چیزی درباره پست مهمون و تاثیری که بر سئوی سایت شما داره، شنیدین؟مقاله پیش رو به سوال؛ پست مهمون چیه؟ جواب میده و امتیازات و مشکلات این کار رو بررسی می کنه.

مشکلات

سالهاست کارشناسان سئو با روشای جور واجور مبادرت به دریافت بک لینک از بقیه وب سایتا می کنن، با گذشت زمان و پیشرفته تر شدن الگوریتمای گوگل، خیلی از این روش ها کهنه و بی اعتبار شده، اما روشای دیگری جانشین شدن.

بک لینک

پست مهمون «guest posting» یکی از این روش هاییه، که وبمسترا به کمک اون می تونن، بک لینک رایگان بسازن. این روش هم مثل رد و بدل کردن لینک، فروما و شبکه های اجتماعی قوانین خاص خود رو داره و همینطور امتیازات و مشکلات مخصوص خود رو!

در این مقاله روش درست درج پست مهمون رو بررسی می کنیم و پیشنهاداتی در این مورد ارائه میدیم.

پست مهمون چیه؟

به هر محتوایی که تو یه سایت منتشر می شه، یه پست می گن. هر پست می تونه شامل متن نوشتاری، تصویر، ویدیو، فایل صوتی، اینفوگرافیک یا هر محتوای دیگه باشه. تولید محتوای مهم کار خیلی ساده ای نیس! معمولا وب سایتای معتبر واسه تولید و منتشر کردن محتوای مهم، یک یا چند نویسنده، گرافیست و تولید کننده محتوا استخدام می کنن. در واقع محتوا در دنیای وب خدایی می کنه و بدون وجود اون وب سایتا قادر به رقابت سالم نیستن!

شاید می پرسین که پست مهمون چیه؟ خیلی از سایتا وجود دارن، که به کاربران اجازه میدن، تا در اون عضو شده و بتونن محتوای تولیدی خود رو منتشر کنن. به ازای هر پست که کاربران در سایت قرار میده، واسه جایزه اجازه لینک دادن به سایت خودشون رو دارن. از این رو خیلی از افراد واسه اینکه واسه سایت شون بک لینک رایگان جفت و جور کنن، به سراغ این جوری سایتا می رن.

این یه معامله برد-برده. هم سایت پذیرای پست مهمون، محتوای جدیدی به دست می آورد و از طرفی کاربری که پست مهمون رو تولید کرده بک لینک رایگان به دست می آورد. مثلا میشه به سایت ویرگول اشاره کرد.

واسه قرار دادن پست مهمون چندین روش هست، که مهمترین اونا عبارتند از: پست مهمون رایگان و پست مهمون پولی.

همونطور که گفته شد با قرار دادن پست مهمون تو یه سایت، می تونین بک لینک به دست بیارین. از نظر سئو و همینطور موتورای جستجو، تعداد بک لینکا بسیار مهم ان. این بک لینکا به وسیله موتورای جستجو، زمان رتبه بندی سایتا مورد توجه قرار می گیرن. کلا بک لینکای معتبر و استاندارد می تونن به یه سایت اعتبار بدن.

فرض کنین که مدیر یه سایت تونسته در چندین سایت معتبر به روش پست مهمون واسه سایت خود بک لینک بگیره، وقتی کاربران سایتی که پست مهمون در اون قرار داده شده، به مطالعه محتوای اون بپردازند و با دیدن لینک مهمون کلیک کنن، نه فقط تعداد بازدید کنندگان سایت بالا میره، بلکه با هر کلیک امتیاز مثبتی واسه سایتی که به اون لینک شده دید می شه. گوگل همه این موارد رو بررسی می کنه و در آخر رتبه بهتری واسه صفحه فرود در نظر میگیره.

در گذشته کارشناسان سئو از روشی مثل پست مهمون در فروما استفاده می کردن، که الان کمتر از این روش استفاده می شه.

بیشتر بدونین: Call to Action یا فراخوان به عمل چیه؟

چند تا نکته مهم در نوشتن پست مهمون

هر پستی رو نمی شه به عنوان پست مهمون منتشر کرد، هم اینکه در هر سایتی هم نمی شه پست مهمون قرار داد!

