راهنمای کامل تبلیغات اپلیکیشن موبایل و تبلت؛

موبایل

وسیله ها، نظرات و پیشنهادات

 

طبق آمارای رسمی در سال گذشته ۱۰۱ میلیارد دلار واسه تبلیغات اپلیکیشنای موبایل mobile ads در سطح جهان هزینه شده.

دلار

این موضوع جای تامل داره چون این مبلغ تقریبا ۵ برابر برآورد سال ۲۰۱۲ه. علاوه بر این انتظار میره که این اندازه افزایش خود رو ادامه بده حتی اگه سرعت رشد اون کمی کم بشه.

در بحث تکامل بازار و رقابت شدیدی که درجریانه، شناسایی موثرترین روشای اپای موبایل، واسه افزایش نصب اپلیکیشن برند شما بسیار حیاتیه ، علاوه بر این باید با روندای جدید در کانالای تبلیغاتی جدید هم همراه بود، مانند تبلیغات در بخش جستجوی اپل (اپ استور)  “Apple Search Ads”

 

دقیقا چیجوری این کار رو انجام می دید؟

اینجا تاکتیکای کلیدی واسه انتخاب کانال مناسب واسه و تبلیغات اپ موبایل و جذب بهترین منابع و وسیله ممکن آورده شده.

 

مروری بر تبلیغات اپ موبایل

چیجوری میشه یه اپ App رو تبلیغ کرد؟

ده ها روش واسه تبلیغ یه اپلیکیشن هست. با این حال، بیشتر ناشران اپ با کانالای تبلیغاتی زیر کار می کنن:

 

تبلیغات جستجوی اپل: این یه روش ساده و موثر واسه تبلیغ اپای iPhone و iPad در فروشگاه اپ استوره.

تبلیغات سنتی: از تبلیغات درون برنامه(اپ) تا پیشنهاد تخفیف در صورت دانلود یه اپ.

بهینه سازی App store (ASO): این روش فقط در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی نیس. همیشه فضایی واسه بهبود صفحه در فروشگاه اپ استور یا گوگل پلی هم هست. گرفتن تست A / B از اسکرین شاتا، آیکونا، توضیحات کوتاه و بقیه عناصر فروشگاه همیشه ایده خوبیه.

رسانه های اجتماعی: از حضور ارگانیک و تبلیغات در فیسبوک، تبلیغات در توییتر و اینستاگرام تا بقیه تبلیغات کلیکی در پلتفرمای اجتماعی؛

PR: معرفی و تبلیغات اپلیکیشن به شکل گزارشای خبری و منتشر کردن اون به شکل رپورتاژ آگهی در خبرگزاریای پربازدید و سایتای خبری پربازدید در بخش فناوری و لایف استایل.

تأییده افراد بانفوذ: پیشنهاد از طرف یه صاحب نظر که با هدف جمعیت شناسی شما منطبق باشه ممکنه واقعا موثر واقع شه که درواقع انگار اینفلوئنسر مارکتینگ حساب میشه.

 

 

دسته ابتدایی تبلیغات موبایل Mobile Ads

برداشتن گامای اول در تبلیغات موبایلی ممکنه سخت و گیج کننده باشه. صدها نفر از پیشرفت دهندگان جدید به این مسئله فکر می کنن که تبلیغات اپ چیجوری کار می کنه، و یا چیجوری میشه به طور موثر اپای آندرویدی رو تبلیغ کرد، چیجوری در اپ استور اپل موفق شیم و یا چگونگه بهترین نتیجه رو از تبلیغات درون برنامه ای بدست بیاریم. حالا خوبیش اینه، تعداد زیادی پلتفرم و ابزارهایی وجود دارن که می تونن به شما در جذب تعامل مشتری و کسب درآمد کمک کنن.

