target-market

قبل از شروع درک بازار هدف اول باید مقاله «بازار هدف چیه» رو بخونین و بعد تلاش کنین خصوصیات این بازار رو درک کرده و واسه موفقیت بهتر تلاش کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ به منظور بالا بردن تاثیر بازاریابی و فروش خودتون، باید به خوبی فهمیده باشین که بازار هدف شما از چه بخش هایی تشکیل شده – یعنی هرگونه اطلاعات جزئی و کوچیک رو در مورد اون به دست بیارید. جمع بیاری و تحلیل این نوع از اطلاعات به شما کمک می کنه که محصول شما واسه چه گروه هایی از مخاطبین موجود در بین افراد حاضر در بازار هدف شما دارای جذابیته؟ وقتی که این اطلاعات رو به دست آوردید، واسه هر بخش از بازار هدف می تونید روش هدف دار بازاریابی و فروش خاص خودتون رو بکار بگیرین.

واسه این کار بهتره بازار هدف خود رو براساس معیارهای زیر مورد تحلیل و بررسی بذارین:

موقعیت جغرافیایی:

بازار هدف شما در کجا واقع شده؟ باید اون ها رو براساس کشور، شهر، شهرستان و منطقه محلی که در اون واقع شده ان تقسیم بندی کنین. حتی می تونید خصوصیات آب و هوایی موجود در هر کدوم از این بخش ها رو هم در تحلیل و برنامه ریزی های خودتون دید کنین.

ویژگی های جمعیت شناختی:

چندین ترکیب جمعیتی جور واجور هست که به این منظور می تونید مورداستفاده بذارین. اما عادی ترین اون ها شامل سن، جنسیت، درآمد، تعداد اعضای خونواده، سطح تحصیلات و شغله.

صفات روان شناختی:

این نوع تقسیم بندی تلاش ها و فعالیت های شمارو معطوف به یه گروه خاص و کوچیک از مشتریان با نیازای تخصصی براساس شخصیت، علائق، ارزش های فردی، طبقه اجتماعی و سبک زندگی می کنه. در این روش شما به شدت نیاز به تحقیق و بررسی دقیق و بسیار موشکافانه در مورد ویژگی های اعضاء تشکیل دهنده بازار هدف خود تا جای ممکن دارین تا بهترین نتیجه ممکن رو هم به دست بیارین.

صفات رفتاری:

اینکه مشتریان نسبت به خرید یا امتحان کردن یه محصول با خدمت چیجوری رفتار می کنن، اطلاعاتی مهم و حیاتیه که در زمان تلاش واسه درک درست و کامل بازار هدف خود حتماً و حتماً باید به اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. ویژگی های رفتاری کلیدی شامل امتیازات دلخواه، زیادی خرید، حجم خرید در هر نوبت خرید، آمادگی و تمایل به خرید، وفاداری به محصول و برند، موقعیت کاربر و تصمیم ویه.

تموم این معیارها و اطلاعات به شما بیشتر و بیشتر کمک می کنه تا از برون و درون بازار هدف خود به خوبی کسب اطلاع کنین. بعد متوجه می شید که پیش ازاین به چه گروه های مردمی یا بازارهای تخصصی و در کدوم مناطق جغرافیایی اجناس و خدمات خود رو ارائه می کردین. درنتیجه اطلاعات کامل و کافی واسه پیشرفت دادن مؤثر روش هدف دار های بازاریابی و فروش خود در اختیار دارید تا هر گروه دلخواه رو به خوبی به برند و محصول خود جذب کنین و این گونه بازار هدف اصلی خود که تشکیل شده از بازارهای تخصصی کوچیک تره رو تشکیل بدید. بازاریابی جاویژه مطمئنا یه راه مطمئن واسه افزایش فروش در هر کسب وکاریه. پس اگه نمی خواهید تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیست کسب وکار خود رو از دست بدین، همین امروز شروع به به کار گیری اون بکنین.

نتیجه ای که می خواهیم از این مطلب بگیریم، به طور کاملً روشنه که – امروزه خریداران آنلاین از هر زمان دیگری هوشیارتر هستن و هیچ تمایلی به قرار گرفتن در کنار گروه های دیگری از مشتریان تو یه دسته و دریافت یه پیام تبلیغاتی برابر و ثابت نیستن. به منظور جلب توجه اون ها باید در سطحی شخصی تر اون ها رو درک کرده و نیازها و خواسته های اون ها رو بشناسین تا فروش و موفقیت بیشتری رو از اون خود بکنین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی

Categories:متفرقه
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *