منابع غنی از کلسیم شامل فرآورده های لبنی کم چرب، شیرسویای غنی شده با کلسیم، آب پرتقال و ماهی هایی مثل ماهی آزاد و ساردین هستن. اگه نیاز به مصرف مکمل های کلسیم دارین حتما در مورد مقدار و چگونگی مصرف اون با دکتر مشورت کنین.

ایسنا: هرچند روند پیری دوری ناپذیره اما هیچوقت نمی توان گفت که راهی واسه عقب انداختن و یا کاهش نتیجه های پیری روی بدن و ظاهر وجود نداره.

در این مقاله ۵ راه حل ساده پیشنهاد شده که به شما امکان می دهد روند پیری رو به تاخیر بندازید، جوانتر به نظر برسین و جوونی رو بیشتر احساس کنین.

در این مقاله که در سایت اینترنتی هربال رمدیز منتشر شده آمده: اولین راه حل مهم و موثر مراقبت از پوسته. وقتی سن افزایش می یابد، اولین نشونه روشن اون خودنمایی چین و چروکهای روی پوسته.

با بالا رفتن سن و به کار گیری رژیم های زیبایی ناصحیح، پوست خشک تر و سفت تر شده و در نتیجه چروکیده می شه. یکی از نشونه های قابل توجه پیری خطوط قابل مشاهده در دور و بر چشمه. این خطوط می تونن یکی از مهمترین نتیجه های آسیب به وجود اومده بوسیله تشعشعات خورشیدی باشن. پس با ۳ اقدام عادی می توان تا حد خیلی از تعداد چروک های دور چشم کم کرد که این سه اقدام شامل شست وشو و تمیز کردن، مرطوب نگه داشتن پوست و در آخر هم به کار گیری مقادیر مناسب کرم های ضدآفتابه.

به کار گیری روغن زیتون هم می تونه تاثیر حیرت انگیزی در برطرف کردن چین و چروک ها داشته باشه.

پیشنهاد دوم واسه جوون موندن اینه که وزن خود رو کنترل و ورزش کنین. کارشناسان بهداشت عمومی می می گن واسه مقابله با زیاد شدن وزن به وجود اومده بوسیله بالا رفتن سن باید هر فردی دست کم نیم ساعت در روز فعالیت های متعادل ورزشی و جنب و جوش بدنی رو انجام بده. این تمرینات می تونه در هر زمینه ورزشی مثل یوگا، ایروبیک، شنا و یا دوچرخه سواری باشه.

دکتر لینا موگره کارشناس ورزشی دراین باره می گوید: وقتی شما سن ۳۰ سالگی رو رد می کنین، انجام یه ترکیب مناسب از تمرینات ورزشی جور واجور مهمه. اگه احساس می کنین که شکمتون در حال بزرگ شدن و عضلات سینه هاتون در حال شل شدنه شاید به این خاطره که وزنه بلند نمی کنین. کلید بهره مند شدن از امتیازات ورزش، انجام همیشگی و منظم تمریناته، پس ورزشی رو انتخاب کنین که از اون لذت می برید. هم اینکه یادتون نره که تمرینات و نرمش های چهره هم واسه محکم و سالم نگه داشتن عضلات صورت به درد بخور و لازمه.

پیشنهاد سوم دنبال کردن یه رژیم غذایی براساس سبزیجات و گیاه خواریه. یعنی در رژیم غذایی شما حتما باید ترکیبی از سبزیجات سبزرنگ، میوه ها، دانه ها و غلات سبوس دار وجود داشته باشه. باید غذاها و سبزی هایی رو انتخاب کنین که به اصطلاح نمایشی از رنگ های رنگین کمون باشن، یعنی ترکیبی از اسفناج، ذرت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، توت فرنگی، تمشک آبی و انگورها که از تموم رنگ های میوه ها و سبزی ها انتخاب شده باشن.

همیشه یادتون باشه که بشقاب غذای شما باید ۷۵ درصد شامل مواد غذایی گیاهی و باقی مونده اون شامل منابع غذایی کم چرب پروتئینی مثل تخم مرغ، ماهی و یا گوشت باشه. این رژیم غذایی به شما امکان می دهد که با شیاطین دوران پیری مثل پوکی استخون، دیابت و مریضی های قلبی مقابله کنین.

پیشنهاد چهارم اینه که روی مصرف کلسیم به مقدار مناسب تاکید داشته باشین.

به گفته کارشناسان بهداشت و سلامت، مصرف کلسیم و هم اینکه ویتامین D به پیشگیری از پوکی استخون که عامل اصلی شکستگی های استخوانی در زنونه، کمک می کنه. مخصوصا اگه شما سن ۵۰ سالگی رو رد کرده اید مصرف دوز روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم لازمه.

منابع غنی از کلسیم شامل فرآورده های لبنی کم چرب، شیرسویای غنی شده با کلسیم، آب پرتقال و ماهی هایی مثل ماهی آزاد و ساردین هستن. اگه نیاز به مصرف مکمل های کلسیم دارین حتما در مورد مقدار و چگونگی مصرف اون با دکتر مشورت کنین.

آخرین پیشنهاد که خیلی مهمه داشتن خواب کافیه. پزشکان پیشنهاد می کنن که خواب واسه کارکرد مناسب و سالم بدن ما یه عامل حیاتیه. در حالی که بعضی از ما ممکنه در طول شب به سختی ۵ تا ۶ ساعت بخوابیم و یه سری های دیگه ۹ تا ۱۰ ساعت خواب شبونه داشته باشه، اما کارشناسان تاکید دارن که متوسط خوابی که هر فردی واسه سالم موندن نیاز داره ۷ تا ۸ ساعته.

پیشنهاد می شه که در طول روز هم چرت های کوتاه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای می تونه واسه استراحت و ایجاد حس سرحالی و انرژی کافی در شما به درد بخور باشه.

منبع: Isna.ir

جمع آوری: آلامتو

 

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

خواص ماسک عسل واسه پوست + روش درست کردن و استفاده

بازنشر زیبایی پوست

Categories:متفرقه
Published on :Posted on