 

Apple Search Ads

تبلیغات جستجوی اپل به عنوان یه کلید موفقیت در جستجوی اپ استور

اپل تبلیغات جستجوی اپ استور، رو همراه با iOS 10 در سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد. طبق این روند، ناشران در آخر فرصتی واسه تبلیغ اپای خود در خودِ اپ استور گرفتن. مطمئنا، این راه حل فوق العاده س چراکه بیشتر از ۶۵ درصد از دانلودا مستقیما از جستجوهای درون فروشگاه انجام می شن.

اصول کار با تبلیغات جستجوی اپ استور مثل داینمیک (Google Dynamic) هستن. در آخر، تبلیغ شما در بالای یافته های جستجوی اپ استور نشون داده می شه، که فرادادهای اپ شما به وسیله الگوریتم اپل پردازش می شه و تعیین می شه که چقدر تبلیغ اپ شما با جستجوی یه فرد در فروشگاه ربط داره.

شما می تونین به صورت دستی کلمات کلیدی ای رو وارد کنین که از آزمون فروشگاه با موفقیت عبور کرده باشه و یا از راه خودکار هدف گیری جستجوی اپل استفاده کنین که به طور پیش فرض فعاله.

 

با وجود اینکه این پلتفرم به نظر یه کانال مناسب واسه شروع سرمایه گذاری می رسه ، تبلیغات جستجو، انتقادهای زیادی رو در صورت نبود کارآیی و یا قابلیتای بسیار محدودش جذب می کنه.

سرمایه گذاری

 

SearchAdsHQ این مسائل رو از راه پلتفرمی که ویژگیای تبلیغات اپ استور، اطلاعات مربوط به گوشی موبایل و تجزیه و تحلیلا رو ترکیب کرده، نمایان می کنه. این وسیله روند غیرفعال کردن کمپینای ناموثر و ناموفق رو خودکار (خودکار) می کنه.

با وجود همه مسائل، تبلیغات جستجوی اپ استور و SearchAdsHQ پیشرفته ترین و مطمئن ترین روشای تبلیغاتی واسه اپای iOS هستن.

این پلتفرم با نشون دادن اندازه CPI بسیار موثرش، به ابزاری بسیار حیاتی واسه تبلیغات موبایل در دستگاه های iOS تبدیل شده. به عنوان تنها پلتفرم تبلیغات اپ استور، تبلیغات جستجوی اپل به اپای جدید فرصت بی سابقه ای واسه رقابت با بازیگران اصلی و مقابله واسه دانلودهای مجاز از اپ استور میده. با در نظر گرفتن این واقعیت که کاربران iOS کلا فعال ترین کاربران گوشی موبایل هستن، ارزشش رو داره که تبلیغات اپ استور رو در روش هدف دار بازاریابی گوشی موبایل خود جای بدین.

 

سرورهای تبلیغات گوشی موبایل و پلتفرمای جانبی فروش (SSPs)

  • AdMob به وسیله گوگل؛

  • Appodeal؛

  • MoPub و چیزای دیگه ای به جز اینا

پلت فرمای جانبی فروش، روند فروش رو اتومات می کنن، اونا از پایه فروشندگان جایگاه تبلیغ (مکان آگهی) و خریداران رو کنار هم میارن. SSPا به عنوان واسطه ای عمل میکنن که به گفتگو واسه بالاترین قیمت ممکن واسه مکان تبلیغ کمک می کنه، این به لطف ثبت پیشنهاد آنی (مزایده های خودکار) ممکن می شه.

قیمت

 

اما به چه دلیل واسه تبلیغ کنندگان (ناشران و برنامه نویسان اپای موبایل) خوبه؟ ، اونا می تونن محدوده قیمت رو شناسایی کنن، پس دیگه هزینه تبلیغاتی شون از بودجه تجاوز نمی کنه. هم اینکه، SSPا، معیارهایی لازم رو ارائه میدن که می تونن در آینده واسه تبلیغ اپ ها مورد استفاده قرار گیرند.

