ما در این مقاله به شما آموزش می دیم که چیجوری از بروز خطاهای بازاریابی محتوایی جلوگیری کنین و محتوایی تولید کنین که کاربراتون راغب به خوندن اون باشن.
بازاریابی محتوا

محتوا چیزیه که مشتریان رو راضی می کنه تا فعالیتی رو بکنن و باعث می شه که بازدیدکننده تو یه سایت روی لینک خرید کلیک کنه، هم اینکه چیزیه که در آخر دلیل می شه بازدیدکنندگان محصول یا خدماتی رو بخرن، ثبت نام کنن، دانلود کرده یا مطلبی رو به اشتراک بذارن.

اگه محتوا با مخاطبان شما رابطه معنی داری برقرار نکنه، حفظ تعهد اونا نسبت به کسب وکار شما سخت می شه و حتی از اینم سخت تر راضی کردن اونا واسه خوندن محتوای بعدی شما میشه.

در ادامه به سه مورد از عادی ترین خطاهای بازاریابی محتوایی به همراه راه کارایی واسه جلوگیری از بروز اونا می پردازیم. با جلوگیری از بروز این خطاها در بازاریابی محتوایی، شک نداشته باشین یافتهاتون خوب میشه.

اشتباه ۱: مطلب واسه خواننده شما نوشته نشده

ممکنه در بخش کاری خود چند سال تجربه داشته باشین. حتی ممکنه دارای تحصیلات تخصصی بوده و یه مدرک دانشگاهی عالی داشته باشین. شما با بخش کاری خود به طور کاملً آشنایی دارین. این شما رو به یه منبع مهم واسه مشتری هاتون تبدیل می کنه با این وجود، همین شما رو مستعد می کنه تا مرتکب بعضی از خطاهای عادی بازاریابی محتوایی شید.
همین حالا باید نوشتن در سطحی بالاتر از درک مخاطبان خود رو متوقف کنین. به همون دلایلی که در پاراگراف بالا گفته شد، یه فاصله علمی بین شما و مشتری هاتون هست. اونا از چیزایی که شما درباره بخش کاری خود می دونین اطلاعی ندارن.
وقتی که خواننده با مطالعه محتوای بازاریابی شما گیج می شه، شما باهوش به نظر نمی رسین، بلکه باعث می شه مطلب رو رها کنن و از خوندن ادامه اون بیخیال بشه. اگه خوش شانس باشین اونا به سراغ کلمه نامه میرن اما احتمال بیشتری هست که به سراغ مورد بعدی در یافته های جستجو برن.

باهوش

واسه جلوگیری از این اشتباه در بازاریابی محتوایی کارای زیر رو انجام بدین:

  • به کار گیری عبارات حرفه ای و کلمات مخففی که بین فعالان بخش کسب وکار شما رایجه رو متوقف کنین. اگه چاره ای جز به کار گیری اونا ندارین، اونا رو تعریف کرده و به طور کاملً توضیح بدین درباره چی صحبت می کنین.
  • واسه اطمینان از قابل درک بودن مطلب، قبل از منتشر کردن اون از فردی که با بخش کاری شما ارتباطی نداره بخواین محتوای شما رو مطالعه کنه.
  • به طور منظم با مشتریان خود درباره نقاط رنج آور (pain points) و اندازه دانشی که از بخش کاری شما دارن به گفتگو بپردازید. این کار باعث می شه در جریان دونسته های اونا قرار داشته باشین.

متن بازاریابی نباید مانند یه پایان نامه دانشگاهی به نظر برسه، بلکه باید متنی باشه که مخاطب بتونه از نظر عاطفی با اون رابطه برقرار کرده و تبدیل به دلیلی واسه رشد علاقه اون به شما و کسب وکارتون شه.

اشتباه ۲: فقط بر فروش اصرار و تمرکز می کنین

در حالت طبیعی هدف از مطالبی که در مورد کسب وکار می نویسید اینه که به فروش اجناس یا خدمات خود اشاره کنین؛ اما این موضوع خود می تونه مشکل آفرین باشه. در ادامه به توضیح همین مطلب می پردازیم.
معمولاً خوانندگان به خاطر این سایت شما رو پیدا می کنن که انگار مشکلی داشته و به دنبال راه حلی واسه اون هستن. اونا به گوگل می رن و عبارتی مربوط به این مشکل رو جستجو می کنن و سایت شما ظاهر می شه.

