور اختصاصی (Tour Guide) به مدت ۴۸ ساعت در ایسلند، Stopover می کردن (Stopover به معنی توقف بین راهی در سفری طولانی مدته. این کمپین هم همونجوریکه گفتیم واسه آدمایی بود که از اروپا به آمریکا (یا برعکس) مسافرت می کنن).

خلاصه اینکه هر کدوم از برنده ها رو به مدت ۲۴ یا ۴۸ ساعت، به بهترین شکل در ایسلند می گرداندند و از این روند هم یه ویدیو جفت و جور می کردن. این ویدیوها (و صورتای دیگری از محتوا که به وسیله خود ایرلاین، برندگان مسابقه و بقیه مردم تولید شده بود) با هشتگ #Stopover در شبکه های اجتماعی منتشر و Viral شد.

به چه دلیل این کمپین موفق بود؟

کمپین Stopover، سه مورد زیر رو با هم ترکیب می کنه:

  1. یه کنجکاوی جذاب (مخاطب: «هواپیمایی ایسلند چه برنامه ای واسه ما داره؟»)
  2. یه انگیزه (واسه شرکت کردن در مسابقه)
  3. درگیر کردن دنبال کنندگان کمپین (با تولید محتوای مخاطب محور و یه هشتگ مناسب)

در ویدیو می بینیم که المانایی واسه فرد برنده مسابقه در نظرگرفته شده که واسه هر مسافری باحال به نظر می رسه:

    • مناظر دیدنی طبیعی
    • غذاهای باحال و جذاب
    • ماجراجویی
    • آب تنی
    • جاده های سبز و قشنگتر
    • هیجان

  • آرامش و رهایی
  • و…

مواردی که گفتیم، اصلی ترین المانای جذاب واسه یه مسافر هستش که اون از سفر خود توقع داره. هواپیمایی ایسلند هم با زیرکی، همه این موارد رو واسه برنده جایزه تدارک دیده و در تولید محتوای خود (ویدیوی ضبط شده) به همه اونا اشاره کرده.

لبخندی که همیشه بر چهره برنده جایزه نمایانه، نشون از رضایت اون از یه سفر بسیار مناسب هستش. لبخندی که هواپیمایی ایسلند واسه مسافر خود به ارمغان می آورد!

لبخند

پی نوشت: منظور از این که هشتگ کمپین به شکلی بود که….، فقط «نام هشتگ» نیس. چگونگی تبلیغ و معرفی هشتگ، رسانه های مورد استفاده در Promote اون و… رو هم درنظر بگیرین.

  • نام کمپین: Christmas Miracle
  • مجری: هواپیمایی WestJet
  • وسیله ها: شبکه های اجتماعی، تیم قوی Video Making

در دسامبر ۲۰۱۳ (نزدیک کریسمس)، هواپیمایی WestJet در گیتای ورودی فرودگاه تورنتو کیوسکای دیجیتالی رو قرار داد که در نمایشگر اونا، بابانوئل ظاهر می شد و از مردم می پرسین که واسه کریسمس چی دوست دارن داشته باشن.
هرکی هم چیزی درخواست می کرد. یه نفر گفت «یه شال گرم!»، یه کودک هم درخواست «یه تبلت اندروید» کرد و دیگری هم «یه تلویزیون بزرگ!» و…

از اون طرف هم پرسنل این ایرلاین (در شهر مقصد – شهر همیلتون کشور امریکا) تلاش می کردن که خیلی سریع، اون هدایا رو جفت و جور کرده و کادو کنن، تا وقتی مسافران رسیدن، بابانوئل هدیه هرکی رو به اون تحویل دهد!

ویدیوی فوق العاده ای هم از اجرای مرحله به مرحله این کمپین تولید و به اشتراک گذاشته شد که فقط در صفحه رسمی WestJet در یوتیوب، تا الان بالای ۴۷ میلیون بازدید داشته!

موفقیت این کمپین اونقدر بزرگ و باورنکردنی بود که WestJet عزمشو جزم کرد در سال ۲۰۱۴ (کمپین Spirit of Giving) و ۲۰۱۵ (کمپین ۱۲,۰۰ Mini-Miracles) هم، کمپینایی رو مثل این کمپین اجرا کرده و مشتریانش (و دنیای مارکتینگ!) رو سورپرایز کنه!

این کمپین یکی از جذاب ترین کمپیناییه که تا حالا به وسیله یه ایرلاین اجرا شده! و علاوه بر ایرلاینامون، می تونه واسه خیلی از استارت آپای بخش خرید بلیط هواپیما چارتری هم قابل تامل باشه!

به چه دلیل این کمپین موفق بود؟

این کمپین از دو جهت واسه WestJet موفقیت آمیز بود:

    • این مورد هم جهت با افزایش

تعهد مشتری به برند

    • ، واسه WestJet موفقیت آمیز بود.

    • افزایش درگیری با برند: اشتراک این ویدیو در رسانه های اجتماعی (به خصوص یوتیوب، توییتر و فیس بوک) باعث شد که افراد بسیار زیادی با این برند درگیر شن. لبخندها، اشکای شوق، هیجان اون نوجوونی که تبلت برنده شد، بغل کردنا و… در این ویدیو، تداعی گر یه حس خوب از برند WestJet تو ذهن مخاطب گردید.
    • خنده

ادامه داره…