شفافیت، صرفه جویی در زمان و کارایی پیشرفته روند تبلیغات، از دیگر امتیازات این پلتفرما هستن.

شبکه های وابسته به گوشی موبایل

  • برنامه وابسته به اپ استور؛

  • Amazon Mobile وابسته به  API؛

  • ClickDealer؛

  • لینک Cheetah ، و چیزای دیگه ای به جز اینا

شبکه های وابسته به گوشی موبایل به عنوان واسطه ای واسه پیشرفت دهندگان اپای موبایل و پلتفرمای تبلیغاتی براساس فعالیت عمل میکنن.

کلا سه بازیگر اصلیِ وابسته به گوشی موبایل وجود دارن:

  • شبکه (پلت فرم)؛

  • تبلیغ کننده (پیشرفت دهنده اپ موبایل، ناشر)

  • فروشنده جایگاه تبلیغ (وب مستر یا صاحبان گروه های شبکه های اجتماعی)

یه شبکه واسه تبلیغ کنندگان، جستجو کرده و یه جایگاه تبلیغاتی مناسب رو انتخاب می کنه. تبلیغ کننده به نوبه خود یه پیشنهاد تبلیغاتی رو آماده می کنه. در نتیجه، فروشندگان جایگاه تبلیغات، آگهی های مربوطه رو در سایت خود منتشر می کنن.

 

شبکه های وابسته به گوشی موبایل، با در نظر گرفتن یکی از این مدلای براساس فعالیت، عمل میکنن:

مدل هزینه بر مبنای فعالیت- (CPA): خریداران رسانه ای در صورت افزایش نصب اپلیکیشنای موبایل یا بقیه رویدادهای درون برنامه ای پاداشی دریافت می کنن.

 

پلتفرمای افزایش نصب اپلیکیشن موبایل

  • AppLovin؛

  • Clickky

  • کمپینای جهانی اپ گوگل؛

  • ChartBoost؛

  • تبلیغات نصب اپ فیسبوک ، و چیزای دیگه ای به جز اینا

 

وقتی که هدف افزایش نصب اپای گوشی موبایل باشه، پلتفرمایی مانند کمپینای جهانی اپ گوگل ، تبلیغات نصب اپ فیسبوک و بقیه به کمک ناشران میان.

تموم پلتفرمای نصب اپلیکیشن، براساس فعالیت هستن که به این معنا هستش که یه ناشر فقطً واسه هر نصب انجام شده از اپ گوشی موبایل خود هزینه می کنه و یا پس از انجام رویدادهای خاصی درون اپ. این مدل می تونه به شکل CPI = هزینه / تعداد نصبا،  فرموله شه.

به هر حال، این کارآیی پلتفرمای نصب اپ، می تونه هزینه بر باشه (چیزی حدود ۳ تا ۱۰ دلار واسه هر فعالیت). علاوه بر موارد فوق، ناشران کنترل بسیار کمتری بر اندازه ترافیک و کیفیت دارن.

این تعداد وسیله و پلتفرمای تبلیغاتی، مطمئنا کار رو آسون تر می کنه. از طرف دیگه، پیدا کردن بهترین روش واسه تبلیغ اپلیکیشن دیگه یه رقابت نیس.

 

با این حال، تبلیغات فیسبوک، تبلیغات جستجوی اپ استور و تبلیغات درون برنامه ای از بقیه گزینه های موجود جلوتر هستن چراکه دقت زیادی بر هدف گیری، قدرت و جذابیت چشمی دارن. میلیونا کمپین موفق در سراسر جهان وجود دارن که ثابت کردن که ارزش امتحان کردن رو دارن.

 

چیجوری یه اپلیکیشن رو در فیسبوک تبلیغ کنیم؟

خیلی از ناشران با وجود زیادی پلتفرمای تبلیغاتی گوشی موبایل موجود، بازم تبلیغات در فیسبوک رو انتخاب می کنن. این موضوع تعجب آور نیس چراکه فیسبوک پتانسیل هدف گیری قابل توجه و پایگاه بسیار بزرگی از کاربران داره (بیشتر از ۷۰۰ میلیون کاربر گوشی موبایل در روز) .

مطمئنا، پلتفرمایی مانند سیستم AdWords و توییتر تعداد قابل توجه ای ناشر گوشی موبایل با خود دارن و حتماً امتیازات خاصی نسبت به فیس بوک دارن. مثلا، AdWords می تونه زمان بندی بسیار خوبی واسه نمایش تبلیغات داشته باشه، یعنی آگهیا وقتی ظاهر می شن که مشتری به دنبال چیزی مربوط به اون هستش. توییتر به نوبه خود میانگین امتیازات کلیک(average click-through rates) بهتری ارائه میده.

 

با این وجود، اپای موبایلی که در فیس بوک آگهی شدن، یافته های بسیار خوبی رو نشون میدن. به دلایل زیر فیس بوک یکی از بهترین راه های تبلیغ یه اپ باقی می مونه:

  • تعداد کاربران فعال؛
  • قیمتای ثبت(bidding) مقرون به صرفه؛
  • دسترسی بیشتر با قیمتی بسیار بهتر؛
  • اندازه متوسط تعامل قابل توجه؛
  • ارجاعات ترافیکی قوی؛
  • بهینه بودن(optimization) فوق العاده واسه موبایل.

 

ساخت آگهیا طی چند دقیقه انجام می شه، اما نباید هیچ عجله ای داشت، ناشران باید کارایی منطقی واسه ایجاد یه کمپین تبلیغاتی موفق صورت بدن و در نتیجه هزینه های تبلیغاتی رو به کمترین حد ممکن برسانند.

 

تبلیغات در فیس بوک دارای ۳ فرمت اصلیه:

  • تبلیغات در سمت راست خوراک خبری(News Feed)؛
  • آگهی خوراک خبری (News Feed )بروی دسکتاپ؛
  • آگهی خوراک خبری (News Feed )بروی موبایل؛

تبلیغات ویدیویی یا تصویری درون برنامه ای می تونن فرمای مختلفی داشته باشن که همه اونا براساس جنبه های چشمی، ربط داشتن، کاربردی بودن و قابل کلیک بودن دسته بندی و مشخص می شن. مهمترین و موثرترین اونا عبارتند از: تبلیغات چند محصولی که چندین محصول یا خدمات رو تو یه تبلیغ واحد نشون میدن؛ تبلیغات محلی گزینه ای عالیه واسه شرکتایی که مکان فیزیکی دارن؛ تبلیغات رویدادی که موقعیتی خاص و یا رویدادی رو تشویق می کنه؛ که براساس جستجوهای گذشته کاربرانه؛ پست بهتر شده که در صفحه اصلی فیسبوک یه شرکت به شکل یه پست ارگانیک نشون داده می شه.

یه کمپین گسترده تبلیغاتی گوشی موبایل فیسبوک شاید به شکلی قمار حساب شه، چون ممکنه به فاجعه تخلیه بودجه منجر شه. واسه بازی کردن مطمئن در اون، یه ناشر باید هوشمند باشه. اینجا چند نکته درباره چگونگی کسب بهترین نتیجه از کمپینای تبلیغاتی فیسبوک آورده شده.

 

 

کاربران خود رو به طور کامل بررسی کنین.

واسه یه کمپین تبلیغاتی موفق موبایل، شما به معنی کامل کلمه، باید ریشه های جمعیت شناختی، چیزای مورد علاقه و رفتارای کاربران خود رو در نظر بگیرین. تاجایی که می تونین این بخش رو تنگ تر کنین. آدمایی که در مورد رقبایتان کنجکاو هستن، رو یادتون نره.

از محتوایی جذاب واسه تبلیغ اپ خود استفاده کنین.

خیلی با اهمیته . وقتی که کمپین تبلیغاتی شما آماده شد، تصویر یا ویدئویی جذاب مهمترین روش واسه جلب توجهه. سه ستون تشکیل دهنده یه تصویر چشم گیر عبارتند از: جذابیت چشمی، ربط داشتن، و کیفیت بالا. هم اینکه بهتره که طرحا یا چیدمان تبلیغات درون برنامه ای رو واسه اپلیکیشنای جور واجور جور واجور کرده و تغییراتی اعمال کنین که واسه یه دسته خاص فرق داشته باشه.

 

کاری کنین که متن تون با بیننده حرف بزنه.

یه متن عالی یکی دیگه از اجزای اصلی تبلیغات موبایلی موفقه. اون ویژگیایی که کاربراتون از همه بیشتر دوست دارن رو برجسته کنین، و اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین call to action  رو یادتون نره.

بیایید یه نمونه خوب از یه تبلیغ درون برنامه ای فیسبوک رو باهم بررسی کنیم:

این آگهی گوشی موبایل، خدماتی رو بدون از دست رفتن انسجام نشون میده. ناشر فرصت بهره مندی از ۴ تصویر با تیترهای جور واجور از راه کروسل رو از دست نداده.

 

این بنر به لطف تصاویر مینیمال، رنگایی استوار و متنی مناسب که نشون میده چه نوع غذایی رو میشه از راه سرویس گرفت، بسیار موثر واقع شده. تخفیف ۵۰ درصدی انگیزه ایه که در آگهی استفاده شده تا دانلود رو تحریک کنه، چراکه سودی مشخص رو واسه کاربر به ارمغان می آورد.

 

اون چیزی که باید در مورد تبلیغات درون برنامه ای بدونین

در تحقیقات گذشته درباره که با تمرکز زیادی بر تبلیغات درون برنامه ای انجام شده، فوربز گفته که اندازه بر تبلیغات درون برنامه ای نسبت به تبلیغات اینترنتی گوشی موبایل (۰٫۵۸٪ نسبت به ۰٫۲۳٪) بسیار بیشتره.

واسه همینه که باید یاد بگیریم که چیجوری درون برنامه ها (App) تبلیغ کنیم. شکلای جور واجور مختلفی از تبلیغات درون برنامه ای هست که پیشرفت دهندگان می تونن ازش استفاده کنن:

 

بنر استاتیک یا متحرک درون برنامه ای ارزون ترین گزینه س که می تونه در هر صفحه ای استفاده بشه. این نوع رو میشه بدون تلاشی خاص بکار گرفت. متأسفانه، اما این فرمت تبلیغات درون برنامه ای تاثیر کمی داره .

یه نوع دیگه از تبلیغات درون برنامه ای هست که با نام Interstitial شناخته می شه، اینا تبلیغاتی هستن که کل صفحه دستگاه رو می پوشونن و فضای بیشتری رو واسه پیامی گسترده تر جفت و جور می کنه. با در نظر گرفتن محتوای رسانه های تعاملی و تصاویر بسیار حرفه ای، ویدیوها، نمایش دهنده های موقعیت فروشگاه، و چیزای دیگه ای به جز اینا توجه بسیار زیادی رو به سمت خود جلب می کنه. همه اینا باعث افزایش خیره کننده اندازه تاثیرگذاری و اندازه تبدیل تبلیغات درون برنامه ای می شه. هرچند این فرمت تبلیغات درون برنامه ای کمی ناخواسته و مزاحم هستن؛

 

تبلیغات درون برنامه ای گسترش پذیر، دو نسخه قبلی رو باهم ترکیب می کنه، یه بنر پس از کلیک کاربر به یه interstitial تبدیل می شه. این بسیار پرمحتوا بوده و مزاحمتی هم نداره. از طرف دیگه، این نوع تبلیغات ممکنه واسه بعضی از کاربران بی تجربه گیج کننده باشه.

تبلیغات ویدئویی درون برنامه ای یکی از محبوبترین و موثرترین فرمتهای سالهای گذشته س. این نوع از تبلیغات سرگرم کننده و بسیار جذاب هستن. برعکس، هزینه تولید این نوع تبلیغات درون برنامه بسیار بالا هستش و اگه یه ویدیو جور واجور باشه، بعضی از کاربران اونو مزاحم بشمار میارن.

تبلیغات درون برنامه ای بومی می تونن هر گونه شکل یا اندازه ای رو قبول کنه، این نوع تبلیغات موبایل درون یه برنامه (App) ترکیب می شن پس مشتریان اونو بخشی از جریان مصرفشون بحاسب میارن. این تجربه ناتموم کاربر منتهی به تعامل بهتر آگهی و رشد بیشتر اندازه کلیک ها می شه. با این وجود، برابری تبلیغات درون برنامه با در نظر گرفتن تعداد خیلی از گزینه های ممکن، کار و توجه زیادی رو می خواد.

انتخاب شرکای مناسب واسه تبلیغات درون برنامه ای، اولین چیزیه که ناشران باید پس از اراده کردن واسه تبلیغات گوشی موبایل، اونو در نظر بگیرن. این موضوع سرنوشت موفقیت تبلیغات رو تعیین می کنه.

اراده کردن

چند جنبه باید موقع اراده کردن، در نظر گرفته شه:

  • چیجوری یه شبکه

    تبلیغات موبایلی، موجودی خود رو واسه تبلیغات درون برنامه ای بدست می آورد؛

  • یه پلتفرم تبلیغاتی می تونه از راه تبلیغ درون برنامه ای به مخاطبان مورد نظر شما برسه؛

  • اونا با تقلبای کلیک تبلیغات درون برنامه چیجوری برخورد می کنن؛

  • مدل هزینه (CPM، CPC یا CPA)

  • اطلاعات پلتفرم تبلیغاتی در مورد بخش بندی مخاطبان واسه تبلیغات درون برنامه ای شما به روزه؟

  • چه الگوریتمایی واسه هدف گیری مخاطبان مورد علاقه شما در تبلیغات درون برنامه ای استفاده می شه؟

  • سیاست حفظ حریم خصوصی پلتفرم تبلیغات موبایلی در مورد تبلیغات درون برنامه ای؛

  • چه نوع از فرمتهایی می تونن مورد استفاده قرار گیرند (ویدیو، آگهیا، interstitialا، و چیزای دیگه ای به جز اینا)

  • پلتفرم تبلیغات داشبورد یا تجزیه و تحلیلی جفت و جور می کنه؟

یکی دیگه از رازهای تبلیغات درون ای هدف گیری جغرافیاییه که رسیدن به مخاطبان اصلی رو از قبل تعیین می کنه. دسترسی به داده ها و کاربردپذیری اونا در سراسر اکوسیستم، کلید دیگری واسه بهره وری تبلیغات درون برنامه ایه.

 

گزارشی از ” Kenshoo Mobile App Trends Report” نشون میده که میانگین CPM تبلیغات درون برنامه ای هم واسه اندروید و iOS حدود ۵ دلاره در حالی که میانگین CPC در حدود  ۴ دلاره. قیمت نصبای بدست اومده از بنرای درون برنامه ای معمولا کمتره، اما بیشتر کاربرانی رو جذب می کنه که شاید مورد هدف نبودن. علاوه بر این، براساس گفته HootSuite، حدودا ۵۴ درصد از کاربران اینجور بنرایی رو به اندازه کافی معتبر در نظر نمی گیرن.

 

با این حال، کم کم کاربران به به کار گیری تبلیغات عالی درون برنامه ای عادت می کنن. اهمیت ربط داشتن تبلیغات درون برنامه ای رو یادتون نره.

 

چیجوری بازده تبلیغات رو دنبال کنیم؟

مطمئنا هر ناشری به دنبال پیدا کردن موثرترین راه واسه تبلیغات موبایل است. ایجاد وفاداری در کاربران، هدف گیری بهتر آگهیا و پخش بودجه کافی واسه بازاریابی اینترنتی از جمله بینشایی هستن که باعث افزایش خرید درون برنامه ای می شن.

بازار پر از تجزیه و تحلیلای تبلیغاتی و پلتفرمای پیگیری (tracking) است. AppsFlyer، Tune، App Annie, ، Adjust، Kochava،از جمله رهبران این پلتفرما هستن. وقتی که موضوع تحلیلای پیشرفته تبلیغات جستجوی اپل به میان میاد، Search Ads HQ شاید کامل ترین راه حله.

وقتی که مشتریان شروع به نصب و به کار گیری برنامه گوشی موبایل شما می کنن، ” محاسبه” چیزی حیاتیه؛ پس، از این روش هر ناشر می تونه هر مرحله از قیف رو پیش بینی کنه. اینجا به بعضی از معیارهای کلیدی اشاره شده:

  • هزینه براساس فعالیت (cost-per-action) کمک می کنه تا قیمت کاربری که در واقع به رویدادهای با ارزش شما پس از نصب علاقه منده، یعتی اون کسی رو که باعث سودآوری شما می شه، رو شناسایی کنین ؛

 

  • اندازه از نصب تا فعالیت (install-to-action) نشون دهنده نسبت نصب هاییه که بدست اومده به خرید در مراحل بعد از نصب می شه (رویدادهای پس از نصب)؛از این روش می تونین کارکرد کلی برنامه خود رو برآورد کنین؛

 

  • ویژگیای کلیدی کاربر پرداخت کننده شما: سن، جنس، محل سکونت، چیزای مورد علاقه، و چیزای دیگه ای به جز اینا. این اطلاعات مطمئنا به شما در هدف گیریای آینده کمک می کنه.

 

 

 

چیجوری اپلیکیشن خود رو به صورت رایگان تبلیغ کنیم؟

هرچند که اگه می خواین با رهبران صنعت رقابت کنین، باید تبلیغات پولی رو بکار گیرید، هنوزم راه هایی تبلیغات رایگان وجود دارن که یه فرد می تونه اپای گوشی موبایل خود رو بدون هیچ هزینه ای پیشرفت دهد(بفروش برسونه). چند گزینه خوب هست:

 

  • یه سایت کوچیک یا تیزر مانند رو راه اندازی کنین.

  • یه وبلاگ یا پادکست رو شروع کنین.

  • محتوای منحصر به فردی در رسانه های اجتماعی به اشتراک بذارین.

  • به وب سایتای بررسی اپا، وصل شید؛

  • در مسابقات شرکت کنین و واسه دریافت جوایز دست به کار شین؛

  • مشتریان رو به صورت دستی جذب کنین، ببینین که کجا می تونین اونا رو پیدا کنین.

  • فرصتای ارائه در رویدادهای مربوطه رو از دست ندین.

  • در جواب به نظرهای منفی، سریع و محکم باشین ؛

  • امضای ایمیل خود رو موثر و بهینه کنین.

 

در کل، تبلیغ با برنامه، سرعت پایینی داره. این مسئله مهمیه که چیزی که واسه اپ گوشی موبایل شما مناسبه، رو شناسایی کنین و با روندهای جهانی هماهنگ باشین. این زمینه، ده ها وسیله و پلتفرم جور واجور رو ارائه میده، اینجاش خیلی مهمه که ناشران باید عاقلانه اونایی رو انتخاب کنن که روشای هدف دار بازاریابی خود رو بهتر کنه و کارکرد فروشگاه شون رو پیشرفت بدن.

 

Categories:متفرقه