بذارین در همین شروع خیالتون رو راحت کنم، شما نمی تونین در هر وب سایتی پست مهمون خود رو بذارین، بهتره فقط در سایتایی که بازدیدشان از سایت شما بیشتره، پست مهمون خود رو منتشر کنین. نکته مهم دیگه اینکه اگه تعداد بسیار زیادی بک لینک از یه سایت داشته باشین نه فقط موجب کسب رتبه بهتر نمی شه، بلکه موجب جریمه شدن شما از سمت گوگل می شه. پس در سایتایی که معتبر هستن و بازدید کننده خوبی دارن، مبادرت به منتشر کردن پست مهمون کنین.

– محتوای مهم تولید کنین

همیشه متخصصین سئو گفتن؛ محتوا پادشاه س و هنوزم این گفته صحت داره! شما نمی تونین با محتوای بی ارزش بک لینک با ارزش بگیرین. باید محتوایی که به عنوان پست مهمون منتشر می کنین، از نظر گوگل با ارزش باشه که بک لینک موجود در اونم مهم حساب شه. باید حواستون باشه که محتوای شما به طور کامل هم جهت با فعالیت وب سایتی باشه که در اون پست مهمون منتشر می کنین. هم اینکه در دسته مناسب قرار گیرد و تگایی که واسه اون انتخاب می کنین، متناسب باشه.

از طرف دیگه باید محتوا و سایتی که از اون بک لینک گرفتین، تقریبا با سایت شما تو یه جهت فعالیت کنه. به نظر شما لینکی که از یه سایت آشپزی به سایت تعمیرات موبایل داده شده چقدر ارزش داره؟ چند نفر از جویندگان مطالب آشپزی به طور اتفاقی هوس می کنن، لینک سایت فناوری رو باز کنن؟

موبایل

اگه تا کنون یکی از پستای سایت خود رو به عنوان پست مهمون منتشر می کردین، بهتره دیگه اینجور کاری نکنین، چون تاثیری نداره. گوگل خیلی سریع اینجور محتوایی رو تکراری و کپی تشخیص میده و لینک موجود در اونو هم بی ارزش تلقی می کنه. تلاش کنین همیشه محتوای جدید و دست اول رو به عنوان پست مهمون منتشر کنین.

با اینکه هدف شما اینه که با یه کلید واژه زودتر به بالاترین جایگاه یافته های برسین، اما همیشه به کار بردن این کلمات به عنوان انکرتکست پیشنهاد نمی شه. بهتره هر بار از یه انکر تکست متفاوت استفاده کنین. تنوع باعث می شه گوگل کمتر به اینکه شما در حال تقلب هستین، شک کنه!

– واسه خود اعتبار به دست بیارین

شاید خوب میدونید که نویسنده های مشهور، اعتبار بیشتری در پیش صاحبان وب سایتا و کاربران دارن. اگه می خواین از راه روش هدف دار پست مهمون سایت خود رو بهینه کنین. باید اونقدر محتوای باحال و جدید تولید کنین، که همتون رو بشناسن. وقتی که سرشناس شید خیلی راحت در هر سایتی می تونین، پست مهمون بذارین و از طرفی کاربران بیشتری شما رو دنبال می کنن، خصوصا در شبکه های اجتماعی!

– همیشه پست مهمون فایده نداره

گوگل بسیار هوشمند تر ازم و شماس و حتی ریزترین مسائل رو هم زیر نظر داره و همیشه دنبال الگو در هر رفتاری می شه. اگه شما به طور غیر عادی مبادرت به ساخت بک لینک از راه پست مهمون کنین، گوگل پس از یه مدت میفهمه که تنها سایتایی به سایت شما لینک دادن، که پذیرای پست مهمون هستن و همینطور انکر تکستایی که به وسیله اونا لینک شده هم مشابه هم هستن. در این صورت شما رو با جریمه ای به قعر جدول یافته های می فرستد.

داشتن چند بک لینک به وسیله پست مهمون در لا به لای بک لینکای عادی، می تونه به بهتر شدن سئوی سایت کمک کنه. اما زیاده روی در این کار می تونه خطر ساز باشه.

