با به روزرسانی جدید گوگل، این موتور جستجو قادر میشه علاوه بر پوشش کامل اخبار، پادکستا رو هم براساس محتواشون به کاربر پیشنهاد کنه. یعنی امکان جستجو در محتوای پادکست جفت و جور می شه.

با به روزرسانی جدید موتور جستجوی گوگل امکان جستجوی پادکست و پوشش بهتر دیگه اخبار جفت و جور می شه.

اما واسه آدمایی که هنوز با پادکست ناشناس ان باید گفت که پادکست از پیشرفته ترین و جدیدترین سامانه های ارتباطیه و روشی واسه انتشار محتوای الکترونیکی به وسیله صدا که کاربران از راه اون می تونن ساختهایی صوتی و کلامی خود رو به شنوندگان، ارائه بدن که از اون به وبلاگ صوتی هم یاد می شه.

به زبون ساده تر جدیدترین تکنولوژی واسه انتشار صوت روی شبکه اینترنته. پادکست یه فایل چند رسانه ایه که با به کار گیری فیدهای عمومی واسه پخش صدا روی کامپیوترای شخصی وموبایل، روی اینترنت فرستاده می شه.

موبایل

در گذشته پادکست فقط در اختیار چند شرکت محدود بود و طبیعتاً رقابت آنچنانی هم نبود و معمولاً MP3ا خسته کننده و تکراری بودن ولی امروزه با گسترش این پدیده چیزی که رو می خواین گوش کنین می تونین انتخاب کنین.

سوندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل که امروز صبح در کنفرانس پیشرفت دهندگان گوگل، موسوم به Google I/O، سخنرانی می کرد، با اشاره به بیانیه سال گذشته گوگل در مورد امکان «پوشش کامل» اخبار، اعلام کرد این موضوع در موتور جستجوی گوگل ممکن می شه. علاوه بر این، جستجوی گوگل قادر میشه پادکستا رو هم فهرست بندی کنه و جستجو در محتوای پادکست رو بکنه.

نیوزورتیکال (News vertical) گوگل سال گذشته با بازطراحی، به وسیله هوش مصنوعی تقویت شده. این طراحی دوباره شامل امکان «پوشش کامل» به خاطر رسیدن به دید کلی از داستان اخبار هم می شه.

مدیرعامل گوگل در Google I/O گفت:

ما با به کار گیری یادگیری ماشین (machine learning)، جنبه های جور واجور اخبار رو شناسایی کرده و تصویر کاملی از داستانمان که به وسیله منابع وسیع و زیادی گزارش شدن رو به شما ارائه می دیم.

محتوای زیادی پوشش داده می شه؛ اما، در عین حال به شما این امکان رو میده که در مورد چیزایی که علاقه دارین عمیق شید.

امروزه گوگل نیوز (Google News)، دیدی کلی از همه جنبه های داستان و اتفاقات دور و بر اونو به شما پیشنهاد می کنه. تا آخر سال این ویژگیا دیگه فقط مختص نیوزورتیکال نبوده و به موتور جستجوی گوگل هم اضافه می شه.

خبر بسیار جالبی که در حاشیه موند، مربوط به یکی از محبوب ترین منابع اخبار و اطلاعات یعنی پادکست (podcast) است. گوگل پادکستا رو فهرست بندی می کنه؛ پس، موتور جستجور می تونه قسمتای یه برنامه داده شده به اونو براساس محتوا و نه فقط عنوان اون، پوشش دهد.

علاوه بر این، کاربران میتونن در فهرست یافته های جستجوی گوگل به پادکستی گوش داده یا اونو واسه بعد، ذخیره کنن (مثلا وقتی که سر کار هستن).

غول فناوری مانتین ویو، جزئیات زیادی در این باره منتشر نکرده؛ پس، هنوز مشخص نیس که تکلیف تولیدکنندگان پادکستا چی می شه.

امروزه ، اونا واسه فهمیدن اینکه شنوندگان پادکستا نسبت به چه موضوعاتی علاقه نشون داده و عکس العمل نشون میدن باید از برنامه های تحلیلی استفاده کنن. هنوز مشخص نیس که گوگل هم به عنوان بخشی از تغییراتش، سرویسی تحلیلی هم ارائه میده یا خیر.

پیچای در آخر سخنانش در این رابطه گفت: «اینا مثالایی هستن از اینکه، چیجوری ما جست وجوا رو واسه کاربرامون، که به دنبال اطلاعات درست در متن درستی هستن مفیدتر می کنیم.»

منبع: zoomit.ir

Categories:متفرقه