راه حل

با این حال هنوز نصف کار انجام شده. اگه متوجه نشدین که منظور ما چیه، به مسئله از این زاویه نگاه کنین: شما نمی تونین قسط وام منزل خود رو با افزایش بازدید سایت تسویه کنین(همین نگاه غلط مشکل اصلی بیشتر افراد علاقه مند به کار و کاسبی اینترنتیه که به مدیر وب مراجعه می کنن). برگزاری باشکوه ترین مراسم بدون هدف فروش چیزی براتون به ارمغان نمی آورد. وقتی که در کسب وکاری فعال هستین، نیاز دارین مردمی که در اون مراسم شرکت می کنن چیزی بخرن.
بازدید سایت
با این وجود، ممکنه مشتریان شما هنوز آمادگی ذهنی لازم واسه خرید رو نداشته باشن. اول در جهت حل مشکل اونا تلاش کنین. در برابر تمایل خود واسه نوشتن محتوایی که شما رو به مانند فروشنده خودروهای بی کیفیت نشون میده که تلاش داره مشتری رو واسه یه دور آزمایش رانندگی راضی کنه مقاومت کنین.

واسه جلوگیری از این خطای بازاریابی محتوایی کارای زیر رو انجام بدین:

  • درباره روش رفع مشکل و مسائل مربوط به بخش کاری خود مطلب بنویسین.
  • پیشنهادایی درباره خرید اجناس یا خدمات بخش کاری تون واسه مصرف کننده ارائه کنین.
  • واسه تشخیص مواردی که دارای بیشترین اهمیت واسه خوانندگان شمان، کلمات کلیدی جستجو شده رو مورد بررسی بذارین و محتوای خود رو با همون موارد تطبیق بدین.

این مورد، یکی از خطاهای بازاریابی محتواییه که دارای آسون ترین راه چاره س، اطمینان یابید که در همه محتواهایی که تولید می کنین مقدار زیادی ارزش واسه مشتریان ارائه می دین. یادتون باشه که اونا جستجو کرده و شما رو پیدا کردن و اگه با سرعت زیادتر از اندازه به مبحث فروش وارد شید شاید اونا آمادگی لازم رو نداشته باشن. واسه رفع این خطای بازاریابی محتوایی، در اول تلاش کنین فضایی از اعتماد به وجود بیارین.

بیشتر بدونین: ۳ درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرین

اشتباه ۳: فعالیتی که از خوانندگان خود انتظار انجام اونو دارین روشن نیس

ممکنه خوانندگان شما مطلب رو تا انتها بخونن، واقعاً موردپسندشان واقع شه و به نظرشون به درد بخور بیاد، با این وجود اگه خریدی انجام ندن یا فعالیت مورد نظر شما رو انجام ندن، بازم ممکنه یافته های ناامید کننده ای به بار آید، انجام فعالیتی که از مخاطبان خود توقع دارین رو تا حد امکان آسون کردین؟

واسه جلوگیری از این خطای بازاریابی محتوایی کارای زیر رو انجام بدین:

  • در انتهای هر صفحه مربوط به بازاریابی مانند مطالب وبلاگ از خوانندگان بخواین فعالیتی بکنن. غیر از خرید، فراخوان به عملای دیگری هم وجود دارن: دانلود، تماس، ثبت نام، اشتراک گذاری و ارائه دیدگاه همه درخواستای به طور کاملً معقولی هستن.
  • در صفحاتی که محتوای طولانی تری دارن، دکمه های «حالا خرید کنین» یا «همین حالا با ما تماس بگیرین» رو در چند مکان در صفحه بذارین.
  • عبارات مختلفی که واسه فراخوانی به انجام فعالیتی در محتوای خود استفاده کردین رو مورد آزمایش بذارین، از عباراتی استفاده کنین که ضریب موفقیت بیشتری داشتن.

فراخوانی به یه فعالیت، وضوح معنی رو زیاد می کنه و طوری خواننده رو راهنمایی می کنه. اگه کار خود رو به درستی انجام داده باشین و واسه خواننده تون سود و ارزشی جفت و جور کرده باشین، فراخوانی به فعالیتی که خوب بیان شده باشه می تونه اثر زیادی واسه شما جفت و جور کنه.

نتیجه گیری:

یادتون باشه که طراحی و ظاهر سایت، خواننده رو در راه بازاریابی شما هدایت می کنه، اما چیزی که خواننده رو به انجام فعالیت وامی داره، محتوا هستش. اطمینان پیدا کنین که هر چی در توان دارین رو واسه بهبود تجربه خوانندگان خود صرف می کنین. بهترین راه واسه تبدیل اونا به مشتری همینه.

مشاهده نسخه pdf مقاله: سه اشتباه در بازاریابی محتوایی و روش جلوگیری از اونا

Categories:متفرقه