– از یه پست چند بک لینک نگیرید

با اینکه بعضی وب سایتا واسه تعداد بک لینکایی که از یه پست مهمون به سایت شخصی داده می شه، محدودیتی تعیین نکرده ان، اما معنیش این نیس که شما می تونین هر چند بک لینک خواستین بگیرین. بهتره، هر کلید واژه رو به یه صفحه از سایت خود لینک کنین و بیشترین حد از سه بک لینک استفاده کنین.

– این موارد رو هم یادتون باشه

  •  با اینکه هدف شما از نوشتن پست مهمون گرفتن بک لینکه، اما اونو با محتوای تبلیغاتی اشتباه نگیرید و از هر گونه تبلیغات بیخود دوری کنین.
  •  تلاش کنین علاوه بر لینک خودتون به دیگر پستای موجود در سایت میزبان لینک بدین. این کار باعث می شه مدیران سایت میزبان به شما توجه خاصی داشته باشن.
  •  رابطه با مخاطبان رو دست کم نگیرید، همین کاربران هستن که روی لینک شما کلیک می کنن، یا اونو با بقیه به اشتراک می ذارن. تلاش کنین به سوالات جواب بدین و مخاطبان رو به اعلام نظر تشویق کنین.
  •  پست مهمون رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارین، تا افراد بیشتری اونو ببینن. هرچه ترافیک بیشتر شه شانس نتیجه گیری شمام بیشتر می شه.

در کشور ما هم وب سایتایی وجود دارن که میشه در اونا پست رایگان منتشر کرد. هر کدوم از این وب سایتا شرایط و قوانین خود رو دارن که پس از مطالعه و ثبت نام می تونین، مبادرت به ارسال پست مهمون کنین.

سایت «irancontent.net» یکی از این موارده که به کاربران اجازه میده تا به صورت مهمون پستای خود رو منتشر کنن و بک لینک رایگان بگیرن. عضویت در این سایت رایگان بوده و خیلی راحت پس از کامل کردن فرم ثبت نام در اون عضو شید.

یکی دیگه از وب سایتای ایرونی که پذیرای پست مهمونه «tech-news.ir» هستش. این سایت هم به کاربران اجازه درج پشت مهمون رو میده.

اگه در وب جستجو کنین، گزینه های بیشتری پیدا می کنین تا به صورت رایگان پست مهمون خود رو درج کنین. بهتره به این نکات به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در سایتی پر بازدید و با رتبه بالا مبادرت به درج پست مهمون کنین.

خرید پست مهمون «فروش بک لینک»

تا حالا در مورد پست مهمون رایگان صحبت کردیم، اما همه سایتا اجازه نمی دن، تا پست مهمون رایگان در اونا منتشر شه، حتی اگه قصد انتشار بهترین محتوا رو داشته باشین.

خیلی از سایتا به ازای قرار دادن پست مهمون و گرفتن بک لینک هزینه دریافت می کنن. به این کار اصطلاحا «رپورتاژ آگهی» هم می گن. رپرتاژ آگهی هم شکلی از تبلیغاته اما موندگاری بیشتری داره، چون که اون پست واسه همیشه در سایت میزبان هست.

سایتای بسیاری مبادرت به درج رپرتاژ می کنن و تعرفه های هر کدوم هم فرق داره. به این صورت که هرچه رتبه سایت و ترافیکش بیشتر باشه، قیمت بالاتری واسه پستای مهمون در نظر گرفته می شه.

قیمت

ما هم می تونیم پذیرای پست مهمون باشیم؟

جواب به این سوال بله س، اما باید به نکاتی به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین! یکی اینکه سایت شما باید به اندازه کافی معتبر باشه که کاربران بیان و در سایت شما عضو شن، تا پست مهمون منتشر کنن. مورد دیگه اینکه باید به فکر پهنای باند و هاست قوی باشین، چون که در مدت کوتاهی با انبوه محتوا روبرو میشین. مورد مهمتر اینکه سایت شما به یه لینک دانی تبدیل میشه و این کار می تونه نتیجه منفی داشته باشه.

اما از دید تولید محتوا که کاربران در سایت شما تولید می کنن، می شه گفت که اگه با ارزش باشن، ترافیک سایت شما بالا میره و هیچی مثل ترافیک واقعی نمی تونه به سئوی سایت کمک کنه!

