sitting-at-a-desk,مشکلات پشت میز نشینی

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ اینا راهکارهای باورنکردنی واسه نشستن های کشنده پشت میزه،و هشداری واسه بلند شدن از پشت میزها!

ساعت های زیاد بی تحرکی و نشستن، باعث مریضی های تهدیدکننده مثل مریضی کبد می شه. اگه نمی تونید تردمیل بخرین و یا وقت نهاری کمی دارین تا کمی نرمش کنین، ما خبرهای خوبی داریم: یافته های علمی نشون دهنده اون هستش که، لازم نیس بیشتر ورزش کنین، بهتره کمتر بشینین.

آدمایی که ساعت های نشستن خود رو مورد هدف قرار میدن، بسیار سالم ترن، برخلاف کسائی که بر فعالیت های فیزیکی بیشتر در طول روز تاکید می کنن. چند راه ساده و علمی رو گرد آورده ایم تا خود رو در طول روز فعال نگه دارین و هم به کاراتون برسین.

روی صندلی ورجه وورجه کنین.

بچه های بی حوصله اینطور هستن. زنائی که هفت ساعت در روز بی حرکت روی صندلی می شینن و خود رو خیلی کم جنب و جوش می دانند، در مقایسه با زنائی که پنج ساعت در روز روی صندلی می شینن، ۴۳ درصد بیشتر در خطر مرگ هستن. اما زنائی که جنب و جوش متوسط یا بیشتری رو هنگام نشستن های کوتاه مدت یا بلندمدت دارن، در خطر کمتری هستن.

در ساعت نهار ده دقیقه پیاده روی کنین.

تحقیقات انجام شده روی ۱۱ مرد جوون و سالم نشون می دهد، ده دقیقه پیاده روی پس از پایان ساعت های نشستن، بهترین روش واسه افزایش گردش خون و سلامت رگ های خونیه.

دستشویی برید، یا به آشپزخانه اداره، یا دست کم تا کنار میز همکارتون قدم بزنین.

با اینکه، پیاده روی ایده ال ۱۰ دقیقه س اما، دو دقیقه پیاده روی کوتاه هم می تونه به درد بخور باشه. این کار نمی تونه جانشین تمرینات ورزشی شه اما، پزشکان پیشنهاد می کنن، دو دقیقه قدم زدن در هر ساعت، خطر مرگ رو تا ۳۳ درصد کاهش می دهد.

تلویزیون رو خاموش کنین.

این مورد مربوط به کودکانه. سه دقیقه پیاده روی می تونه به بهتر شدن افزایش گردش خون در کودکان کمک کنه. چون کودکان وقت زیادی رو صرف تماشای تلویزیون (یا فعالیت های نشستنی) می کنن. ما مطمئنیم، شما می تونید بچتون رو راضی کنین تا دست کم به اندازه ی خوندن یه ترانه از جلوی تلویزیون بلند شن.

در آخر روز، خودتون رو روی مبل ولو نکنین.

ما می دانیم، پس از یه روز کاری، تماشای برنامه ی مورد علاقه ی تلویزیونی، وسوسه برانگیزه، اما پزشکان خلاف اون رو پیشنهاد می کنن. اگه به جای ساعت های تماشای تلویزیون، یه پیاده روی کوتاه داشته باشین، خطر مرگ رو بین ۱۲ تا ۱۴ درصد کاهش می بدید، علاوه برهمه ی این موارد، این راه حل کوچیک، کمک می کنه تا هنگام پیاده روی ۲۰ درصد بیشتر کالری بسوزونین.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

آی بانو

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *