سئو و بهینه سازی سایت

سئو

خرید دامنه منقضی شده: بهترین راه حل چیه؟

راه حل

رامین محمودی

۶

۱

۴ ۰۰۰۰

تازگیاً پرسشای زیادی در مورد خرید دامنه های منقضی شده در وب سایتا فرومای جور واجور مشاهده کردم. تعداد خیلی از بازدید کنندگان سایت ما، به دلایل جور واجور علاقه زیادی به خرید این نوع دامنه ها نشون میدن. بعضی از این دامنه ها ارزون قیمت هستن، اما یه سریای دیگه از این دامنه ها، ده ها میلیون تومن ارزش گذاری شدن (شما می تونین تعدادی از اثرات دامنه روی سئو رو در مقاله فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت بخونین). بخاطر این خیلی از کاربران به دنبال پیشنهادایی در مورد خرید این نوع دامنه ها هستن و عدۀ خیلی از اونا میخوان بدونن پس از خرید اینجور دامنه ای چه کارایی رو باید بکنن. من در این مقاله می خوام سه راه حل زیر رو واسه دامنه های منقضی شده به شما پیشنهاد دهم. با هم این سه راه حل رو می خونیم:

قیمت

راه حل اول: ریدایرکت ۳۰۱ دامنه قدیمی روی دامنه فعلی

یکی از گزینه های بسیار ساده ریدایرکت ۳۰۱ دامنه قدیمی روی دامنه فعلیه. این روش در صورتی بهترین نتیجه رو واسه شما به دنبال داره که هر دو سایت تو یه زمینه فعالیت داشته باشن و کلمات کلیدی برابری رو هدف بذارن. مثلا اگه سایت شما دربازۀ خرید وسایل مربوط به حیوانات خانگیه و دامنۀ یه سایت ورزشی رو بخرین، ریدایرکت کردن دامنه قدیمی روی دامنه فعلی ممکنه باعث تعجب کاربران یا حتی موتورهای جستجوگر شه. با این وجود، اگه هر دو سایت دارای موضوعات مشابهی باشن، به کار گیری این گزینه لینکای در رابطه و با ارزشی رو براتون داره.

ورزش

امتیازات ریدایرکت ۳۰۱

      • نیاز به صرف زمان زیادی نداره.
      • به کار گیری ارزش لینکای مربوط به دامنه قدیمی (البته سئوکاران روی این موضوع توافق نظر ندارن. عده زیادی فکر می کنن که لینکای دامنه منقضی شده، به دامنه فعلی اعتبار نمی بخشه).

    توافق

مشکلات ریدایرکت ۳۰۱

مشکلات

      • انکر تکستای قدیمی که به سایت جدید شما اشاره دارن نمی تونن مثل انکر تکستای بهینه سازی شده با کلمات کلیدی به سایت شما کمک کنن.
      • اگه سایت قدیمی که تازگیا خریدین، قبلاً به وسیله گوگل جریمه شده باشه (مانند لینک سازی اشتباه، کلاکینگ، اسپم کردن یا …)، ممکنه این جریمه به سایت فعلیتون هم منتقل شه. هرچند نمیشه درستی این گزینه رو با قطعیت تایید کرد اما بیشتر کارشناسان سئو فکر می کنن که اینجور شرایطی هست. حتی بعضی از افراد هم این شرایط رو تجربه کردن.

    اسپم

راه حل دوم: مایکروسایتی بسازین که به دامنه فعلی شما لینک میده

راه حل دوم نیازمند صرف زمان و تلاش بیشتری نسبت به راه حل ۳۰۱ه. شما می تونین یه تعمیر اساسی روی سایت انجام بدین و اونو واسه دامنه اصلی خود به یه مایکروسایت تبدیل کنین. این راه حل واسه سایتایی به درد بخور میشه که دارای کلمات کلیدی منطبق و هماهنگ هستن. هم اینکه، این روش هدف دار وقتی خوب کار می کنه که دامنه قدیمی واسه کلمات کلیدی که شما هدف قرار دادین، دارای رتبه بندی معقولی باشه.