با اینکه این کار هم می تونه به درد بخور باشه و یه عالمه از محتوا به وسیله کاربران تولید شه، اما باید حساب همه چیز رو کرد و امتیازات و مشکلات این کار رو سبک و سنگین کرد!

وردپرس به لطف افزونه س ایی که داره یه سیستم مدیریت محتوای تموم عیاره. اگه خواسته باشین تا سایت وردپرسی خود رو به یه سایت میزبان واسه پستای مهمون کاربران بدل کنین، خیلی راحت و با نصب یه افزونه می تونین این کار رو انجام بدین.

از اونجایی که کاربران بسیاری عبارت «افزونه ارسال پست مهمون» رو در گوگل سرچ کرده بودن، عزممو جزم کردم تا این موضوع رو هم در مقاله بیارم. خیلی از کاربران به امید پیدا کردن افزونه ای که بتونه پست اونا رو در بقیه وب سایتا، به صورت مهمون منتشر کنه، این عبارت رو سرچ کردن. اما افزونه های موجود کاری برعکس این رو انجام میدن و به مدیر یه سایت اجازه میدن، تا کاربران رو در تولید محتوای سایت خود سهیم کنه.

سایت فروش بک لینک و پست مهمون چه فرقی دارن؟

از نظر کاربران شاید رایگان و پولی بودن این دو نوع سایت دلیل فرق اونا باشه. اما گوگل خیلی راحت می تونه، سایت فروش بک لینک رو اسپم دونسته و اونو جریمه کنه!

اسپم

گوگل الگوریتمای پیچیده و پنهونی ای داره، که به وسیله اونا می تونه سایت فروش بک لینک رو از سایت میزبان رایگان تشخیص بده.

حتی اگه سایتی با صدها نویسنده وجود داشته باشه هم، تشخیص اون واسه گوگل خیلی آسونه. معمولا در اینجور سایتایی همه لینکای خروجی از قانون خاصی پیروی می کنن و نویسنده ها در چارچوب خاصی فعالیت دارن. گوگل این سایتا رو از هم تشخیص میده و بی دلیل جریمه نمی کنه.

تا اینجای کار به توضیح “پست مهمون” و چگونگی به کار گیری اون پرداختیم. در این روش پست گذاری، کاربر محتوای تولیدی خود رو تو یه سایت دیگه منتشر می کنه و واسه سایت خود بک لینک دشت می کنه. اما پست مهمون برعکس «Reverse Guest Posting» خلاف این ماجراست! در ادامه به بررسی پست مهمون برعکس و چگونگی انجام این فوت وفن می پردازیم.

پست مهمون برعکس چیه؟

پست مهمون برعکس به اندازه اسمش پیچیده نیس، در آسونترین توضیح واسه اون میشه گفت: شما به عنوان مدیر سایت از یه نفر دیگه درخواست می کنین، که در سایت شما مقاله ای بنویسه و منتشر کنه. به این کار پست مهمون برعکس می گن.

در واقع یه پست مهمون، ایجاد کننده پست مهمون معکوسه. به این صورت که شما به عنوان سایت پذیرنده پست مهمون، اجازه انتشار محتوای بقیه رو می دید. از طرف دیگه یه نویسنده حرفه ای که پست مهمون رو می نویسه، در واقع در حال ساخت پست مهمون برعکس واسه سایت شماس.

به این نکته توجه کنین که به هر کسی نمی تونین اجازه بدین، تا پست مهمون برعکس در سایت شما بنویسه، همه نویسنده ها که اعتبار کافی واسه جذب کاربر رو ندارن!

سه عنصر وجود دارن که پست مهمون برعکس رو از یه پست مهمون عادی جدا می کنه.

اول؛ محتوا هستش که باید به وسیله یه نویسنده رده بالا و سرشناس ایجاد شه.

دوم؛ این شمائید که باید سراغ نویسنده ها برید نه اونا!

سوم؛ بازدهی پست مهمون برعکس بسیار بیشتره.

