اگه در بازاریابی محتوایی خود هدف دار عمل کنین شک نداشته باشین می تونین بازدید و فروش سایت خود رو خیلی سریع رشد بدین، در این مقاله ۳ درس مهم واسه بازاریابی محتوایی هدف دار آموزش داده شده.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا یه روند بسیار مهم در هر وب سایتی حساب می شه و واسه اینکه بدونین چیجوری محتوایی تولید کنین که شما رو به هدف بازاریابی محتوایی تون برسونه نیازه این سه درس رو بدونین.

تولید محتوا رو میشه خیلی راحت به سه بحث اصلی تقسیم کرد: مردم، روند و محصول.

کم کم می تونین با ترکیب این سه مضمون در روش هدف دار تولید محتوای خود موضوعات مناسب و کوتاه مفیدی واسه خوانندگان جفت و جور کنین که این کار شما رو به منبع اطلاعاتی مطمئنی تبدیل می‏ کنه.

مردم

در مورد مطالب وبلاگ بحث «مردم» مربوطه به شناخت مخاطبان خود. واسه اینکه به وبلاگ خود شخصیت بازاریابی شناخته شده ای بدین باید وقتی رو صرف کنین تا هر پست به شکلی نوشته شه که مناسب ترین فرد و نه هر فردی رو خطاب بذاره. پارامترهای خاصی مشخص کنین و مطالب رو واسه کاربراتون شخصی سازی کنین مثل:

    • جنسیت
    • سن
    • مهارت
    • موقعیت جغرافیایی
    • عنوان شغلی
    • مشکلات کلی
    • مشکلات

وقتی به طور کامل مخاطبین رو بشناسین مطالب شما رساتر به گوش مخاطبین در رابطه و علاقمند می‏ رسد. یادتون باشه که شما واسه هر شخصی نمی‏ نویسید بلکه واسه مخاطبان خاصی می‏ نویسید که شاید بیشتر از بقیه به اون چیزی که ارائه می‏ کنین، علاقمند هستن.
همین مقاله نمونه خوبی واسه گفته های فوقه، ما در این مقاله فقط آدمایی رو مخاطب قرار دادیم که سایت دارن و در حال تولید محتوا هستن!

روند

نمایش پشت صحنه‏ کار و کاسبی تون به مخاطب کمک می‏ کنه که روند تولید محصول یا عرضه خدمات شما رو به طور کامل درک کنه و روشی واسه ایجاد یه رابطه دوستانه س و به شما در جلب اعتماد مشتریان کمک می‏کنه.
در این باره فکر کنین که یه سری مطلب در وبلاگ خود بذارین که عمق روند کار و کاسبی شما رو نشون ‏دهد مثلا روند تولید محصول از شروع تا آخر یا روند خدمات رسانی شما به مشتریان.
Ugmonk یه سایت خرید اون‏لاینه که تی‏شرت، کالای چرمی و شکلای جور واجور دیگه می ‏فروشد و نمونه خوبی از این تاکتیک وبلاگ نویسی در این سایت مشاهده می شه. در سایت Ugmonk روند تولید یکی از کیف‏ های طرح پستچی از مرحله طراحی اولیه تا محصول پایانی نشون داده شده.

محصول

شما باید پای خود رو بالاتر از مطالب تکراری بذارین و در تولید محتوای خود اجناس خود رو طوری متفاوت معرفی کنین، یعنی چیزی بالاتر از بروزرسانی ساده فهرست شکلای جور واجور جدید، ذکر مشخصات و بیان ارزش اجناس.
در این باره فکر کنین که چیجوری می‏تونید مطالبی باحال و محصول محور ارائه کنین که:

  • چگونگی مصرف محصول شما رو نشون بده.
  • نشون بده که افراد موثر از این محصول استفاده می‏ کنن.
  • واسه رسیدن به هدفی مشخص به وسیله محصول شما با افراد مناسب مشارکت کنین.

شما می‏ خواهید مردم محصول شما رو در حال استفاده در شرایط واقعی زندگی و به صورت کاربردی ببینن تا خود رو هم در حال به کار گیری اون تجسم کنن. تصاویر آماده رو کنار بذارین و محصول خود رو در محتوای واقعی مطالب معنادارتر وبلاگ معرفی کنین.
در آخر اگه بتونین تمرکز وبلاگ خود رو بر مردم، روند و محصول معطوف کنین، در راه خلق موضوعات جالبی که مخاطبان شما واقعا خواهان اون هستن قرار میگیرین.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۳ درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرین

Categories:متفرقه