امتیازات ایجاد یه مایکروسایت:

  • می تونه لینکای قدیمی رو به سایت فعلی هدایت کنه.
  • حضور واقعی تر در یافته های حاصل از موتورهای جستجوگر به معنی برندینگ بهتر و اندازه تبدیل بالاتر واسه سایته.
  • شما می تونین کارایی عجیب و غریب روی مایکروسایت خود انجام بدین که اصلا روی سایت اصلی خود انجام نمیدید (تولید محتوای ویروسی رو شروع کنین یا تاکتیکای تبلیغاتی جور واجور رو آزمایش کنین).
  • لازم نیس یه سایت به طور کامل قوی داشته باشین، بیشتر مایکرو سایتا کوچیک تر از سایت اصلی هستن و تنها روی یه موضوع تمرکز می کنن.

مشکلات ایجاد یه مایکروسایت:

  • تعمیر و راه اندازی دوباره سایت قدیمی نیاز به صرف زمان زیادی داره.
  • لینک سازی زیاد و پیشرفت زیاد مطالب سایت به دامنه فعلی ممکنه باعث شه موتورهای جستجوگر سایتتون رو به عنوان اسپم شناسایی کنه و در آخر سایت تون رو جریمه کنه.
  • سایت فعلی شما هیچ کدوم از لینکای با ارزش سایت قدیمی که از راه ریدایرکت ۳۰۱ درست می شن رو به ارث نخواد برد.
  • دامنه های مایکرو می تونن به صورت غیر موثر استفاده بشه.

راه حل سوم: دامنه قدیمی رو دوباره بازسازی کنین و اونو به صورت جداگونه اجرا کنین

راه حل سوم یکی از گزینه هاییه که انجام اون به صرف زمان زیادی نیاز داره اما امتیازات بیشتری نسبت به گزینه های قبلی داره. این راه حل مانند اینه که یه رستوران موفق داشته باشین و یه رستوران دیگه رو بخرین و هر دو رو به صورت همزمان مدیریت کنین. این دو رستوران ممکنه دقیقا مثل همدیگه نباشن اما هر دوی اونا موفقن و واسه شما پولسازی کنن. همین موضوع در مورد دامنه هم صدق می کنه. شما می تونین محتوای خود رو روی دامنه قدیمی بروزرسانی کنین و اجناس مشابهی رو به فروش برسونین که روی سایت فعلی می فروشید. اگه بتونین رتبه ای واسه هر دو سایت به دست بیارین اندازه تبدیل زیاد میشه و احتمال فروش محصولانتان هم بیشتر می شه.

امتیازات بازسازی دوباره دامنه قدیمی:

  • مثل راه حل دوم، اگه بتونین واسه کلمات کلیدی هدف خود جایگاه خوبی به دست بیارین می تونین در یافته های جستجو موقعیت بهتری پیدا می کنین.
  • اگه سایت قدیمی که خریدین یه سایت معتبر و غنی از کلمات کلیدی مربوط به کسب وکار شماس، احتیاجی به خیلی با جدیت و تلاش زیاد کار کردن دارین. فقط کافیه روی رتبه بندی سایت خود و اندازه تبدیل تمرکز کنین.
  • سایت قدیمی الان لینکایی داره که به اون اشاره می کنن و این گزینه بهتر از ایجاد یه سایت به طور کاملً جدیده.

مشکلات بازسازی دوباره دامنه قدیمی:

  • باید مطمئن شید که سایت قدیمی، سایت جدید رو تقلید نمی کنه و محتوای تکراری نداره.
  • در این گزینه نگهداری و بازسازی سایت قدیمی کمی زمانبره. در واقع حجم کاری شما دو برابر می شه.
  • مثل راهار دوم، لینک کردن دوطرفه تهاجمی بین سایتا می تونه باعث ایجاد جریمه به وسیله گوگل شه.

فعالیت شما به طور واقعی به اینکه چیجوری کار می کنین و چه کارایی رو انجام می دید بستگی داره. اگه الان می تونین سایت فعلی خود رو نگهداری کنین و اونو بهینه سازی کنین، به احتمال زیاد تنها ریدایرکت ۳۰۱ واسه شما کافی میشه. با اینحال اگه خلاقیت بیشتری دارین و زمان کافی در دست دارین می تونین یه مایکروسایت بسازین. اگه در مدیریت و به دست آوردن پول از سایتای زیاد مهارت کافی دارین، ما راه حل سوم رو به شما پیشنهاد می دیم.

خلاقیت

 

 

Categories:متفرقه