نکتهایی که باید همین شروع کار به اونا توجه کنین، از این قرارند؛ از اونجایی که شما از فرد معتبری دعوت می کنین، که براتون محتوا تولید کنه، اگه به هر دلیلی اون نتونه یا نخواد محتوای عالی تولید کنه، شما بر سر دو راهی گیر می کنین!
منتشر کردن اینجور پستی به مراتب مضرتر از نداشتن اون در سایته. از این رو باید به نویسنده به طور کامل انگیزه بدین، تا بهترین نوشته اش رو در اختیارتون بذاره. مثلا اینکه قراره نام و نشانش در همون پست درج شه و مواردی مثل این که باعث می شه تا به خاطر آبروی خودش هم شده بهترین محتوا رو تولید کنه.

محتوا باید به اندازه ای جذاب و موثر و بهینه باشه، که بتونه به جذب کاربر کمک کنه. یادتون نره هر کسی که در کارش حرفه ای بود، حتما در کار بهینه سازی مطالب حرفه ای نیس. از این رو همون اول موضوع رو با ایشون در میان بذارین تا مشکلی پیش نیاد.

مشکلی

چالشای نوشتن پست مهمون برعکس

اما پیدا کردن نویسنده پست مهمون برعکس کار خیلی ساده ای نیس و فراز و نشیبایی داره. در روند انتشار پست مهمون برعکس در صورت کلی سه مرحله پیش رو دارین :

قدم اول پیدا کردن نویسندگان معتبر در بخش تخصص تونه.

قدم دوم مشخص کردن نوع پست مهمون معکوسه. اینکه چه نوع محتوایی مد نظرتونه.

قدم سوم مربوط به پیدا کردن اطلاعات تماس نویسنده و راضی کردن اون واسه نوشتن پست مهمونه.

در این نوشته همه مواردی که از اونا یاد شد، رو توضیح می دیم و راهکارهایی رو پیشنهاد میدیم.

امتیازات پست مهمون برعکس

قبلا جذب ترافیک به عنوان مهمترین مزیت پست مهمون برعکس یاد شد، اما امتیازات دیگری هست که شاید از اونا بی اطلاعید.

یکی از امتیازات پست مهمون برعکس اینه، که امکان داره شما مخاطبان بسیاری داشته باشین، اما اونا دوست داشته باشن، تا مقالات یکی دیگه از همکاران تون رو هم بخونن. این موضوع می تونه در کاربران ایجاد اشتیاق کنه، که شما با بقیه رقبا همکاری نزدیک دارین و مقالات همدیگه رو در سایت هم منتشر می کنین.

شاید مزیت دیگری که واسه پست مهمون برعکس می شه شمرد، احتمال گرفتن بک لینک رایگان باشه. فرض کنین که شما از یه همکار دعوت کردین که واسه شما مقاله ای بنویسه. این فرد با اینکه واسه خودش بک لینکی در محتوایش می سازه، اما ممکنه در مقاله بعدی اش که در سایت شخصی خود منتشر می کنه، به مقاله ای که در سایت شما نوشته اشاره کنه و هم اینکه به اون لینک دهد. اینجاس که شما به موفقیت همه جانبه رسیدین. هم جذب کاربر کردین و هم بک لینک رایگان و با ارزش دارین.

از طرف دیگه امکان داره که سایتای دیگری که فرد نویسنده پست مهمون شما رو دنبال می کنن، به سایت شما لینک بدن.

هر سایتی که قادر به منتشر کردن محتوا باشه، می تونه پذیرای پست مهمون برعکس هم باشه. مهم نیس محتوای سایت شما چه چیزیه، باید در فرمت عادی سایت خود این محتوا رو جفت و جور کنین. محتوای متنی، ویدیو، صوتی یا اینفوگرافیک هر کدوم از این موارد می تونه، موضوع پست مهمون برعکس باشه.

الان این فوت وفن به وسیله سایتای بسیاری اجرا می شه. وقتی که شما یه مصاحبه در سایتی می بینین، در واقع این کار با هدف جذب ترافیک انجام شده.

اینکه چقدر در این کار موفق باشین، به مواردی چون؛ محبوبیت سایت شما، اندازه سرشناس بودن فرد نویسنده مهمون، اشتراک گذاری پست مهمون برعکس و مواردی اینجور بستگی داره.

چیجوری فوت وفن پست مهمون برعکس رو در سایتمون اجرا کنیم؟

قرار نیس سایت شما یه سایت پذیرای پست مهمون عمومی باشه، این کار می تونه زحمات چند ساله شما رو بر باد دهد. هر محتوای بی ارزش برابره با نمره منفی در سابقه سایت! واسه انجام این کار شما نیاز به نویسنده ای دارین، که در بخش فعالیت شما شناخته شده و ماهر باشه. اما چیجوری باید این افراد رو جذب کنین تا به هدفتون برسین؟

هر فرد سرشناس و متخصص، دنبال کننده هایی داره، که منتشر کردن یه پست خوب در سایت شما می تونه، اونا رو به دسته کاربران شما اضافه کنه. در واقع شما از اعتبار اون فرد واسه جذب کاربر استفاده می کنین، پس بدون دادن فایده هایی بهش نمی تونین اونو راضی کنین، که در سایت شما پست مهمون بنویسه.

ایده

اینکه با درج یه آگهی در سایت منتظر باشین، تا افراد سرشناس به سراغ شما بیان و پست مهمون برعکس براتون بنویسن، رویایی بیش نیس. شما باید دست به کار شید و از این افراد دعوت کنین.

– افراد سرشناس رو پیدا کنین

پیدا کردن افراد سرشناس و راضی کردن اونا مهمترین بخش در روند پست مهمون معکوسه. اینکه چه آدمایی مناسب این کار هستن، رو باید خودتون بررسی کنین. در هر زمینه ای فعالیت می کنین، شاید آدمایی متخصص رو هم می شناسین، که حرفه ایای این میدون هستن. همین افراد سوژهای خوبی واسه دعوت هستن.

مهم نیس که با اونا آشنا هستین یا نه! یا اینکه یکی از رقیبان شماس یا از پیشکسوتان. شما می تونین با یه دعوت نامه از راه ایمیل یا تماس تلفنی از اون بخواین، که به سایت شما سر بزنه و محتوایی متناسب با موضوع سایت شما تولید کنه. عوضش می تونین یادآور شید که پست مورد نظر با نام و برند خود نویسنده منتشر می شه و حتی اجازه لینک کردن به سایت خودشو هم داره.

این نکته رو توجه کنین که در صورتی فرد مورد نظر درخواست شما رو قبول می کنه که، سایت شما رو لایق اینجور محتوایی بدونه. شاید این جمله کمی سنگین باشه و به بعضی بربخورد اما واقعیت اینه، که ارزش یه سایت رو محتوای اون تعیین می کنه. فرض کنین شما خودتون یکی از افراد سرشناس هستین، حاضرید در سایتی که کارش کپی کاری بوده، مقاله ای منتشر کنین؟

– وبلاگ نویسای حرفه ای رو از قلم نندازین

یکی از مزیتایی که آشنایی با وبلاگ نویسای حرفه ای داره، اینه که این دوستی می تونه طولانی باشه و در آینده تبدیل به همکاری شه. واسه پیدا کردن اینجور آدمایی کافیه بهترین مقالات موجود در وب رو بررسی کنین، متوجه میشین که کی اونو نوشته. البته در خیلی از اوقات امکان داره، نام نویسنده ذکر نشه باید اونو از مدیر سایت سوال کنین.

دیگه مزیت دعوت از وبلاگ نویسا، اینه که اونا به طور کامل منعطف و در اختیار شمان. شاید به پیشکسوتان نتونین بگید، که دقیقا در چه موردی بنویسن. اما نویسنده های حرفه ای خودشون از شما سوال می کنن، که در چه بخش ای دوست دارین مقاله بنویسم؟ اگه لازم باشه می تونین بخشایی رو ویرایش کنین، اما یه پیشکسوت امکان داره از اینجور کاری ناراحت شه.

– روشای دیگری واسه پیدا کردن افراد سرشناس

هممون روزانه وقت زیادی رو در شبکه های اجتماعی می گذرونیم، دقیقا همین افراد سرشناس هم رفتاری مشابه ما دارن. همه اونا در لینکدین، توییتر، فیسبوک و اینستاگرام مشغول فعالیت هستن. کافیه دنبال محتوای مهم باشین تا به اونا برسین.

هر شبکه اجتماعی امکاناتی واسه جستجو داره. هشتگا و دیگه فیلترهایی که می شه به کمک اونا یافته ها رو دسته بندی و جدا از هم کرد. پس از پیدا کردن این افراد می تونین دست به کار شید و رابطه برقرار کنین. یادتون نره اول در مورد کاراش تحقیق کنین و آگاهانه پیش برید.

تولید محتوا تنها نوشتن یه متن یا مقاله طولانی نیس. شکلای جور واجور روشای جور واجور وجود دارن، که شما به کمک اونا می تونین، محتوای مورد نیازتون رو جفت و جور کنین و به عنوان پست مهمون برعکس در سایت بذارین. شما باید شکل محتوای مورد نظرتون رو مشخص کنین و در آخر با کمک روشای زیر محتوای لازم واسه پست مهمون برعکس رو جفت و جور کنین.

۱٫ استخدام نویسنده فریلنسر

معمولا همه با این روش (فریلنسرینگ) آشنا هستیم و میدونیم که وبلاگ نویسان حرفه ای بسیاری وجود دارن، که در مقابل دستمزد محتوا تولید می کنن. بعضی وقتا به کار گیری این افراد واسه نوشتن پست مهمون برعکس بد نیس. مخاطبان با خوندن مقالات نویسنده های جور واجور در سایت شما احساس می کنن که با یه سایت معتبر سروکار داره.

شاید همین حالا هم نویسنده هایی واسه شما فعالیت دارن، اما هر کسی سبکی در نوشتن داره، که مخصوص خودشه. کاربران حرفه ای خوب این موضوع رو درک می کنن و همیشه نام نویسنده مقاله رو می خونن.

۲٫ مصاحبه با افراد سرشناس

افراد معروف از اینکه با اونا مصاحبه شه، هیچ باکی ندارن و در بسیاری مواقع خوشحال می شن. لازم نیس شما از همون اول اعلام کنین، که هدفتون از مصاحبه جفت و جور یه پست مهمون معکوسه. کافیه با فرد مورد نظر تماس برقرار کنین و بگید می خواید، مصاحبه ای با اون انجام بدین و از دیدگاه ایشون در مورد تخصص شون استفاده کنین. در آخر اونو واسه کاربران سایت خود به صورت یه مقاله یا محتوای صوتی و تصویری منتشر کنین.

این جوری مصاحبه ها رو با پول نمی شه خرید و فقط یه نوع رد و بدل کردن علم حساب می شه. تلاش کنین در قبال اون هدایا و خدماتی به شخص مصاحبه کننده بدین.

بیشتر بدونین: نقشه سفر مشتری، چگونگی طراحی و کاربرد اون در کسب و کارا

۳٫ مصاحبه با چند شخصیت مهم

بر خلاف مورد قبل که شما با یه نفر مصاحبه داشتین، باید این بار چند نفر از افراد سرشناس رو در لیست خودتون بذارین. لازم نیس همه این افراد رو یه جا دعوت کنین، تا به سوالات شما جواب بدن. بهتره سوالات خود رو به صورت روشن بنویسین و از هر یک بخواین تا دیدگاهش رو در مورد اونا براتون بفرسته. حتی می تونین این پیشنهاد رو بدین، که اگه وقت نوشتن ندارن، به صورت ویس پاسخا رو واسه شما ارسال کنن.

در آخر شما با ترکیب پاسخای همه این افراد می تونین، محتوایی جذاب و حرفه ای تولید کنین. اینجور محتوایی می تونه، در زمان کوتاهی معروف شه و دست به دست بچرخد و سیل بازدید کنندگان رو به سایت شما سرازیر کنه.

۴٫ بهره مندی از راه رد و بدل کردن لینک

شاید همکارانی دارین که اتفاقا حریف شمام هستن. از اونجایی که ترس اون دارن تا با نوشتن مقاله واسه شما، در میدون رقابت عقب بمونن. بهتره پیشنهادای خاصی براش داشته باشین. مثلا بگید که ضمن انتشار نام اونا به عنوان نویسنده، می تونه یه بک لینک هم واسه سایت خود داشته باشه. با این روش هر دوی شما می تونین سود کنین.

۵٫ کمک گرفتن از افراد خلاق

خیلی از افراد هستن که ایده های خوبی دارن، اما کسی اونا رو جدی نمی گیره. می تونین با شناسایی این ادما از اونا دعوت کنین تا ضمن نوشتن محتوای مورد نظر شما، در بین اون ایده های خود رو هم بگن. مطمئنا این جوری افراد مشهور شدن رو بیشتر از پول و دوست دارن.

۶٫ به کار گیری بخش رویدادهای هفتگی

ایده باحال دیگه اینه که بخشی در سایت راه اندازی کنین و از کاربران بخواین تا هر هفته یا هر ماه، سوالاشون رو از یه فرد سرشناس سوال کنن. بعد مهمترین سوالات رو طبقه بندی کرده و از فرد سرشناس بخواین، که به سوالات کاربران شما جواب بدن. با اینکه این ایده کمی سخت به نظر میاد، اما اگه یه مدت این کار رو انجام بدین و معروف شه، هر کسی به درخواست شما جواب میده. همه دوست دارن مورد توجه قرار گیرند حتی اگه به اندازه کافی مشهور باشن!

پس از پیدا کردن و مشخص کردن افراد سرشناس باید اونا رو راضی کنین، که با شما همکاری کنن. هر یک روشی داره و باید اونو کشف کنین!

بیایید با هم روراست باشیم، هیچکی در این دوره و زمونه رایگان واسه کسی کاری انجام نمی ده، پس هر چیزی قیمتی داره! در این مورد باید کمی از علم روانشناسی کمک بگیرین، با مطالعه در مورد رفتار و چیزای مورد علاقه شخص مورد نظر، دریابید که چه پیشنهادی بهش بدین تا قبول کنه.

روانشناسی

افراد پولدار دنبال پولای کوچیک نیستن، پس از اینجور پیشنهادی دوری کنین، عوضش اگه خدماتی عرضه می کنین، می تونین پیشنهادتان رو روی خدمات رایگان معطوف کنین. یا اینکه اگه شما تخصص دیگری دارین که امکان داره به کارش بیاد، اونو پیشنهاد بدین.

پولدار

نگران نباشین همیشه مشهور و حرفه ای بودن دلیل بر پولدار بودن نیس. نویسنده های لایق بسیاری وجود دارن، که در بخش تخصص خود شناخته شدن. اما چون کارشون اینه، در مقابل پول و خدمات رایگان پیشنهاد شما رو قبول می کنن. وبلاگ نویسان حرفه ای از این افراد هستن.

اشتراک گذاری رو یادتون نره

پس از انجام کار و جفت و جور محتوای مورد نظر بهتره اونو در سطح کلان نشر بدین. امروزه روشای بسیاری واسه اشتراک گذاری محتوا وجود دارن و شبکه های اجتماعی گزینه های خوبی واسه دست به دست چرخیدن اطلاعاته.

بیشتر بدونین: چیجوری وبلاگ نویسی رو شروع کرده و از اون پول دربیاوریم؟

سخن پایانی
تعداد بک لینکای یه سایت از دیدگاه سئو مهم هستن، اما لینکایی ارزش دارن که از سایتای معتبری گرفته شده باشن. روشای زیادی واسه دریافت بک لینک هست. از رد و بدل کردن لینک گرفته تا پست مهمون و رپورتاژ، پست مهمون روش خوبی واسه گرفتن بک لینک مجانیه، اما زیاده روی در این کار می تونه نتیجه منفی برجای گذارد.

با اینکه بعضیا عقیده دارن، پست مهمون دیگه کارایی قبلی رو نداره، به روش تقریبا جدیدتری از اون روی آورده ان که به پست مهمون برعکس می شناسنش. این روش هم امتیازات و مشکلات خاص خود رو داره، که با هوشیاری می تونین از خطرات احتمالی جلوگیری کنین. پیدا کردن و راضی کردن یه فرد سرشناس واسه نوشتن پست مهمون برعکس دشوارترین مرحله کاره.

در این مقاله چند ایده واسه این کار پیشنهاد شد، شما چه راه حلی واسه اجرای فوت وفن پست مهمون برعکس دارین؟

راه حل

Categories:متفرقه
Published on :Posted on